9 října, 2025

Škoda Elroq

Nové kompaktní SUV s plně elektrickým pohonem uvádí do nabídky Škody designový jazyk Modern Solid, vyspělou aerodynamiku s hodnotou Cd 0,26 a dojezd přes 560 km podle WLTP. Elroq stojí na platformě MEB a spojuje praktičnost rodinného vozu s nízkými provozními náklady a moderními asistenčními systémy.

Škoda Elroq je zcela nový plně elektrický model české automobilky, který se začleňuje do strategicky významného segmentu kompaktních SUV. Jde o první vůz značky s novým designovým jazykem Modern Solid, který uvedl automobilku do nové éry a stal se předlohou pro modernizaci většího Enyaqu.

Design kombinuje čisté linie, výrazné tvary a hodnotné materiály. Například originální masku Tech-Deck Face s prvky Dark Chrome nelze zaměnit s jinými vozy. Díky aerodynamice s rekordně nízkým součinitelem odporu vzduchu 0,26 patří Elroq mezi jedny z nejefektivnějších vozů ve své třídě. Každá výbava má svůj specifický vzhled, přičemž k dispozici je i dynamická verze Sportline přinášející vzhled ve stylu sportovního RS bez nutnosti připlácet za vyšší výkon. 

Interiér a vnitřní prostor

Design interiéru ctí minimalistický a přehledný styl s důrazem na prostornost a udržitelnost. Vůz nabízí velkorysý prostor nad hlavou – nad předními sedadly je úctyhodných 1056 milimetrů, nad zadními pak 990 milimetrů. Zavazadlový prostor s objemem 470 litrů je největší v segmentu kompaktních SUV. Po sklopení opěradel lze získat 1580 litrů. Celkový objem úložných prostorů pak dosahuje 48 litrů a zahrnuje inovativní prvky Simply Clever, jako jsou samostatné boční schránky v zavazadlovém prostoru, Jumbo box s držákem na tablet nebo síť na nabíjecí kabel pod krytem zavazadlového prostoru.

Ekologicky šetrné materiály interiéru zahrnují umělou kůži RecyTitan s vysokým podílem recyklovaného PET z nápojových lahví a vlákna z mechanicky recyklovaného oblečení, stejně jako látku TechnoFil založenou z recyklovaných vláken ECONYL, která vyniká odolností a možností opakované recyklace.

Infotainment tvoří standardní 13palcový dotykový displej, který přejímá rozhraní z modelů Enyaq, Kodiaq a Superb. K dispozici je také virtuální kokpit a příplatkový head-up displej. Navigace a ovládání klimatizace jsou přepracované pro lepší uživatelskou přívětivost. Aplikace MyŠkoda umožňuje dálkové ovládání vozu včetně parkování na dálku a správy nabíjení.

Konfigurace interiéru zahrnuje různé styly a barvy čalounění, včetně verzí Sportline a RS, které přinášejí sportovní detaily v exteriéru i interiéru. Standardní a příplatková výbava zahrnuje dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, panoramatický kamerový systém, elektricky ovládané páté dveře s virtuálním pedálem, masážní funkci sedadla řidiče a další komfortní prvky.

Pohony a technika

Škoda Elroq je nabízena ve čtyřech výkonových verzích postavených na platformě MEB. Základní model Elroq 50 disponuje akumulátorem o kapacitě 55 kWh (52 kWh netto), pohonem zadních kol, výkonem elektromotoru 125 kW a točivým momentem 310 Nm. Dosahuje dojezdu více než 370 km a maximální rychlosti 160 km/h. Verze Elroq 60 je vybavena akumulátorem o kapacitě 63 kWh (využitelná je 59 kWh), elektromotorem o výkonu 150 kW, stejným točivým momentem 310 Nm, dojezdem přes 400 km a maximální rychlostí rovněž 160 km/h. Nejvýkonnější verze Elroq 85 má k dispozici akumulátor o kapacitě 82 kWh (využitelná 77 kWh) disponuje výkonem 210 kW a točivým momentem 545 Nm, dokáže ujet přes 560 km na jedno nabití a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h.

Protože verze Elroq 85x dorazí později, jedinou možnost, jak získat pohon všech kol nabízí sportovní verze RS. Nejvýkonnější model v nabídce přináší kombinaci dvou elektromotorů s pohonem všech kol, systémovým výkonem 250 kW a točivým momentem 679 Nm, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosažení elektronicky omezené rychlosti 180 km/h. Energii dodává akumulátor o kapacitě 84 kWh (využitelná 79 kWh), která zajišťuje dojezd přes 540 km dle WLTP a podporuje DC nabíjení výkonem až 185 kW, kdy se z 10 na 80 % dobije za 26 minut. Podvozek využívá adaptivní tlumiče DCC s 15 nastaveními, progresivní řízení a sportovní pneumatiky, přičemž zachovává víceprvkovou zadní nápravu pro optimální jízdní komfort a stabilitu. Maximální hmotnost brzděného přívěsu činí 1400 kg.

Všechny modely podporují rychlonabíjení stejnosměrným proudem s výkonem až 175 kW u verze 85, která dokáže akumulátor dobít z 10 % na 80 % během 28 minut. Modely 50 a 60 zvládnou nabíjet výkonem až 145, respektive 165 kW a stejný proces jim trvá 25 minut. Nabíjení střídavým proudem je možné výkonem až 11 kW.

Bezpečnostní a asistenční systémy jsou na špičkové úrovni. Elroq nabízí adaptivní vedení v jízdním pruhu, prediktivní tempomat s inteligentní úpravou rychlosti dle trasy, asistenta jízdy v koloně, nouzový asistent a hlídání mrtvého úhlu. Systém Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, antikolizní asistent a devět airbagů (včetně středového a na přání zadních bočních) zajišťují vysokou míru ochrany. Automatické parkování umožňuje vzdálené ovládání parkovacích manévrů i učení si parkovacích míst pro pohodlnější příjezd a parkování.

Zpět na přehled nominací

 

Technické údaje Škoda Elroq

  Nejlevnější elektrická verze – Elroq 50
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor, s permanentním magnetem, pohon zadních kol
Největší výkon (kW) 125
Největší točivý moment (Nm) 310
Převodovka Samočinná
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 160
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
15,7-17,3
Nabíjecí výkon AC/DC 11/145
Kapacita akumulátoru (kWh) 55
Dojezd (km) 347-377
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4488/1884/1654
Rozvor (mm) 2770
Zavazadlový prostor (l) 470/1580
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1949-2089/413-553
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg)  
CENA:
  799 000 Kč (včetně DPH)

Galerie

Zpět na přehled nominací

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit