Už několik let po sobě je Renault jedničkou českého trhu s lehkými užitkovými vozy. Boduje především velmi širokou paletou modelů, zahrnující mimo jiné i středně velkou dodávku Trafic. Ta se tradičně prodává se vznětovými motory v několika výkonových verzích, poměrně nedávno ale konečně i do české nabídky přibyla plně elektrické verze s tradičním označením E-Tech. A i tu koupíte hned v několika různých konfiguracích.
Interiér a vnitřní prostor
„Tato verze je jako všechny další elektrické dodávky Renaultu: neubírá nic ze silných stránek svého sourozence se spalovacím motorem,“ hlásí tisková zpráva francouzské automobilky k elektrickému Traficu E-Tech. A když porovnáte technická data i užitnou hodnotu, nezbývá než souhlasit.
Na výběr jsou v Česku hned tři různé verze ve dvou délkách i dvou výškách. Začíná se na délce 5080 mm, rozvoru 3098 mm a nákladovém prostoru 5,8 m3. Prodloužený model má jak na délku, tak mezi nápravami o 400 mm více, a poznat je to hned na objemu nákladového prostoru: ten má 6,7 m3. Užitečné zatížení je u základní verze trochu vyšší, mezi 861 až 1149 kg, prodloužená varianta má 825 až 1112 kg.
Existuje ale i třetí verze s dlouhou karoserií, a k tomu ještě zvýšenou střechou. Auto je tak vysoké bezmála 2,5 metru. Pak objem nákladového prostoru stoupne na 8,9 m3 a užitečné zatížení je mezi 749 až 1010 kilogramy. Kdo to počítá na europalety, tak ložný prostor u základní délky pojme tři, prodloužená pak čtyři palety. Mimochodem v nabídce je jen van.
Kabina je standardně třímístná. Prostřední sedačku lze ale sklopit a udělat z ní i praktický odkládací stolek. Jinak je palubní deska dost podobná klasickým osobním autům, protože jí tvoří sedmipalcové digitální budíky a osmipalcový displej multimediálního systému, který umí být za příplatek vybavený i navigací. Dodávky se v posledních letech uživatelskou přívětivostí velmi přiblížily osobním automobilům.
Pohony a technika
Zatímco standardní Trafic ve spalovací verzi má hned čtyři verze vznětového dvoulitru, elektrický E-Tech si musí vystačit s jedinou dostupnou verzí. Protože je základ stejný jako u spalovacího modelu, poháněná jsou přední kola, a to elektromotorem s výkonem 90 kW a točivým momentem 245 Nm. Výhodou je pružnost a vysoký točivý moment, takže rychlost 100 km/h trafic pokoří za 13,6 s.
Lithiový akumulátor má 52 kWh, což stačí podle automobilky ke kombinovanému dojezdu 318 kilometrů. Hlavně ve městě patrně tuto hodnotu překonáte, i když záležet samozřejmě bude na zatížení auta. Zajímavou položkou je nabíjení. Standardně má totiž Trafic 7kW integrovanou AC nabíječku a 50kW DC nabíječku. V prvním případě tak auto z 10 na 100 procent dokráčí za 17 hodin na 16A jednofázové zásuvce a osm hodin na 32A třífázové zásuvce, respektive z 15 na 80 procent na DC nabíječce za hodinu.
Existuje ale i verze s 22kW palubní AC nabíječkou, ale bez DC nabíjení. Pak se na 16A jednofázové zásuvce dostane z 10 na 100 procent za 17 hodin a na 32A třífázové zásuvce za osm hodin. Třífázový wallbox o výkonu 22kW zvládne akumulátor nabít z 15 na 80 procent za 1,4 hodiny.
Podobně jako interiérem, i asistenční výbavou se dnešní dodávky dostávají na úroveň osobních aut, takže i u Traficu čekejte varování před opuštěním jízdního pruhu, detekci únavy nebo čtení dopravních značek. Standardem jsou též LED světla. A mezi příplatky jsou parkovací senzory vpředu, na bocích i vzadu včetně couvací kamery nebo sledování mrtvých úhlů.
Technické údaje Renault Trafic E-Tech Van
Nejlevnější elektrická verze – L1H1 EV52 urban range | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s vinutým rotorem, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) | 90 |
Největší točivý moment (Nm) | 245 |
Převodovka | samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5080/1956/1971 |
Rozvor (mm) | 3098 |
Nákladový prostor (m3) | 5,8 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1921/1149 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 920/685 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 110 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 13,6 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
21,3-22,2 |
Emise CO2 (g/km) | 0 |
CENA: | |
970 000 Kč (bez DPH) |