9 října, 2025

Ford Capri

Před několika lety Ford uzavřel dohodu s Volkswagenem, primárně kvůli vývoji užitkových vozů. Modrý ovál tím získal přístup k elektrické platformě MEB a související technice pro elektromobily. Ušetřil tak za vývoj vlastních komponentů a přímo proti Enyaqu nebo ID.4 postavil hned dva modely. Začalo to Explorerem a pokračovalo SUV-kupé Capri.

Interiér a vnitřní prostor

Bohužel současné Capri, není nástupcem modelu, kterého zná svět ze seriálu Profesionálové. Sportovní kupé se proměnilo v SUV-kupé a na minulost odkazují jen drobnosti: otvory ve volantu, s přimhouřenýma očima čelní maska s LED světlomety. Jméno je zde čistě marketingový a pragmatický tah. Když si ho odmyslíte, dostanete velmi zajímavé elektrické SUV, které se snaží zaujmout i cenou.

Interiér rozhodně není špatný. Nabízí několik chytrých nápadů, které může konkurence závidět — například centrální 14,6palcovou obrazovku s nastavitelným sklonem. Pod ní se ukrývá uzamykatelná schránka, o které sice ví každý automobilový nadšenec, ale před zraky potenciálních zlodějů zůstane skrytá. Software funguje plynule, rychle a intuitivně. Škoda jen, že klimatizace nemá vlastní fyzické ovladače, ačkoliv spodní lišta na displeji je široká a dobře čitelná.

Dotyková tlačítka se dostala i na volant. Ačkoliv jsou u jiných aut často terčem kritiky, Ford si s jejich funkčností poradil nad očekávání dobře — dokonce mají i haptickou odezvu. Ostatní ovladače už jsou převzaté z Volkswagenu, což ničemu nevadí. Vadil nám snad jen převzatý systém ovládání všech čtyř oken jen dvěma tlačítky na dveřích. Pro ovládání těch zadních musíte stisknout přepínací tlačítko. Páčka světel a stěračů je umístěná vlevo, protože vpravo uvolnila místo voliči řazení samočinné převodovky. Středový tunel tak nabízí nadprůměrný úložný prostor.

Přestože Capri vychází z Volkswagenu ID.5, je uvnitř mimořádně prostorný. Pomáhá tomu rozvor náprav o délce 2767 mm. Svažující se střecha nijak výrazně neubírá místo nad hlavou, ani vzadu oproti Exploreru. Zavazadlový prostor má slušných 572 až 1510 litrů. Stejně jako další vozy na platformě MEB ale postrádá frunk, tedy přední zavazadlový prostor. Kabely tak musíte vozit třeba pod dvojitou podlahou.

Pohony a technika

Technické překvapení nečekejte — Capri využívá techniku Volkswagenu se vším všudy. Nejlevnější verze mají vzadu umístěný elektromotor pohánějící zadní kola. Základ tvoří verze se 125kW elektromotorem a akumulátorem s využitelnou kapacitou 52 kWh. Dojezd je dle metodiky WLTP 393 km. Dražší verze pak nabízí výkonnější elektromotor (210 kW) i větší akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh Řada úprav navíc pomohla zvýšit dojezd až na 627 km. Vrcholem nabídky je dvoumotorová verze s pohonem všech kol. Celkový výkon je 250 kW, využitelná kapacita akumulátoru je 79 kWh, ale díky vyšší spotřebě je dojezd o 35 km nižší (592 km). Na druhou stranu zrychlit na 100 km/h dokáže ze pouhých 5,3 sekundy.

Dobrou zprávou je, že na nabíjecích stojanech nestrávíte víc času, než je nutné. Podle typu akumulátoru umí capri nabíjet výkonem 135 až 185 kW a má velmi slušnou nabíjecí křivku — tedy schopnost udržet vysoký výkon po delší dobu. Aby bylo nabíjení co možná nejefektivnější, má vůz předehřev akumulátoru, který lze spustit manuálně. Škoda jen, že nenabízí vícestupňovou rekuperaci nebo ovládání jedním pedálem — k dispozici je pouze volba „rekuperace ano/ne“.

Zpět k nabíjení: z 10 na 85 procent se auto dostane za 25 až 28 minut, opět podle typu akumulátoru. Z AC nabíječky doma nebo v práci zvládne capri nabíjet maximálně 11 kW.

Vůz je samozřejmě vybaven moderními asistenčními systémy. K dispozici má 12 ultrazvukových senzorů, 5 kamer a 3 radary. Ve standardní výbavě najdete například inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, hlídání mrtvých úhlů, varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa s aktivním brzděním nebo varování při otevření dveří. Nechybí ani LED Matrix přední světla, 360stupňová kamera nebo automatické parkování.

Technické údaje Ford Capri

  Nejlevnější elektrická verze – Style standardní dojezd
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor, s permanentním magnetem, pohon zadních kol
Největší výkon (kW) 125
Největší točivý moment (Nm) 310
Převodovka Samočinná
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8,7
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
15,5-16,5
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) 11/145
Kapacita akumulátoru celková/využitelná (kWh) 55/52
Dojezd (km) 393
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4634/1872/1626
Rozvor (mm) 2767
Zavazadlový prostor (l) 572/1510
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1914/586
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1000/750
CENA:
   1 116 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit