V srpnu 2021 se EV6 stala prvním elektromobilem značky Kia postaveným na platformě E-GMP, která už tehdy nabídla 800V architekturu a superrychlé nabíjení. Celosvětově se vůz setkal s prodejním úspěchem navzdory poněkud excentrickému vnějšímu designu. Modernizace, kterou Korejci uvedli na trh v loňském roce, spíše vyhladila vrásky a vylepšila řadu detailů.
Interiér a vnitřní prostor
Facelift EV6 ji přiblížil aktuálnímu designovému stylu značky Kia, zejména v oblasti předních světlometů. Ty nově využívají LED diody denního svícení s grafikou připomínající hvězdnou mapu. Kromě toho došlo k úpravám nárazníků, zadních světel a designu kol. EV6 si však nadále zachovává karoserii typu liftback, která se vymyká klasickému stylu SUV.
To ale neznamená, že by vůz nenabízel dostatek prostoru – právě naopak. Díky délce 4,7 metru a rozvoru 2,9 metru, umožněnému čistě elektrickou platformou, je místa pro nohy dost i pro nadprůměrně vysokého pasažéra. Rovná podlaha, typická pro vozy s bateriovým pohonem, přispívá k pohodlí. Dostatek prostoru je i nad hlavou a v oblasti ramen. Zavazadlový prostor nabídne solidních 520 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1290 litrů. Nechybí ani přední úložný prostor (frunk) – 52 litrů u verze s pohonem zadních kol a 20 litrů u čtyřkolky.
Prostornost pokračuje i vpředu, kde jsou sedadla oddělena masivní středovou konzolí. V závislosti na výbavě lze počítat s vyhříváním i ventilací. Palubní desku tvoří dvě sdružené 12,3palcové obrazovky – jedna pro přístrojový štít, druhá pro infotainment s navigací. Modernizace konečně přinesla bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.
Potěší samostatný panel pro ovládání klimatizace s otočným ovladačem teploty. Nový tvar dostal volant, bezdrátová nabíječka chytrých telefonů byla přepracována a její výkon zvýšen na 15 W. Interiér je celkově velmi kvalitně zpracovaný, s použitím recyklovaných materiálů.
Pohony a technika
Největší technickou novinkou modernizované EV6 je zvětšená kapacita akumulátorů. Menší varianta má nově 63 kWh, větší pak 84 kWh. Obě využívají 800V architekturu, která umožňuje rychlé nabíjení – až 175 kW u menší a 258 kW u větší baterie. Nabití z 10 na 80 % trvá přibližně 18 minut. Nabíjení střídavým proudem (AC) je u obou variant 11 kW.
Menší akumulátor je spojen výhradně s pohonem zadních kol a elektromotorem o výkonu 125 kW. Dojezd činí až 428 km.
Větší akumulátor lze kombinovat s pohonem zadních kol (168 kW) nebo s pohonem všech kol (239 kW). Dojezd se pohybuje na úrovni 582 km, respektive 546 km. Platforma E-GMP je obecně známá svou efektivitou, a díky aerodynamickému tvaru EV6 lze očekávat velmi dobré reálné hodnoty spotřeby.
Vrchol nabídky představuje verze GT s akumulátorem o kapacitě 84 kWh, pohonem všech kol a výkonem 478 kW. Dojezd činí 450 km, ale hlavním lákadlem je akcelerace z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy.
Z pokročilých asistentů stojí za zmínku technologie rozpoznávání rukou na volantu, systém udržování v jízdním pruhu v pokročilé verzi, inteligentní parkovací asistent ovládaný na dálku a asistenty pro zamezení kolizím při parkování – vpředu, vzadu i po stranách. Většina těchto prvků je dostupná za příplatek, zatímco sedmiletá záruka zůstává standardem.
Zajímavou novinkou je čtečka otisků prstů ve středové konzoli, která umožňuje spuštění vozu bez klíče, načtení profilu řidiče a přístup k dalším funkcím. Nechybí ani funkce V2L, díky níž lze z trakčního akumulátoru napájet externí elektrospotřebiče pomocí adaptéru.
Technické údaje Kia EV6
Nejlevnější elektrická verze – EV6 Air | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentními magnety, pohon zadních kol |
Největší výkon (kW) | 125 |
Největší točivý moment (Nm) | 350 |
Převodovka | Samočinná |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 186 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,7 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
16,4 |
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) | 11/175 |
Kapacita baterie (kWh) | 63 |
Dojezd (km) | 428 |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4695/1880/1550 |
Rozvor (mm) | 2900 |
Zavazadlový prostor (l) | 520/1290 + 52 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1880/525 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 750/750 |
CENA: | |
1 169 980 Kč (včetně DPH) |