Modernizovaná verze vlajkového elektromobilu značky přináší vyšší výkon, delší dojezd a rychlejší nabíjení. Enyaq zůstává klíčovým modelem elektrické ofenzivy Škody a po technických i designových úpravách nabízí prostorný interiér, širokou škálu verzí včetně sportovního provedení RS a dojezd až 565 km.
Modernizovaná Škoda Enyaq a Enyaq Coupé přebírají nový designový jazyk Modern Solid a přinášejí delší dojezd, lepší aerodynamiku, rozšířenou standardní výbavu a pokročilejší digitální funkce. Vylepšená technika zahrnuje i přípravu na obousměrné nabíjení, které umožní využít akumulátor vozu jako zdroj energie pro domácnost. Ceny začínají na 1 015 000 Kč včetně DPH. V rámci portfolia značky zůstává Enyaq vlajkovým elektromobilem segmentu středně velkých SUV, nabízeným v klasickém provedení i jako elegantnější varianta Coupé.
Přední část nově definuje leskle černá maska Tech-Deck Face, ukrývající senzory pro asistenční systémy, a nápis Škoda nahrazující tradiční logo. U vybraných verzí je součástí výbavy prosvětlená maska s jemnými LED „řasami“, navazujícími na horní část Matrix-LED světlometů. Zadní světla s motivem písmene C mohou mít animované směrovky i efekty Coming/Leaving Home.
Aerodynamiku zlepšuje přepracovaný nárazník, větrné clony a optimalizovaný přechod kapoty, což přineslo součinitel odporu vzduchu od 0,245 (Coupé od 0,225) a navýšení dojezdu až na 591 km dle WLTP. Nový exkluzivní odstín zelená Olibo doplňuje nabídku dvou nemetalických a sedmi metalických laků, kola mají průměr 19–21″. Varianta Sportline přidává černě lakované doplňky, sportovní sedadla a Matrixové světlomety.
Interiér a vnitřní prostor
Enyaq si zachovává prostorný interiér s objemem zavazadlového prostoru 585–1710 l (Coupé 570–1610 l). Standardní výbava zahrnuje 5″ virtuální kokpit a 13″ dotykový displej infotainmentu, vyhřívaný volant, systém KESSY s funkcemi automatického odemykání a zamykání, vyhřívaná přední sedadla, třízónovou klimatizaci Climatronic a přípravu pro tažné zařízení. Na přání lze objednat head-up displej s rozšířenou realitou, panoramatickou střechu, tepelné čerpadlo nebo adaptivní podvozek DCC.
Interiérové varianty Lodge, Lounge, Suite, Eco Suite a Sportline se liší čalouněním, barevností a použitými materiály, přičemž Lodge využívá udržitelné vlákno Econyl z recyklovaných zdrojů. U vyšších verzí nechybí elektricky nastavitelná sedadla s ventilací či masážní funkcí.
Pohony a technika
Základ tvoří verze Enyaq 60 se 63kWh akumulátorem a využitelnou kapacitou 59 kWh, výkonem 150 kW a pohonem zadních kol. Nad ní stojí Enyaq 85 se silnějším elektromotorem o výkonu 210 kW a točivém momentu 545 Nm, rovněž s pohonem zadních kol. Díky akumulátoru o kapacitě 83 kWh (využitelná je 77 kWh) ujede přes 550 kilometrů. Vrcholné provedení 85x využívá stejný akumulátor, má ale dva elektromotory, pohon všech kol a výkon 210 kW. Všechny varianty podporují AC nabíjení výkonem 11 kW, rychlé DC nabíjení až 175 kW (verze 60 max. 165 kW) a modely 85/85x jsou kompatibilní s technikou obousměrného DC nabíjení.
Absolutním vrcholem nabídky jsou sportovně laděné verze Enyaq RS a Enyaq Coupé RS s výkonem 250 kW, pohonem všech kol, zrychlením z 0–100 km/h za 5,4 s a nejrychlejším nabíjením v historii značky (až 185 kW). Odlišují se specifickými nárazníky, černými doplňky karoserie a sportovním interiérem RS. I zde je k dispozici akumulátor o celkové kapacitě 83 kWh, z čehož využitelných je 77 kWh.
Asistenční systémy a konektivita
Standardní výbava zahrnuje kompletní balík asistenčních systémů včetně adaptivního vedení v jízdním pruhu, prediktivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu či proaktivní ochrany cestujících. Systém Asistovaná jízda 2.6 nově více využívá rojová data. K dispozici je také automatické parkování, včetně parkování na dálku přes aplikaci MyŠkoda. Modernizovaná aplikace nabízí detailní statistiky nabíjení, integraci služby Powerpass, plánovač trasy s preferencí kompatibilních nabíjecích stanic a funkci Lock & Unlock pro dálkové ovládání zámků.
Technické údaje Škoda Enyaq
Nejlevnější elektrická verze – Enyaq 60 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor, s permanentním magnetem, pohon zadních kol |
Největší výkon (kW) | 150 |
Největší točivý moment (Nm) | 310 |
Převodovka | Samočinná |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 160 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,1 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
15,6 |
Nabíjecí výkon AC/DC | 11/165 |
Kapacita akumulátoru celková/využitelná (kWh) | 63/59 |
Dojezd (km) | 433 |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4658/1879/1622 |
Rozvor (mm) | 2771 |
Zavazadlový prostor (l) | 585/1004 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2160/419/577 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1000/750 |
CENA: | |
1 015 000 Kč (včetně DPH) |