9 října, 2025

Ford Puma Gen-E

Aktuální nabídka elektrických osobních Fordů stojí z větší části na sdílené technice koncernu Volkswagen. Najde se však jeden elektromobil, který ji nepoužívá. Puma Gen-E je verzí populárního malého SUV, představenou na sklonku loňského roku, která pevně převzala prodejní otěže po modelu Fiesta. Nabízí se s jediným elektromotorem a od spalovacího sourozence se odlišuje jen v detailech.

Interiér a vnitřní prostor

Pokud si vedle sebe nepostavíte zážehovou a elektrickou verzi Pumy, možná je od sebe designově takřka nerozeznáte. Fordu se podařilo na stejné technice jako u zážehové verze postavit variantu s alternativním pohonem, což nebývá vždy samozřejmostí. Snad jen akumulátor, který je při pohledu z profilu vidět na podvozku, lehce snižuje využitelnost auta například v lehčím terénu. A pak také plná maska a mírně upravený nárazník nakonec původ prozradí.

Také architektura interiéru vychází z tvarů známých ze zážehového sourozence. Všechny verze mají 12,8palcový přístrojový štít a 12palcový středový displej se systémem SYNC 4. Nechybí bezdrátové Android Auto ani Apple CarPlay, součástí je i cloudová navigace. O odhlučnění se stará akustické čelní sklo.

Netradiční je tvar volantu, leckomu mohou chybět klasická fyzická tlačítka. Volič převodovky se přesunul pod volant, díky čemuž má středový tunel několik praktičtějších vychytávek. Materiály jsou vesměs kvalitní, byť plasty jsou tvrdší a prémiovější povrchy přicházejí až ve vyšších výbavách.

Zmíněný akumulátor v podlaze má za následek také mírně zvýšenou podlahu vzadu, což ovlivňuje prostor pro nohy. Přestože s délkou 4214 mm a rozvorem náprav 2588 mm se elektrická Puma od spalovací příliš neliší, místa je vzadu zkrátka akorát – ostatně stále se bavíme o malém SUV.

Zavazadlový prostor u klasické Pumy nese označení MegaBox, u elektrické verze byl zvětšen na GigaBox, což znamená až 523 litrů prostoru pro zavazadla (včetně prostoru pod podlahou) bez nutnosti sklápět zadní sedadla. Pod přední kapotou nalezneme frunk, tedy menší zavazadlový prostor objemu 43 l – ideálně použitelný pro příslušenství nebo nabíjecích kabely, které tak zůstávají přístupné i v případě plného zavazadlového prost

Pohony a technika

Ford Puma Gen-E se dodává pouze s jediným předním elektromotorem o výkonu 123 kW. Akumulátor má kapacitu 43 kWh, což na první pohled není mnoho, ale Puma umí být překvapivě úsporná. Nové elektrické hnací ústrojí totiž přináší průměrnou spotřebu pouze 13,1 kWh/100 km. To stačí na dojezd až 376 km, ve městě dokonce až 523 km.

Po připojení k rychlonabíječce trvá nabití z 10 na 80 procent přibližně 23 minut, maximální nabíjecí výkon činí 100 kW. U AC dobíjení je to pak 11 kW. Jak se na Ford sluší, Puma Gen-E není žádný loudal: zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za osm vteřin. Nechybí možnost ovládání jedním pedálem ani nastavitelná rekuperace, i když její ovládání není vyřešeno jednoduše přímo na volantu.

Dostupný inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a centrováním do jízdních pruhů plynule zrychluje a brzdí. Pomocí prediktivního asistenta rychlosti dokáže přizpůsobit jízdu zatáčkám, kruhovým objezdům i nájezdům na dálnici. Ve městě pomůže volitelný kamerový systém s 360stupňovým prostorovým výhledem. Druhý stupeň výbavy Premium pak nabízí standardně dynamické LED Matrix světlomety se stálým dálkovým svícením a vykrýváním protijedoucích vozidel. Jinými slovy – ani u malého auta Ford nezapomněl na řadu zajímavých technologických řešení.

Technické údaje Ford Puma Gen-E

  Nejlevnější elektrická verze – Puma Gen-E
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor, s permanentním magnetem, pohon předních kol
Největší výkon (kW) 123
Největší točivý moment (Nm) 290
Převodovka Samočinná
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
13,1-13,8
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) 11/100
Kapacita baterie (kWh) 43
Dojezd (km) 376
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4214/1805/1555
Rozvor (mm) 2588
Zavazadlový prostor (l) 523/1283 + 43
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1563/452
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 750/750
CENA:
  868 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit