9 října, 2025

Audi A6

Nová generace Audi A6 Avant přináší inovovaný design, výrazně pokročilou techniku a elektrifikované pohony včetně plug-in hybridu s dojezdem přes 100 km. Vlajkový model pro manažery nyní nabízí ještě vyšší komfort, efektivitu i dynamiku.

 Nová generace modelu A6 navazuje na osmou generaci prodávanou od roku 2018. Novinka staví na platformě PPC a přináší radikální modernizaci v oblasti designu, techniky i digitalizace. Audi A6 míří jak na tradiční fleetovou klientelu, tak na manažery hledající pokročilý vůz s luxusní výbavou. I nadále nabízí karosářské verze sedan i kombi. Bohužel je téměř jisté, že se verze RS6 a allroad quattro kvůli přísný emisním limitům už v nabídce neobjeví.

Design nového Audi A6 Avant se posunul k ostřeji řezaným liniím a výrazné grafice světlometů. Přední světla využívají digitalizovanou techniku s možností individualizace světelného podpisu, Matrix LED jsou dostupné ve vyšších výbavách. Zadní OLED světlomety dokáží díky nové funkci varovat ostatní řidiče na základě informací z okolí. Aerodynamika se zlepšila na mimořádně nízkou hodnotu cx = 0,25. Mezigeneračně vůz narostl o 60 milimetrů, což se projevilo především v prostoru pro cestující. Celková délka tak vůbec poprvé v historii překročila pětimetrovou hranici. Na výběr je jedenáct laků karoserie a kola o velikosti od 18 do 21 palců.

Interiér a vnitřní prostor

Interiér nové A6 Avant působí doslova jako kabina vesmírné lodi. Dominantním prvkem je digitální kokpit, který tvoří 11,9palcový přístrojový štít a 14,5palcový dotykový infotainment. Na přání může být doplněn o head-up displej a další 10,9palcový displej pro spolujezdce, který umožňuje vyhledávání trasy, ovládání infotainmentu nebo sledování multimediálního obsahu. Systém běží na platformě Android Automotive, nabízí aplikace třetích stran a reaguje na dotazy díky umělé inteligenci. Nechybí bezdrátové zrcadlení mobilního telefonu a online služby. Interiérové materiály mohou být i z recyklovaných nebo udržitelných surovin.

Ve standardní výbavě je čtyřzónová klimatizace, na přání je dostupné panoramatické střešní okno s možností elektrického zastínění v devíti sektorech. Prémiovou akustiku zajistí audiosystém vyšší třídy. Vzhledem ke zvětšeným vnějším rozměrům se zlepšila i celková prostornost zavazadlového prostoru, ačkoli přesné hodnoty nebyly dosud zveřejněny.

Pohony a technika

Nabídka pohonných jednotek nové Audi A6 se zúžila na dvě mild-hybridní verze a dvě výkonnostní varianty plug-in hybridu. Všechny pohony kombinují výkonnost s vysokou efektivitou a moderní technologií přenosu výkonu.

Mild-hybridní varianty využívají buď čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 kW a točivým momentem 400 Nm, nebo zážehový třílitrový šestiválec TFSI s výkonem 270 kW a maximálním točivým momentem 550 Nm. Obě jednotky jsou spojeny s pohonem všech kol quattro a doplněny o mild-hybridní systém MHEV plus. Ten zahrnuje 18kW startér-generátor a 1,7kWh lithium-iontový akumulátor, který se nabíjí se pomocí elektronicky řízené rekuperace s maximálním výkonem až 25 kW.

Zásadní novinkou je rozšíření nabídky o plug-in hybridní varianty A6 e-hybrid quattro, dostupné pro limuzínu i kombi Avant. Základem pohonu je čtyřválcový motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW, doplněný elektromotorem s výkonem až 105 kW. Verze s celkovým výkonem 220 kW nabízí maximální točivý moment 450 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy. Výkonnější varianta dosahuje kombinovaného výkonu 270 kW, poskytuje 500 Nm a zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,3 sekundy. Všechny varianty mají maximální rychlost 250 km/h.

Plug-in hybridy jsou vybaveny novým vysokonapěťovým akumulátorem o kapacitě 25,9 kWh (využitelných je 20,7 kWh), která umožňuje čistě elektrický dojezd přes 100 kilometrů podle metodiky WLTP. Nabíjení střídavým proudem prostřednictvím 11kW wallboxu trvá přibližně 2,5 hodiny. V elektrickém režimu spotřebují vozy 15 až 16,2 kWh/100 km. V režimu s vybitým akumulátorem se kombinovaná spotřeba pohybuje mezi 6,5 a 7,7 l/100 km.

Elektrifikovaná dvouspojková převodovka spolupracuje s inteligentním pohonem všech kol quattro ultra a systémem natáčení zadní nápravy, který snižuje poloměr otáčení na 11,3 m. Hybridní režim umožňuje udržet nabití akumulátoru na požadované úrovni pro pozdější elektrickou jízdu, například ve městě. Řidič může také nastavovat intenzitu rekuperace ve třech stupních prostřednictvím páček pod volantem.

K jízdnímu komfortu přispívají rovněž tichá okna a důkladně optimalizovaná těsnění dveří, která snižují hladinu hluku až o 30 %. Plug-in hybridní verze standardně nabízejí třízónovou automatickou klimatizaci, podvozek S line, větší kola, červené brzdové třmeny a prodlouženou tovární záruku 4 roky nebo 120 000 kilometrů. Pro český trh je v ceně také výbavový paket Tech, který zahrnuje digitální služby a prémiové funkce výbavy.

Technické údaje Audi A6 Avant

  Nejlevnější zážehová verze – 3.0 TFSI quattro 270kW Nejlevnější vznětová verze –  2.0 TDI quattro 150 kW 
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný šestiválec + elektromotor, pohon všech kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec + elektromotor, pohon všech kol
Zdvihový objem (cm3) 2995 1968
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 270 při 5500-6300 150 při 3800-4200
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 550 při 1700-4000 400 při 1750-3250
Převodovka sedmistupňová, samočinná sedmistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 5001/1875/1465 5001/1875/1465
Rozvor (mm) 2930 2930
Zavazadlový prostor (l) 466/1 497 466/1 497
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 2085/560 2086/539
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 2100/750 2000/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 250 238
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 4,7 7
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
7 5,3
Emise CO2 (g/km) 159 137
CENA:
   1 945 900Kč (včetně DPH) 1 716 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit