29 září, 2022

Mercedes-Benz EQE

V loňském roce zažila rodina elektrických Mercedesů příliv nových členů. Zprvu byla uspokojena poptávka po SUV modely EQA a EQB, později se k nim přidala vlajková loď EQS. Ta přinesla zcela nový designový směr, který přijal i manažerský sedan EQE. Ten oslavil premiéru na autosalonu v Mnichově.

Podobnost je až zarážející, ale vypadat jako třída S, je spíše benefitem než něčím, za co by se měla novinka stydět. Karoserie má kola umístěná téměř v rozích, což dává vyniknout nadprůměrnému rozvoru 3122 mm. Pro srovnání, u EQS naměříte 3 210 mm, což není velký rozdíl. Nutno dodat, že EQE stojí na sdílené platformě EVA2 jako luxusnější sourozenec. S kompaktnějšími rozměry si ale může dovolit dynamičtější design umocněný verzemi AMG.

Hladká příď vypadá na první pohled stejně, ale pozorné oko si všimne větší masky více zasahující ve spodní části do nárazníku. Zajímavostí je grafika tvořená malými hvězdami na tmavším podkladu. Logo automobilky je navíc podsvícené. Bok je zcela hladký a neruší ho ani kliky dveří. Ty jsou zapuštěné a ve správnou chvíli se vysunutím nabídnou k otevření. Dojem elegance a luxusu navodí při nástupu bezrámová okna. Díky čistým konturám dostatečně vyniknou litá kola s aerodynamickým designem a průměrem až 21 palců. Zadní světla jsou opticky spojená červeným pruhem a LED technologie tvoří osobitou grafiku.

Interiér a vnitřní prostor

EQS nabízí elektrické otevírání zadních dveří. Ani EQE nezůstalo pozadu, akorát že tuto funkci dostaly za příplatek přední dveře, protože se předpokládá častější obsazení předních sedadel. Interiér se vyznačuje precizním dílenským zpracováním a vytříbenými materiály.  Nic jiného se u Mercedesu ani neočekává. Příchod politicky korektní doby se odráží ve výběru čalounění, které sice nabízí prémiovou kůži Nappa, ale daleko častěji bude oděn do alternativních a z ekologického hlediska lépe udržitelných materiálů. Z ergonomického hlediska nelze předním sedadlům nic vyčíst.

Základní multimediální sestavu může nahradit příplatkový systém MBUX Hyperscreen sdružující trojici obrazovek pod jedním tvrzeným sklem. Celková úhlopříčka dosahuje ohromujících 56 palců. Vysokou technickou úroveň prezentuje měření biometrických údajů řidiče, široké možnosti online konektivity i služeb, různé náladové profily přizpůsobující osvětlení, hudbu i vůni v interiéru a navigace s rozšířenou realitou. Abyste si byli jisti, že s Vaším EQE nebude nikdo jiný jezdit, je vůz vybaven čtečkou otisků prstů.

Z velkorysého rozvoru profituje především posádka. Mimochodem, interiér je o 80 mm delší než v klasické třídě E a více prostoru mají cestující i v oblasti ramen. I přes svažitou střechu jsou sedáky na zadních sedadlech výše, což přináší lepší oporu stehen.

Zatímco na zadních sedadlech je vše v pořádku, zavazadlový prostor vzbuzuje smíšené pocity. Velikostí 430 litrů nepatří k největším a s malým zadním převisem souvisí i relativně skromné víko. Přístup tak není exemplární a při převozu většího počtu zavazadel se vyplatí nechat nabíjecí kabel na dobře dostupném místě.

Motory a technologie

Aktuálně můžete mít EQE ve třech variantách elektrického pohonu. Základní verze 300 nabídne výkon 180 kW a 550 Nm točivého momentu. Alternativou je výkonnější verze 350 s elektromotorem laděným na 215 kW. Obě verze na jedno nabití ujedou 623 km, a patří tedy mezi ty s nejlepší hodnotou. Pro 350 je dostupná i varianta s druhým elektromotorem pro pohon předních kol, která už ale ujede „jen“ 580 km. Na vrcholu nabídky stojí EQE 500 s rovnými 300 kW a 858 Nm točivého momentu.  Pokud by někdo chtěl ještě více, může sáhnout po verzích AMG laděných na 350 a 460 kW.

Pravděpodobně nejprodávanější bude verze 350 vybavená akumulátorem s kapacitou 90,6 kWh. Na delších cestách přijde vhod možnost DC nabíjení výkonem až 170 kW. V takovém případě získáte za 15 minut dostatek energie pro ujetí dalších 250 kilometrů a z 10 na 80 % to zvládnete za necelých 35 minut.

Konfigurátor modelu EQE je doslova nabytý technologiemi asistované i autonomní jízdy. Nechybí asistent automatického parkování, který lze navíc ovládat na dálku. Pokud tedy někdo zastaví těsně vedle vás, jednoduše necháte auto samo vyjet, aniž byste do něj nasedali. Díky kamerám a senzorům je prostor kolem vozu neustále monitorován, takže adaptivní tempomat i aktivní držení v jízdním pruhu funguje s maximální přesností. Čtení dopravních značek a vyspělý protikolizní asistent netřeba zmiňovat.

Technické údaje Mercedes-Benz EQE

  Nejlevnější elektrická verze –  EQE 300
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektrický motor s permanentním magnetem, pohon zadních kol
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 180
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 550
Převodovka jednostupňová s fixním převodem, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4946/1961/1510
Rozvor (mm) 3120
Zavazadlový prostor (l) 430
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 2385/495
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 750/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 210
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 7,3
Spotřeba energie
(kombinovaná)  (kWh/100 km)
16-18,8
Dojezd (km) 550-639
Emise CO2 (g/km) 0
CENA:
  1 863 400 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit