29 září, 2022

DS 4 E-Tense

Spolu s malým hatchbackem či kabrioletem DS 3 byl kompaktní model DS 4 v roce 2010 prvním pokusem Francouzů o vstup do prémiového segmentu. Výrazný úspěch se ale nekonal a tak se po osmi letech automobilka z třídy kompaktních aut stáhla. Nyní se ale opět vrací ve zcela jiné formě.

Návrat je to úspěšný. Zájem zákazníků je znatelně větší. Avantgardní model nabízí pohledný, elegantní design a je prošpikovaný nejmodernější technikou.

Interiér a vnitřní prostor

Vybavíte si ještě první generaci DS 4? Auto s poněkud zavalitým designem vycházející z běžné C4 ještě zažilo éru, kdy byly modely DS prodávané pod značkou Citroën. Vnější vzhled sázel na obliny, v zadních dveřích pak byla dokonce pevná okna. Zájem zákazníků byl tak vlažný. Nová DS 4 tento prohřešek proti ergonomii samozřejmě napravila, stejně jako vsadila na ostře hranatý vnější design. Nechybí protažené diodové hokejky v předních světlech, poznávací to prvek nových modelů DS. Plug-in hybrid pak na první pohled pozná jen skutečná znalec podle dvou víček nádrže – jedné na benzin, po druhou je dobíjecí konektor.

Novinka ale také vsadila na ryze moderní techniku zastupovanou platformou EMP2. Zatímco u Citroënu byste přímého sourozence nyní hledali marně, u Peugeotu je jím model 308 a u Opelu nová Astra. Ostatně v Rüsselsheimu se DS 4 také vyrábí. V porovnání s první generací DS 4 novinka výrazně narostla do všech směrů. Má přesně 4,4 metru na délku a 2675 mm mezi nápravami, což je hodnota na segment nižší střední třídy nadprůměrná. Přesto prostor na zadních sedadlech je podprůměrný. Na druhou stranu základních 390 litrů pro zavazadla není mezi kompakty s elektromotorem a baterií rozhodně špatné číslo.

Jak je extravagantní zevnějšek, kabina se snaží excentrické choutky designérů poněkud mírnit. Neznamená to ale, že by interiér nebyl designově zajímavý: ostatně s tolik prvky s motivem kosočtverce snad ani nejde zapadnou do jakéhosi šedého průměru. Před řidičem je digitální přístrojový štít na který navazuje desetipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému. Nechybí ale ani několik fyzických tlačítek pro ovládání vybraných funkcí. Především vyšší výbavové stupně pak sázejí i na řadu prémiových materiálů: čalounění kůží Nappa například. Opět platí, že plug-in hybrid od klasické verze prakticky nepoznáte.

Motory a technologie

Plug-in hybridní pohonné ústrojí se skládá ze zážehové přeplňované šestnáctistovky o výkonu 133 kW a elektromotoru o výkonu 81 kW. Výsledkem je systémový výkon 165 kW, jde tedy o silnější ze dvou plug-in hybridů známých z kompaktních aut konglomerátu Stellantis. Ten slabší s celkově 133 kW DS 4 nenabízí.

Akumulátor má kapacitu 12,4 kWh, což podle automobilky stačí na 55 bezemisních kilometrů, pak se zapojí spalovací jednotka. Ideálně má pak auto spotřebu maximálně 1,4 l/100 km, ovšem muselo by jít skutečně o ideální podmínky a využití vozu. Dobíjení je možné nejvýše výkonem 7,4 kW a tak plné nabití je možné za necelé 2 hodiny. Poloviční výkon 3,7 kW prodlouží nabíjecí čas na tři hodiny a padesát minut, běžná zásuvka pak dokonce na sedm hodin a pět minut.

Z technologického hlediska nabízí už základní model DS 4 výběr asistentů, který tak nějak čekáte. Nouzové brzdění a varování před neúmyslnou změnou jízdního pruhu auto má, stejně jako třeba diodová přední světla. Standardem jsou i aktivní tlumiče se skenováním cesty před autem, čímž elektronika dokáže lépe nastavit komfort podvozku. Mezi příplatky pak figuruje třeba noční vidění jen tak někdo mezi kompakty nenabízí. A stejně jako běžný hatchback, i plug-in hybrid se dělá i v trochu dobrodružněji tvářící se verzi Cross.

Technické údaje DS 4 E-TENSE

  Nejlevnější plug-in hybridní verze – E-TENSE 225k
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s elektromotorem, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1598
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 165 při 6000
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 360 při 3000
Převodovka osmistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4400/1830/1470
Rozvor (mm) 2675
Zavazadlový prostor (l) 390
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1653/547
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1400/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 233
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 7,7
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
1,3-1,4
Emise CO2 (g/km) 29-32
CENA:
  1 145 000 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit