9 října, 2025

Volkswagen Passat Variant

V automobilovém světě byste nenašli moc známějších jmen. Passat si už od 70. let každý pevně spojí s modelem střední třídy, který je určený často pro vyšší management a v Česku slouží i jako alternativa k Superbu. Nová, devátá generace oblíbeného Volkswagenu se nyní nabízí už jen jako kombi. Na druhou stranu ale přijíždí s velmi pestrou nabídkou motorů, kde nechybí ani plug-in hybrid.

Interiér a vnitřní prostor

Volkswagen Passat v deváté generaci výrazně narostl. Nejvíce na délku (o 15 cm) a mezi nápravami (5,5 cm). Na zadních sedadlech je místa královsky jak podélně, tak ale také do šířky, byť tam mezigeneračně přibylo jen 8 milimetrů. Zavazadlový prostor má v základu 690 litrů, spoustu praktických háčků, či chytře schovanou úložnou schránku na boku. A když sklopíte opěradla, získáte objem 1920 litrů.

Není bez zajímavosti, že vývoj Volkswagenu Passat a Škody Superb probíhal společně, sdílejí 90 % dílů a vyrábějí se na jedné lince v Bratislavě. Tam se Passat vrátil poprvé od začátku 90. let. Nicméně Superb se odlišuje i nabídkou karosářské verze liftback, nedělá se pro Evropu už jen jako kombi.

Passat se výrazně liší v interiéru. Koncept ovládání na palubní desce totiž plně odpovídá současným modelům Volkswagenu, které už nemají fyzické ovladače. Centrum tvoří dotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,9 nebo 15 palců – záleží na výbavě. Klimatizace se nastavuje přes displej nebo dotykovou lištu, která už je ale podsvícená. A také zmatky kolem pomalého chodu multimediálního systému se povedlo Němcům zdárně vyřešit. Všechno tak funguje hladce, Plusové body přihrávají digitální přístroje s vysokým rozlišením a s velkým množstvím zobrazení. Možná na sdruženou páčku stěračů a blinkrů je třeba si zvyknout, vpravo je pod volantem volič samočinné převodovky. Pozornost si zaslouží sedadla, ve vyšších výbavách jsou totiž i ergonomická s masáží, vyhříváním a ventilací.

Pohony a technika

Hodně pozornosti na sebe v motorovém prostoru strhává plug-in hybrid v kombinaci přeplňované zážehové patnáctistovky a elektromotoru. V nabídce jsou dvě výkonové verze celkově se 150 nebo 200 kW. Kapacita akumulátoru mezigeneračně stoupla z 10,6 na 19,7 kWh, což s sebou nese elektrický dojezd klidně přesahující 100 km. Celkově se pak na jedno natankování a nabití dokáže Passat eHybrid dostat na dojezd přes 800 km. A ještě jedna vychytávka, nabíjení je možné i na DC nabíječkách výkonem až 50 kW. To nebývá u podobných aut běžné.

Kromě toho je nabídka samozřejmě složená z klasických zážehových i vznětových motorů. Passat má pokaždé dvouspojkové samočinné řazení: u plug-in hybridu se šesti stupni, u zbytku motorů se sedmi stupni. Základem nabídky je zážehová mildhybridní přeplňovaná patnáctistovka se 110 kW, společnost mu dělá přeplňovaný zážehový dvoulitr se 150 nebo 195 kW. Silnější verze má pohon všech kol.

Vznětový dvoulitr se dodává s výkonem 90, 110 nebo 142 kW. Nejsilnější verze je opět spojená s pohonem všech kol, jsou to ale obě slabší verze, které se spotřebou dostanou pod pět litrů, respektive mají spotřebu pět litrů. A ujet s nimi přes tisíc kilometrů na jedno nabití není žádný problém.

V základní výbavě nabízí Passat řadu asistenčních systémů: sledování mrtvých úhlů, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, asistent pro odbočování, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní kameru a rozpoznávání dopravních značek prostřednictvím přední kamery. Mezi příplatky nechybí skvělá Matrix LED světla se stálým dálkovým svícením a vykrýváním protijedoucích aut, samočinné parkování nebo také 360stupňová kamera.

Technické údaje Volkswagen Passat Variant

  Nejlevnější zážehová verze – 1.5 eTSI mHEV Limited Nejlevnější vznětová verze –  2.0 TDI Limited
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec, 48V mildhybrid, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1498 1968
Největší systémový výkon (kW) při otáčkách (1/min) 110 při 90 při
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 250 při 1500-3500 320 při 1600-2500
Převodovka sedmistupňová dvouspojková, samočinná sedmistupňová dvouspojková, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4916/1849/1484 4917/1849/1496
Rozvor (mm) 2837 2837
Zavazadlový prostor (l) 690/1920 690/1920
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1573/557 1672/578
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1600/750 1500/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 222 212
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9,3 10,7
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
5,3-5,4 4,8
Emise CO2 (g/km) 121-123 127
CENA:
  869 900 Kč (včetně DPH) 909 900 Kč (včetně DPH)
Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit