Renault se po dvouleté odmlce vrací do segmentu manažerských SUV s ambicí redefinovat pravidla. Novým modelem Rafale cílí na firemní klientelu hledající styl, technologie i hospodárnost. Novinka vychází z leteckého odkazu značky a spojuje eleganci SUV-kupé s pokročilým hybridním pohonem a širokým spektrem digitální výbavy.
Renault se po ukončení modelu Talisman v roce 2022 rozhodl znovu vstoupit do segmentu D. První krok představoval rodinně zaměřený Espace, nyní jej následuje výrazně sportovněji laděné SUV-kupé Rafale. Pojmenování odkazuje na letoun Caudron Rafale, který v roce 1934 překonal rychlostní rekord 445 km/h. Stejně jako Espace využívá novinka modulární platformu CMF-CD, přizpůsobenou jak pro full hybridní, tak pro plug-in hybridní technologie. Rafale s délkou 4,71 m, šířkou 1,86 m a rozvorem 2,74 m kombinuje prostornost s atraktivními proporcemi a velmi dobrou aerodynamikou. Sklon zadního okna činí 17 stupňů a eliminuje potřebu stěrače.
Interiér a vnitřní prostor
Kabina vozu je navržena v duchu nové identity značky a inspiruje se světem letectví i motorsportu. Klíčovým prvkem je rozhraní openR tvořené 12,3palcovým digitálním štítem, 12palcovým centrálním displejem a head-up projekcí o úhlopříčce 9,3 palce. Infotainment běží na platformě Android Automotive s integrovanými službami Google včetně Asistenta, Map a přímého přístupu ke Google Play. Systém je snadno propojitelný s telefonem a ovládá i prvky jako panoramatická střecha Solarbay s devíti zónami zatmavením a hlasovým ovládáním.
Interiér nabízí kombinaci prémiových materiálů a ekologického přístupu. Výbava Esprit Alpine využívá čalounění z Alcantary z 61 % tvořené recyklovanými materiály, přičemž do opěradel je integrováno podsvícené logo „A“. Dekory zahrnují korek i břidlici. Zadní sedadla nabízejí až 302 mm prostoru pro kolena a 880 mm prostoru nad hlavou a tak elegantně klesající zadní linie střechy z prostotru nad sedadly až tolik neukrajuje. Zavazadlový prostor má základní objem 647 litrů.
Pohony a technika
Základem nabídky je plně hybridní verze E-Tech full hybrid 200 o výkonu 147 kW, která kombinuje tříválcový benzinový motor 1.2 o výkonu 96 kW s elektromotorem o výkonu 50 kW a druhým 25kW startér-generátorem. Převodovka má čtyři stupně pro spalovací motor a dva pro elektromotor, celkově umožňuje až 15 kombinací převodu. Akumulátor s kapacitou 2 kWh zajišťuje výhradně elektrické rozjezdy a až 80 % jízdy ve městě bez emisí. Kombinovaná spotřeba se pohybuje kolem 4,7 l/100 km a dojezd může činit až 1100 km.
Druhou verzí je nový plug-in hybrid E-Tech 4×4 300 s pohonem všech kol a výkonem 220 kW, kombinující spalovací motor o výkonu 110 kW se dvěma elektromotory: předním o výkonu 50 kW a zadním o výkonu 100 kW. Celý systém doplňuje startér-generátor s výkonem 25 kW. Nový akumulátor o kapacitě 22 kWh umožňuje dojezd až 100 km v čistě elektrickém režimu a dosahuje kombinované spotřeby 0,7 l/100 km s nabitou baterií. Plné dobití trvá necelé tři hodiny při výkonu 7,4 kW. Systém adaptivně přepíná mezi pohonem předních a zadních kol v závislosti na rychlosti. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 6,4 sekundy.
Rafale má modernizovaný víceprvkový podvozek s rozšířeným rozchodem kol a systémem řízení všech kol 4Control Advanced. Průměr otáčení činí pouhých 10,4 metru. Vrcholná verze Atelier Alpine navíc přináší prediktivní aktivní odpružení s kamerovým snímáním vozovky. Model je vybaven až 32 asistenty včetně adaptivního tempomatu, částečně autonomního řízení a systému Safety Score.
Záruky a servisní balíčky
Na nový model Rafale se vztahuje standardní tovární záruka 5 let nebo 150 000 kilometrů. Součástí výbavy je asistenční systém My Safety, který umožňuje jediným tlačítkem deaktivovat vybrané asistenty podle osobní preference.
Technické údaje Renault Rafale
Nejlevnější zážehová verze – full hybrid E-Tech 200 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec + elektromotor, pohon předních kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1199 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 147 při 4500 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 205+205+25 |
Převodovka | samočinná, 4+2 |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4710/1866/1613 |
Rozvor (mm) | 2736 |
Zavazadlový prostor (l) | 530-630 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1728-1735/520-522 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1500/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 175 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,9 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
4,8 |
Emise CO2 (g/km) | 108-09 |
CENA: | |
999 000 Kč (včetně DPH) |