5 října, 2022

Jeep Renegade 4xe

Značka Jeep byla vždy průkopníkem nových segmentů a technologií. Její legenda začala v roce 1941 s modelem Willys-Overland, prvním masově vyráběným vozem s pohonem všech kol, a pokračovala v roce 1949 s modelem Willys Wagon, který vlastně stvořil segment sportovně užitkových vozidel SUV. Nyní se automobilka Jeep vydala vstříc zelené evoluci a představila dvojice plug-in hybridních modelů Compass a Renegade s označením 4xe, které slibují kromě tradičních ekologických technologií dokonce i více zábavy z jízdy a větší schopnosti při jízdě v terénu.

Po designové stránce se přitom hybridní modely od těch stávajících ani příliš neliší. Exteriér nového modelu Renegade 4xe si zachovává své typické stylistické prvky, ale vyznačuje se modrým zbarvením loga „Jeep“ na přídi a log 4xe a Jeep na zadních výklopných dveřích. Modrý odstín zdobí rovněž boční štítky s označením Renegade. Nabíjecí zásuvka je pak viditelná na levé zadní straně vozu.

Plug-in hybridní technologie modelu Renegade 4xe neznamená jen větší zodpovědnost a ohleduplnost k životnímu prostředí, ale současně se snižují i celkové náklady na vlastnictví a provoz vozu. Úspornosti navíc není dosaženo na úkor výkonu. Renegade 4xe si zachovává všestrannost a současně přináší lepší zážitek na vozovce s hladkou odezvou a lepším zrychlením. Větší točivý moment generovaný elektrickým systémem pohonu a možnost jeho řízení s vysokou přesností zajištují ještě i větší schopnosti v terénu.

Interiér a vnitřní prostor

Ani uvnitř vozu se žádná revoluce neodehrála a až na pár nových ovladačů je to starý dobrý známý Renegade z posledních let. V interiéru hybridního modelu tak nalezneme sedmipalcový TFT barevný displej a systém Uconnect NAV s 8.4“ dotykovou obrazovkou, funkcemi Apple CarPlay a Android Auto a digitálním rádiem DAB. Oba displeje zobrazují i řadu specifických informací souvisejících s elektrickou jízdou.

Významným prvkem architektury pohonu modelů Jeep 4xe je umístění malého nabíjecího modulu do zavazadlového prostoru a elektromotoru pod podlahu, což znamená, že kapacita zavazadlového prostoru není nijak narušena a je prakticky totožná s verzemi se spalovacím motorem. Využitelnost zavazadlového prostoru s objemem 330 litrů tak zůstává nedotčena. Současně byla zachována dvojitá funkce zavazadlového prostoru se zvýšenou ložnou plochou a kapacita pod ní. To znamená, že rezervní kolo může být umístěno pod zavazadlovým prostorem.

Motory a technologie

Renegade 4xe je vybaven novou šestistupňovou automatickou převodovkou, přepracovaným otočným ovladačem systému Selec-Terrain s režimy 4WD Lock, 4WD Low, Hill Descent Control pro aktivaci různých jízdních režimů – Auto, Snow, Mud & Sand, a Rock – včetně nového režimu Sport. Ten je určen pro zlepšení odezvy a přesnosti řízení.

Jeep Renegade 4xe ke svému pohonu využívá zážehový přeplňovaný motor 1.3 a elektromotor u zadní nápravy, který je napájený baterií s výkonem 11,4 kWh. Baterie může být nabíjena během jízdy nebo prostřednictvím externí elektrické zásuvky pomocí účinné a praktické nabíjecí stanice easyWallbox, nebo ještě vyspělejší stanice Connected Wallbox, či u veřejných nabíjecích stanic. Samotný spalovací zážehový přeplňovaný motor 1.3 poskytuje výkon 130 k nebo 180 k, zatímco elektromotor dodává 60 k. Celkový výkon tak dosahuje 190 nebo 240 k. Pokud jde o točivý moment, elektromotor generuje 250 Nm, zatímco spalovací motor dodává 270 Nm. 

Nabídka plug-in hybridní verze zahrnuje tři stupně výbavy – Limited, S a Trailhawk. Ve všech případech jsou vozidla vybavena pohonem všech kol eAWD, šestistupňovou automatickou převodovkou a k dispozici jsou obě výkonové úrovně: 190 k nebo 240 k.

Hnací ústrojí modelů Jeep Renegade 4xe a Jeep Compass 4xe sestává ze dvou elektromotorů, bateriového paketu s výkonem 11,4 kWh, zážehového přeplňovaného motoru 1.3 l a šestistupňové automatické převodovky. Tato architektura poskytuje v podstatě dvě vozidla v jednom: bateriové elektrické vozidlo využívající elektromotor a vysokonapěťovou lithium-ion baterii u zadní nápravy a konvenční vozidlo se spalovacím motorem umístěným nad přední nápravou.

Lithium-ion bateriový paket s kapacitou 11,4 kWh a napětím 400 V je umístěný pod druhou řadou sedadel, kde je dokonale chráněn před vnějšími vlivy. Paket je uzavřený v ocelovém boxu a je vybavený topným a chladicím okruhem, který baterii udržuje v optimální teplotě, což zaručuje její maximální účinnost. Tento bateriový paket umožňuje modelu Renegade 4xe ujet přibližně 50 kilometrů v ryze elektrickém režimu.

Zákazníci plug-in hybridního modelu 4xe mohou přizpůsobit svou jízdu specifickým potřebám a typu cesty. Systém nabízí tři provozní režimy – Hybrid, Electric a E-save. Požadovaný režim lze aktivovat prostřednictvím přepínače před řadicí pákou. Ve všech jízdních režimech dochází k rekuperaci energie během pasivních fází jízdy (zpomalování nebo lehké brzdění). Renegade 4xe přechází do hybridního režimu po dosažení minimální úrovně nabití baterie bez ohledu na zvolený režim. 

Jeep Renegade 4xe se společně se svým plug-in hybridním sourozencem Compass 4xe v showroomech Jeep ukáže během září tohoto roku, doplněn o řadu funkcí elektrické jízdy a řadu řešení veřejného a domácího nabíjení s nabíjecí stanicí easyWallbox. Automobilka tak pro nové modely bude nabízet nový komplexní systém, který zaručí funkčnost, konektivitu a řadu praktických služeb. Cílem systému je uvést zákazníka do světa elektrifikované mobility. Model Jeep Renegade 4xe stejně jako spřízněný Jeep Compass 4xe jsou vyráběny v továrně FCA Melfi v regionu Basilicata (Itálie), kde se od roku 2014 vyrábí model Jeep Renegade.

Technické údaje Jeep Renegade 4xe

  1.3 T4 4xe PHEV 190k

MOTOR, PŘEVODOVKA:

Druh a uspořádání motoru plug-in hybridní čtyřválec, pohon všech kol
Zdvihový objem (cm3) 1332
Největší výkon (k) při otáčkách (1/min) 190
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) x
Převodovka šestistupňová automatická

ROZMĚRY:

Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4236/2570/1684
Rozvor (mm) 1541
Zavazadlový prostor (l) 351

HMOTNOSTI:

Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) x
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) x

VÝKONY:

Největší rychlost (km/h) x
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) x
Spotřeba paliva
(město/mimo město/kombinovaná)  (l/100 km)
1,9
Emise CO2 (g/km) 44

CENA:

  954 900 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit