5 října, 2022

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 je na trhu už dvanáct let. I po tak dlouhé době je to ale stále skvělé městské auto. Italskou stylovku nyní nově pořídíte v hybridní variantě. Vedle nového litrového tříválce ale Fiat 500 pořád koupíte i s legendární dvanáctistovkou Fire.

Fiat malá auta umí. Stylová pětistovka sjela z výrobního pásu poprvé v roce 2007 a brzy se stala bestsellerem. I na sklonku života stále skvěle prodává. Italové ji dopřáli řadu modernizací. Letos na trh přišla s mild-hybridní verzí. Je to tak poslední inovace a zároveň možnost, kdy si ještě lze koupit verzi s konvenčním spalovacím motorem. Na sklonku roku 2020 totiž dorazí nová generace, která bude k dispozici pouze s elektrickým pohonem. Kromě vyspělé techniky má zaujmout i cenou, a tak se má zařadit mezi nejsnáze dostupné elektromobily. Italové plánují novou generaci nějaký čas prodávat současně se stávající. Na rozdíl od ní ji ale neplánují vyrábět v Polsku, ale doma.

Mild-hybrid uspoří 1 l/100 km

Ale vraťme se zpět k mild-hybridu. V útrobách Fiatu 500 Hybrid pracuje zcela nově vyvinutý litrový tříválec řady FireFly, který je kombinován s novou šestistupňovou manuální převodovkou a mild-hybridním ústrojím, kombinujícím elektrický motor fungující jako startér i generátor a lithium-iontovou baterii. Výkon této mild-hybridní sestavy činí 51 kW. Elektrický motor poskytuje výkon 3,6 kW a pomáhá při startování spalovacího motoru a akceleraci. Hybridní pětistovka díky tomu umí zcela vypnout spalovací motor při rychlosti do 30 km/h. Ve srovnání s klasickou čtyřválcovou dvanáctistovkou je v kombinovaném režimu o celý jeden litr na 100 km úspornější. Hybridní verze je k dispozici také v otevřené verzi kabriolet.

Interiér i nadále v retrostylu

Interiér včetně přístrojové desky nikterak nevybočuje z retro zvyklosti. Umí ale nabídnout velký dotykový displej doplněný klasickými ovladači ventilace. Výš umístěné řazení šestistupňové převodovky je i nadále příjemně po ruce. Přístrojový šít tvoří jeden kruhový přístroj sdružující všechny informace včetně palubního počítače. I v nejlevnější verzi POP, která je výrazně pod 300 000 najdete klimatizaci, sedm airbagů nebo elektricky ovládaná zrcátka a přední okna.

Akumulátor našel prostor pod předním sedadlem a tak nikterak neomezuje praktičnost interiéru. Po sklopení zadních opěradel vznikne téměř rovná ložná plocha délky 110 cm. Na zadní sedadla je poměrně dobrý přístup díky dostatečnému posunu sedadel. Prostor pro dva cestující je vzadu dostatečný. S ohledem na minimální rozměry tři a půl metru dlouhého fiatu je interiér nadprůměrně prostorný.

Dva motory, dvě převodovky

Pro mild–hybrid vyvinuli Italové zcela nový litrový tříválec o výkonu 51 kW. Má shodný výkon, jako legendární čtyřválcová dvanáctistovka, ta je ale k dispozici výhradně s robotickou pětistupňovou převodovkou.

Zajímavé je, že nejlevnější pětistovku lze pořídit jako mild-hybrid. Vyjde na 279 900 Kč, což je s ohledem na bohatou základní výbavu (klimatizace, 7 airbagů, bezpečnostní systémy ESP, ASR, MSR HBA) velmi atraktivní cena.

Není bez zajímavosti, že od července si mohou čeští zákazníci objednávat novou generaci pětistovky, která je ale k dispozici výhradně s elektrickým pohonem. Aby Fiat dokázal uspokojit i zájemce o verze s levnějšími spalovacími motory, bude nabízet novou a starou generaci pětistovky souběžně.

Technické údaje Fiat 500 Hybrid

  Nejlevnější mild-hybridní verze

MOTOR, PŘEVODOVKA:

Druh a uspořádání motoru Zážehový tříválec s elektromotorem o výkonu 3,6 kW
Zdvihový objem (cm3) 999
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 51 při 6000
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 92 při 3500
Převodovka Ručně řazená, šestistupňová

ROZMĚRY:

Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 3546/1627/1488
Rozvor (mm) 2300
Zavazadlový prostor (l) 185/550

HMOTNOSTI:

Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 865/365
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg)

VÝKONY:

Největší rychlost (km/h) 167
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 13,8
Spotřeba (kombinovaná dle WLTP) (kWh/100 km 5,3-5,7
Emise CO2 (g/km) 88-90 dle NEDC, 119-127 dle WLTP

CENA:

  279 900 Kč včetně DPH

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit