9 října, 2025

Volkswagen ID.7

Protože lze Volkswagen ID.7 považovat za elektrickou alternativu k Passatu, nemůže chybět ani verze Tourer. Novinka se tak řadí mezi první plně elektrická kombi ve vyšší střední třídě a představuje důležitý krok v elektrifikační strategii značky.

ID.7 Tourer je vrcholným zástupcem elektrické řady Volkswagen ID a staví na modulární platformě MEB, která byla vyvinuta výhradně pro elektromobily. Z hlediska postavení v nabídce nahrazuje v oblasti elektrické mobility roli, kterou u spalovacích motorů zastával Passat Variant – tedy komfortní, prostorný a technologicky vyspělý manažerský vůz.

Karosářské provedení Tourer se od sedanu ID.7 odlišuje především zadní částí, kde zvýšená výška střechy a prodloužená linie umožnily výrazně zvětšit zavazadlový prostor. Design kombinuje prvky klasického kombi po vzoru Passatu a dynamické linie karoserií typu Shooting Brake známé z Arteonu. Výroba nového modelu probíhá v německém Emdenu, kde na jedné lince vznikají také sedan ID.7 a SUV ID.4. Mimořádně velké kombi je navrženo pro evropský trh, kde patří tento typ karoserie k dlouhodobě oblíbeným.

Interiér a vnitřní prostor

Interiér ID.7 Tourer staví na moderním, technologicky orientovaném konceptu, který je shodný se sedanem, ale nabízí ještě více praktických možností díky větší zadní části karoserie. Zavazadlový prostor pojme při plném obsazení až 605 litrů nákladu (v poloze zadních opěradel Cargo), a pokud se sklopí opěradla zadních sedadel a prostor se využije až po strop, naroste objem na impozantních 1714 litrů. Jen pro srovnání – sedan, respektive liftback, má díky svažující se střeše oproti kombi základní objem o 73 litrů menší.

V této souvislosti je škoda, že opěradla nelze plynule polohovat. K dispozici je jen zcela kolmá poloha Cargo, díky níž lze zvětšit zavazadlový prostor, ale sedět se na sedadlech kvůli velkému sklonu opěradla nedá. V této poloze svírá opěradlo se sedákem úhel necelých 80 stupňů. Jinak je půdorys zavazadlového prostoru i prostor pro cestující shodný s liftbackem. Díky dlouhému rozvoru mají cestující na zadních sedadlech velkorysý prostor pro nohy – jak v podélném, tak v příčném směru. Výjimkou je prostor nad hlavami cestujících vzadu, kde svažující se střecha ukrajuje 5 cm. Ale i při hodnotě 93 cm se v liftbacku dozadu pohodlně posadí cestující s výškou 180 cm.

Přístrojová deska je koncipována minimalisticky – hlavním informačním centrem je head-up displej s rozšířenou realitou, který zobrazuje navigační a jízdní pokyny přímo v zorném poli řidiče. Tento prvek nahrazuje rozsáhlejší přístrojový štít, jenž je zde záměrně zmenšen, aby nerušil výhled. Součástí vyšších výbav nebo výbavy na přání jsou sedadla ergoActive s ventilací, masáží a samočinnou regulací teploty a vlhkosti mezi tělem a sedadlem.

Další zajímavostí jsou samočinně ovládané výdechy ventilace, respektive řízený směr výdechu vzduchu z ventilace na přístrojové desce tak, aby byla zajištěna komfortní cirkulace vzduchu. Novinkou je panoramatická střecha s „chytrým sklem“, které lze elektronicky přepínat mezi průhledným a neprůhledným režimem. Komfort na cestách zvyšuje aplikace Wellness In-Car App, která umožňuje prostřednictvím programů „Fresh Up“, „Calm Down“ a „Power Break“ automaticky nastavit klimatizaci, ambientní osvětlení, audiosystém, funkci „chytrého skla“ nebo masáž sedadel tak, aby se posádka cítila co nejpohodlněji.

Pohony a technika

ID.7 Tourer se nabízí se dvěma velikostmi akumulátoru – 82 kWh (využitelná je 77 kWh) a 91 kWh (využitelná je 86 kWh). V závislosti na zvoleném provedení dosahuje vůz dojezdu až 685 kilometrů podle metodiky WLTP. Největší akumulátor podporuje rychlonabíjení výkonem až 200 kW, což umožňuje nabití z 10 na 80 % za výrazně méně než 30 minut. Nabíjení střídavým proudem probíhá výkonem 11 kW, což odpovídá současnému standardu v segmentu.

Základní koncepce pohonu vychází z umístění elektromotoru o výkonu 210 kW na zadní nápravě a pohonu zadních kol. Tato koncepce pohonu je dostupná s oběma velikostmi akumulátoru. Dvoumotorová varianta je pak k dispozici pouze ve sportovnější verzi GTX, která nabízí výkon 250 kW a je k mání výhradně s větším akumulátorem (86 kWh).

Samozřejmostí je bohatá výbava asistenčních systémů, zahrnující adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, rozšířený asistent pro jízdu v pruzích či systémy pro autonomní parkování. Součástí standardní výbavy je také tepelné čerpadlo, které zlepšuje účinnost vytápění i chlazení a díky nižšímu příkonu prodlužuje dojezd.

Záruky a servisní balíčky

Volkswagen poskytuje na model ID.7 Tourer standardní záruku v délce 2 let bez omezení počtu ujetých kilometrů a záruku 8 let nebo 160 000 km na akumulátor, v rámci níž garantuje minimálně 70 % původní kapacity. V nabídce jsou servisní balíčky pokrývající pravidelné prohlídky, diagnostiku a případné softwarové aktualizace po dobu až 5 let. Služby zahrnují také asistenční program platný na území celé Evropy, včetně odtahu k nejbližší nabíjecí stanici v případě vybití akumulátoru.

Technické údaje Volkswagen ID.7

  Nejlevnější elektrická verze – Limited 210 kW 77kWh
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon zadních kol
Největší výkon (kW) 210
Největší točivý moment (Nm) 310
Převodovka Samočinná
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 180
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 6,6
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
14,2
Nabíjecí výkon AC/DC 11/175
Kapacita akumulátoru celková/využitelná (kWh) 82/77
Dojezd (km) 603
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4961/1862/1543
Rozvor (mm) 2971
Zavazadlový prostor (l) 605/1714
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 2214/436
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1000/750
CENA:
  1 369 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit