9 října, 2025

Citroën ë-C3 Aircross

Citroën vstoupil do roku 2025 se zcela novým modelem C3 Aircross , který si zachovává základní charakter městského SUV, ale přináší novou koncepci – včetně možnosti sedmimístného uspořádání. Novinka zaujme nejen cenou hluboko pod půl milionu korun, ale také technickou variabilitou, která zahrnuje spalovací motor, hybrid a dva elektromobily s různou kapacitou akumulátoru.

Novinka je postavena na platformě Smart Car (SCP). Citroën C3 Aircross je tak v rámci skupiny Stellantis příbuzný s Opelem Frontera. Jako jediní nabízejí volitelnou třetí řadu sedadel. Sedmimístné uspořádání je tak v tomto kompaktním segmentu jediné. I když je třetí řada vhodná spíše pro děti, přesto jde o unikátní flexibilitu. Nová platforma Smart Car navíc snižuje výrobní náklady, a tak je poměr ceny a užitné hodnoty mimořádně výhodný.

S důrazem na komfort, funkčnost a přístupnou cenu míří nový C3 Aircross do srdce fleetového segmentu. Výrobce navíc podporuje prodej atraktivní zárukou, asistenčními službami a balíčky péče. Je tak ideální volbou pro firmy, které hledají univerzální a zároveň úsporný vůz pro rozmanité provozní nasazení.

C3 Aircross tvoří základ SUV nabídky Citroënu a je jedním z pilířů strategie přístupné mobility. Díky platformě Smart Car také sdílí společnou architekturu s novou generací hatchbacku C3. Model se vzdaluje od zaobleného designu předchůdce a vsadil na robustnější, hranatý vzhled s vyšší stavbou a většími koly. Klíčovou novinkou je rozšíření palety pohonů o hybridní ústrojí a dvě plně elektrické varianty s kapacitou baterie 44 nebo 54 kWh. Tím se C3 Aircross zařazuje mezi technicky nejpestřejší modely v segmentu.

Interiér a vnitřní prostor

Interiér Citroënu C3 Aircross reflektuje filozofii značky v oblasti komfortu. Všechny verze nabízejí výškově nastavitelné sedadlo řidiče a zadní lavici dělenou v poměru 60:40. U vyšších výbav nechybí sedadla Advanced Comfort ani možnost sedmimístného uspořádání díky dvěma výklopným sedadlům ve třetí řadě. Bohužel, tato varianta není u elektrických pohonů dostupná. Přístup k těmto sedadlům je snadný, každé má vlastní USB-C konektor. Samozřejmostí je dále manuální klimatizace, zadní parkovací asistent, elektricky ovládaná okna a LED přední světlomety. 

Přední části interiéru dominuje centrální dotykový displej o úhlopříčce 10,25 palce, který ve vyšších verzích slouží i jako rozhraní navigace a infotainmentu My Citroën Drive s konektivitou Apple CarPlay/Android Auto a Bluetooth. V základní výbavě nahrazuje klasický infotainment stanice My Citroën Play SmartPhone Station s aplikací poskytující přístup k hudbě, rádiu, volání a navigaci prostřednictvím vlastního telefonu.

Objem zavazadlového prostoru dosahuje 460 litrů v pětimístné konfiguraci. V případě rozložení třetí řady klesne na 40 litrů, naopak při sklopení druhé řady stoupne na 1600 litrů. Další prostor přinášejí praktické schránky v předních a zadních dveřích, ve středové konzoli nebo na palubní desce. U verzí PLUS a MAX najdeme i dvoupolohovou podlahu zavazadelníku, zatmavená skla a vyhřívaná zrcátka.

Čalounění se liší dle výbavy – od kombinace černé látky a dekoru Quadric až po černou HELLO látku se světle šedou koženkou. Připlatit lze také za vyhřívaná sedadla, volant a čelní sklo v rámci zimního paketu.

Pohony a technika

Paleta motorů začíná benzinovým tříválcem 1.2 Turbo o výkonu 74 kW, který je spojen s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou. Následuje mild-hybridní verze 1.2 Hybrid s výkonem 107 kW, doplněná o elektromotor a 48V lithium-iontový akumulátor. Tento pohon je vždy spojen se samočinnou převodovkou. Vrcholem nabídky jsou dvě čistě elektrické varianty s elektromotorem o výkonu 83 kW pohánějící přední kola. Zákazník si může zvolit mezi dvěma verzemi podle kapacity akumulátoru – standardní 44 kWh nebo extended range 54 kWh.

Elektrická verze s menším akumulátorem dosahuje dojezdu až 307 kilometrů dle metodiky WLTP v základní výbavě YOU, ve výbavě PLUS činí dojezd 304 kilometrů a u nejvyšší verze MAX klesá na 303 kilometrů. Větší akumulátor nabídne delší dojezd, konkrétní číslo však výrobce zatím neuvádí. Rychlonabíjení z 20 na 80 procent kapacity trvá 26, respektive 32 minut, v závislosti na velikosti akumulátoru. Při nabíjení z Wallboxu s výkonem 11 kW zabere plné nabití zhruba 2 hodiny a 50 minut u verze s 44kWh akumulátorem. Uvětší je to 3 hodiny 20 minut. Na domácí zásuvce se časy pohybují mezi 15 a 18 hodinami. Elektrické verze mají maximální rychlost omezenou na 143 km/h, přičemž elektromotor nabízí točivý moment 124,5 Nm.

Všechny modely disponují širokou škálou asistenčních systémů včetně tempomatu s omezovačem rychlosti, systému nouzového brzdění Active Safety Brake, systému rozpoznávání dopravních značek, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a sledování únavy řidiče. Výbava MAX navíc přidává i sledování mrtvého úhlu.

Elektrické verze mají omezené možnosti tažení přívěsů – maximální hmotnost brzděného přívěsu činí 550 kilogramů, zatímco spalovací varianta zvládne až 1500 kilogramů. U hybridní verze je maximální povolená hmotnost brzděného přívěsu 1250 kilogramů.

Technické údaje Citroën ë-C3 Aircross

  Nejlevnější elektrická verze – Electric 113k Standard range Automatic
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Elektromotor, pohon předních kol
Největší výkon (kW) 83
Největší točivý moment (Nm) 124,5
Převodovka Samočinná
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 143
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 11,7
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
18,1
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) 7,4-11/100
Kapacita baterie (kWh) 44
Dojezd (km) 303-307
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4395/1795/1633-1660
Rozvor (mm) 2670
Zavazadlový prostor (l) 460/1600
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1579/451
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 350/350
CENA:
  690 000 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit