9 října, 2025

Renault 5 E-Tech

Čekání na nový Renault 5 E-Tech nám připadalo jako věčnost, přitom automobilka jej zvládla za tři, místo obvyklých čtyř let. Celkově se jedná o nadčasový vůz, a to jak technikou, tak designem. Navíc s ním přichází masivní marketingová podpora v podobě celé řady značkových doplňků. V butiku najdeme oblečení, sportovní náčiní, elekroniku, modely a zábavné produkty pro děti. Zkrátka, pětka aktuálně hýbe světem.

Jako první vůz značky využívá nový základ AmpR Small odvozený z platformy CMF-B. Jeho velikostní flexibilita v budoucnu pomůže ušetřit náklady na vývoj i výrobu. S délkou 3,92 m a rozvorem 2,54 m se novinka řadí mezi modely Twingo a Clio.

Zvenku zůstává 5 E-Tech designově věrná konceptu z roku 2021. Základní proporce s krátkými převisy zůstávají zachovány. Změnil se centrální výkroj v předním nárazníku a grafika hlavních světel, zatímco na kapotě zůstal náznak sání po vzoru předchůdce ze sedmdesátých let. Dnes slouží jako ukazatel stavu nabití akumulátoru. Dalšími změnami oproti konceptu jsou větší a kulatější zpětná zrcátka, vystouplé kliky dveří, tvary zadního nárazníku s difuzorem a černá lišta spojující vertikální zadní světla. U studie byla podsvícená. Paleta laků zahrnuje pět odstínů, přičemž hlavní roli hrají zelená a žlutá Pop.  

Interiér a vnitřní prostor

Interiér je neméně stylový. Na pressových fotografiích kombinuje šedou a žlutou barvu, ale celkem nabídne 128 různých kombinací. Zajímavostí je použití recyklované džínoviny na sedadlech a výplních dveří. Palubní deska je natočená na řidiče a oba displeje jsou usazené vysoko, co nejblíže zornému poli řidiče. Digitální přístrojový štít má v závislosti na výbavě uhlopříčku 7 nebo 10 palců. Přehlédnout nelze nový volant a páku řazení vpravo na sloupku.

Multimediální zařízení OpenR Link má také 10 palců a díky sytému Google nabídne přes 50 aplikací. Soustátí je i avatar Reno schopný vést diskuzi a odpovědět na dvě stovky hovorově zadaných dotazů. Integrovaná navigace navrhne trasu v závislosti na počasí, profilu i dopravě. Případně můžete využít platformu telefonu přes Apple CarPlay a Android Auto. Navzdory digitalizaci zůstala lišta s tlačítky pod výdechy ventilace. Palubní deska před spolujezdcem má u linie Iconic zajímavé vizuální zpracování s vertikálními pruhy a po celé šířce ji zdobí červený pruh s osvětleným logem. Z praktického hlediska potěší úložné prostory o celkovém objemu 19 litrů. Zavazadelník pak nabídne minimálně 277 litrů litrů.

Pohodlí na cestách zajišťuje mimořádné odhlučnění. Seznam standardní výbavy je velmi rozsáhlý. Za zmínku stojí tepelné čerpadlo a dlouhý seznam standardní jízdní podpory převzaté z Meganu E-Tech. Najdete v ní hlídání jízdy v pruhu, asistent pro couvání, sledování bdělosti řidiče, bezpečné opuštění vozidla a systémy autonomního řízení 2. úrovně. Přednastavené jízdní profily se volí tlačítkem na volantu.

Pohony a technika

Český trh vynechává nejslabší verzi s elektromotorem o výkonu 70 kW, místo toho startuje rovnou na výkonu 90 kW s točivým momentem 225 Nm. Ten je spojený se 40kWh akumulátorem pro dojezd 312 km. Alternativou je výkonnější 110kW verze dodávaná s větší 52kWh akumulátorem, na který Renault ujede solidních 410 km. Zajímavostí je schopnost táhnout přívěs do hmotnosti 500 kg.

Standardem je 11kW palubní nabíječka, která menší akumulátor nabije za 3 hodiny, silnější za 4. Velký akumulátor zvládne i DC stanici s výkonem 100 kW, menší jen 80 kW. V obou případech ale stačí půl hodina pro dobití z 15 na 80 procent. Nabíječka u 90 a 110kW vozu umožňuje napájet externí příslušenství.

Bonusem jsou kvalitní jízdní vlastnosti. V případě pětky se bavíme o strmém řízení, precizně naladěném podvozku s víceprvkovou zadní nápravou a 18palcových kolech obutých do pneumatik 195/55. Nezapomínejme, že 5 E-Tech je součástí také nabídky ostřejších verzí Alpine. Smluvní záruka je stanovená na 5 let nebo 100 000 km a na akumulátor poskytuje značka 8 let nebo 160 000 km.

Technické údaje Renault 5 E-Tech

  Nejlevnější elektrická verze – 120 k urban range
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor, pohon předních kol
Největší výkon (kW) 90
Největší točivý moment (Nm) 225
Převodovka jednostupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 3922/1774/1498
Rozvor (mm) 2540
Zavazadlový prostor (l) 277/959
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1372-1412/453-493
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 500/500
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 150
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
14,5
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) 11/80
Kapacita akumulátoru (kWh) 40
Dojezd (km) 312
CENA:
  675 000 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit