28 září, 2022

Kia Sorento

Čtvrtá generace Sorenta je prvním vozem značky postaveným na nové generaci podvozkové platformy pro středně velká SUV. Díky tomu může mít až sedm míst, ale také umožňuje zástavbu hybridního nebo plug-in hybridního pohonu.

Nová Kia Sorento přichází s řadou konstrukčních i technologických novinek, díky kterým je nové Sorento jedno z nejvšestrannějších a nejprostornějších sedmimístných SUV na trhu. Od roku 2002, kdy byla na český trh uvedena první generace modelu Sorento, si ho pořídilo téměř 4400 zákazníků.

Čtvrtá generace modelu Sorento je doslova nabitá novými technologiemi, které slouží ke zvýšení bezpečnosti jízdy, potlačení stresu a zvýšení pohodlí pasažérů a obecně ke snadnému ovládání vozidla. Všechny nové prvky jako třeba kamerový asistent sledování slepého úhlu BVM (Blind-Spot View Monitor), inteligentní parkovací asistent s dálkovým ovládáním (RSPA), díky kterému může řidič automaticky vyjet z kolmého parkovacího stání bez usednutí do vozidla, nebo digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem s možností zobrazení výstražných oznámení, tak zlepšují jízdní komfort a ovládání vozu, aniž by rozptylovaly pozornost řidiče.

Interiér a vnitřní prostor

Karoserie sorenta zaujme ostřejšími křivkami a prolisy – a výrazně plastickými tvary než poněkud zakulacenější předchůdce. Vývojem prošla čelní partie sorenta s novou interpretací charakteristické tygří masky, která je nyní širší a po stranách ji obepínají integrované světlomety s novým denním svícením LED.

Nový model je široký 1900 mm, tedy o 10 mm více než Sorento třetí generace. Je také o 10 mm delší (nyní 4810 mm), avšak vyznačuje se kratším předním i zadním převisem karoserie. Rozvor se natáhl o plných 35 mm na 2815 mm. O 10 mm auto narostlo i do výšky.

V kabině se poprvé uplatnil design, vycházející z dvojice digitálních displejů na přístrojové desce. Digitálnímu přístrojovému štítu v podobě 12,3″ displeje sekunduje 10,25″ dotykový displej palubního infotainmentu a navigace uprostřed přístrojové desky. Celou řadu funkcí vozidla je též možné ovládat pomocí nových tlačítek s haptickou zpětnou vazbou po obou stranách displeje; podobná tlačítka najdeme i o něco níže na přístrojové desce, kde slouží k ovládání soustavy klimatizace.

Motory a technologie

Sorento je na českém trhu k dispozici ve dvou motorizacích. Zákazníci mají k dispozici nový naftový čtyřválec 2,2 litru s maximálním výkonem 202 koní a točivým momentem 440 Nm, který je spojen s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Vůbec poprvé je u takto velkého SUV značky Kia k dispozici také hybridní pohon, konkrétně ve verzi 1,6 T-GDi HEV. Nové elektrifikované ústrojí kombinuje přeplňovaný benzinový motor s přímým vstřikováním s elektromotorem o výkonu 44,2 kW a akumulátorem o kapacitě 1,49 kWh. Kombinované ústrojí nabízí výkon 230 koní a točivý moment 350 Nm.

Dieselová verze je k dispozici s pohonem přední nápravy nebo s pohonem všech kol, hybridní verze se dodává výhradně s pohonem všech kol. Nové Plug-in hybridní provedení skýtá nejvýkonnější provedení sorenta. Nabízí přeplňovaný hybridní pohon kombinující akumulátorový modul o kapacitě 13,8 kWh, elektromotor o výkonu 66,9 kW, motor 1,6 litru T-GDI a šestistupňovou automatickou převodovku. Díky řadě technických inovací se Sorento může i přes svoji velikost pochlubit spotřebou paliva v rozmezí od 5,4 do 6 litrů nafty nebo od 5,6 do 6,2 litru benzinu v případě zmíněného hybridního ústrojí.

Technické údaje Kia Sorento Hybrid

  Nejlevnější zážehová verze Nejlevnější vznětová verze
   1.6 T-GDi HEV 2.2 CRDi
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný hybridní čtyřválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon všech kol
Zdvihový objem (cm3) 1199 1598
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 148 při 3800 132 při 5500
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 440 při 1750-2750 265 při 1500-4500
Převodovka osmistupňová, automatická šestistupňová, automatická
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4810/1900/1700 4810/1900/1700
Rozvor (mm) 2815 2815
Zavazadlový prostor (l) 705 705
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1719/591 1881/498
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 2500/750 1650/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 202 193
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9 9
Spotřeba paliva
(město/mimo město/kombinovaná)  (l/100 km)
x x
Emise CO2 (g/km) x x
CENA:
   1 099 980 Kč (včetně DPH) 1 149 980 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit