22 října, 2024

DS 9

Automobilka DS to v posledních letech zkoušela především s avantgardními a luxusními SUV. Nezanevřela ovšem ani na segment klasických sedanů, jen uvedení jednoho z nich trvalo trochu déle. Model DS 9 je ale věrný jménu svého výrobce a sází na velmi výrazný vnější a vnitřní design karoserie.

Interiér a vnitřní prostor

DS 9 je blízkým příbuzným Peugeotu 508, se kterým sdílí také platformu EMP2. Tu nabízí třeba i Citroën C5 X, další z příbuzných sedanu od DS. „Devítka“ pak měří přes 4,9 metru a má 2,9metrový rozvor náprav, čili to rozhodně není žádné mrňavé autíčko. Naopak v kombinaci s vnějším designem jde o reprezentativní automobil. Před koleny vzadu je pak místa dostatek, na zavazadla čeká 510 litrů prostoru. Pokud nemá auto elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, s ním se dostupný prostor poněkud zmenší.

Jak už bylo řečeno, vnější vzhled je hodně výstřední a v kategorii tradičně dominované Němci a jejich konservatismem, který je ale mnohdy nadčasový, tedy DS 9 hodně vyčnívá. Ne vždy je to ale úplně pro dobro věci, což je ale hodně na posouzení individuálního vkusu zákazníka. Za zmínku stojí především světla na obou koncích vozu, vpředu protažená až do nárazníku, vzadu zase s netradiční optikou. Vše je diodové a nechybí hodně chromu. Avantgarda zvenku se přelévá i dovnitř, kde je vidět jasná inspirace SUV DS 7 Crossback.

Středobodem všeho dění je centrální dvanáctipalcový dotykový displej, který je výstupem multimediálního systému se standardní 3D navigací. Dvanáctipalcová obrazovka tvoří i přístrojový štít.Nechybí ani prémiový audiosystém od firmy Focal, byť ten stojí 40 tisíc korun. Všude jsou vybrané materiály, čalounění má mezi příplatky na starosti až kůže Nappa, jinak je v základu tlačená kůže a Alcantara. Na středovém panelu jsou také stylové hodiny.

Motory a technologie

Pohonné ústrojí nedává moc na výběr tradicionalistům. DS totiž vsadilo výhradně na plug-in hybridy E-Tense. Ty jsou tři s celkovým výkonem 166, 184 nebo 265 kW. Základem všech tří je přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 133 nebo u silnějších verzí 147 kW, k čemuž se přidávají elektromotory s výkonem 81 kW vpředu. Nejsilnější provedení se dělá i s dodatečným 83kW elektromotorem vzadu, auto tak má elektrickou čtyřkolku.

Baterie stačí na elektrický dojezd až 50 km v případě nejslabšího provedení, to nejsilnější má pro změnu nejlepší dynamiku ze všech: zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,6 vteřiny a jede nejvýše 250 km/h. Průměrná spotřeba na úrovni 1,5 litru v případě kombinovaného cyklu je pak už jen jakousi třešničkou na dortu toho, že je auto sice docela rychlé a pohodlné, ale zároveň je díky dobíjení ze zásuvky, pokud to majitel dělá správně, také velmi úsporné. Maximálně lze mimochodem DS 9 dobíjet 7,4 kW.

Co se technologické vybavenosti týká, má DS 9 řadu prvků známých už z předchozích modelů automobilky. To ale nutně není na škodu, velký sedan je standardně vybaven nouzovým brzděním, hlídáním mrtvého úhlu i udržováním v pruhu. Mezi příplatky pak nechybí ani proslulé noční vidění, třešničkou na dortu je adaptivní podvozek s kamerou, která sleduje silnici před autem a dokáže podle toho nastavit podvozek vozu. Není na škodu ani skutečnost, že se vlajková loď značky DS vyrábí v Číně.

Technické údaje DS 9 E-TENSE

  Nejlevnější plug-in hybridní verze – E-Tense 225 Performance Line
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s elektromotorem, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1598
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 166 při 6000
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 360 při 3000
Převodovka osmistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4934/1932/1460
Rozvor (mm) 2895
Zavazadlový prostor (l) 510
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1914/486
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1300/600
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 240
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8,3
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
1,5
Emise CO2 (g/km) 35-37
CENA:
  1 525 000 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit