9 října, 2025

Subaru Solterra

Doba je neúprosná a i automobilky, které se dříve bez elektrifikace obešly, musí kvůli flotilovým emisím prodávat modely s akumulátory. To je také příklad Subaru, které sice poslední generaci svých aut s benzinovým boxerem částečně elektrifikovalo, na plně elektrický vůz si ale muselo pozvat spojence. Toyota, která vlastní část akcií Subaru, tak na vývoji spolupracovala. U Toyoty tak vznikl model bZ4X, u Subaru pak Solterra.

Interiér a vnitřní prostor

Solterra sice netrhá prodejní rekordy, zákazníci si ji ale kupují kvůli terénním schopnostem, které má výtečné. Není bez zajímavosti, že třeba ve Francii si už jiné, než plně elektrické Subaru nekoupíte. A to je přitom elektrické SUV v prodeji bez výraznější modernizace od roku 2022. Začátkem příštího roku ale dorazí výrazně faceliftovaná verze, která se už začala prodávat v USA.

Interiér spíš vychází z architektury Toyoty, která sází na přístroje umístěné nad volantem. Centrální obrazovka má vždy uhlopříčku 12,3 palce, standardem je navigace, potěší několik klasických tlačítek, kterými lze mimo jiné ovládat teplotu a ventilaci. Třeba zapnutí výhřevu sedadel je ale čistě dotykové na panelu s klavírním lakem.

Interiér je příjemně prostorný, zavazadlový prostor pojme až 452 litrů, pokud je dvojité dno podlahy ve spodní poloze.

S délkou 4690 mm, ale velkorysým rozvorem 2850 mm je Subaru přímým konkurentem aut jako Tesla Model Y nebo Škoda Enyaq. Dojezd je ale kvůli nevelkému akumulátoru (71,4 kWh) jen průměrný, v praxi lze ujet jen lehce přes 300 km. Solterra ale mile překvapí jízdními vlastnostmi a trakcí pohonu všech kol. O terénních schopnostech se mimo jiné mohli novináři přesvědčit na terénním polygonu a porovnat je s výborným Subaru Forester.

I přes vyšší hmotnost a širší letní pneumatiky si solterra vedla bravurně, v podstatě stejně dobře, jako forester. A nešlo o jakousi šotolinovou cestičku, ale po vydatných deštích řádně rozbahněnou motokrosovou trať. Elektromotory dostaly zabrat, ale v konečném výsledku dokázaly velmi precizně přenášet točivý moment na jednotlivá kola. Aktivovaný terénní systém X-Mode tak dokázal vyždímat z trakce maximum možného. Trakce je tedy u solterry o něco lépe rozdělována, jenže je těžší, takže výsledek je velmi podobný. A

O další překvapení se pak podvozek postará na silnici, kde je mimořádně komfortní a precizně žehlí nerovnosti. Solterra se přitom nenechá vyvést z míry ani při vysloveně sportovní jízdě.

Pohony a technika

Jako u správného Subaru platí, že solterra má pohon všech kol, který je v tomto případě tvořený dvojicí elektromotorů: na každé nápravě je jeden. Oba mají shodně 80 kW a točivý moment 168,5 Nm, systémově tak dá SUV dohromady 160 kW, takže stokilometrovou rychlost pokoří za 6,9 vteřiny, nejvyšší rychlost je 160 km/h.

Nabíjet solterru lze palubní nabíječkou, která má podprůměrných 7 kW, naopak DC nabíjení nabízí nadprůměrný výkon 150 kW.

Z hlediska bezpečnosti je solterra nadprůměrně vybavena. Jmenujme například nouzové brzdění, upozornění na vyjetí z pruhu, sledování mrtvých úhlů, hlídání dopravy za autem při couvání nebo asistent bezpečného vystupování. Vše je ve standardu, stejně jako záruka na pět let nebo 200 tisíc kilometrů.

Technické údaje Subaru Solterra

  Nejlevnější elektrická verze – Solterra Comfort
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Dvojice synchronních elektromotorů s permanentním magnetem, pohon všech kol
Zdvihový objem (cm3) xxx
Největší výkon (kW) 160 kW
Největší točivý moment (Nm) 337
Převodovka samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4690/1860/1650
Rozvor (mm) 2850
Zavazadlový prostor (l) 452
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 2085/465
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 750/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 6,9
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
16
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  1 580 000 Kč (s DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit