29 září, 2022

Ford Tourneo Connect

Výsledkem rozsáhlé spolupráce značek Ford a Volkswagen v oblasti užitkových vozidel je nový Tourneo Connect, který nezapře příbuznost s Volkswagenem Caddy. Vůbec poprvé může být k dispozici také s pohonem všech kol.

Po tom, co skupina PSA začala nabízet osobní dodávky výhradně s elektrickým pohonem, se výběr modelů se spalovacími motory výrazně zmenšil. To se odrazilo na menším, ale zato kvalitnějším konkurenčním prostředí schopné uspokojit zájemce o levnější, i velmi dobře vybavené modely. Ford Tourneo Connect se vždy držel zlatého středu, i když se třetí generací více přibližuje vyšší úrovni.

Loni představená novinka poprvé využívá základ z Volkswagenu Caddy, což přináší lepší užitnou hodnotu, větší komfort i nové technologie, ale i pohon všech kol. Tourneo Connect je nabízen ve dvou úrovních výbavy – Titanium a Active. Právě ta je inspirovaná vozy SUV a pohledný exteriér doplňuje většími 17palcovými koly, plastovou ochranou karoserie a osobitým ztvárněním masky. Novinkou v paletě 10 odstínů laku je modrá Boundless, vyhrazená právě pro Tourneo Connect Active.

Interiér a vnitřní prostor

Jak provedení L1 s krátkým rozvorem náprav, tak L2 s prodlouženým rozvorem nabízí možnost sedmi sedadel. Sedadla ve druhé a třetí řadě lze sklopit, překlopit celá dopředu nebo zcela vyjmout, čímž vznikne velmi rozměrný prostor pro náklad či zavazadla. Díky sklopnému přednímu sedadlu spolujezdce lze převážet předměty o délce až tři metry, ať už se jedná o naplocho balený nábytek, řezivo či třeba o kajak. Nastupování ve stísněných prostorách usnadňují posuvné boční dveře.

Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel nabídne nové Tourneo Connect ve variantách L2 a L1 nákladový prostor o objemu až 3,1 m3, respektive 2,6 m3. Maximální délka nákladu v provedení L2 činí po první řadu sedadel 2 265 mm, po druhou 1 452 mm a po třetí 629 mm, zatímco u L1 je to 1 913, 1 100 a 317 mm. 

Za vysokou užitnou hodnotou komfort posádky nijak nezaostává. Použité materiály jsou vhodným kompromisem mezi snadnou údržbou a pohledově příjemnou povrchovou strukturou. Materiály se navíc mění v závislosti na výbavových liniích. Příjemná je možnost ergonomických sedadel AGR s nastavitelnou délkou sedáku a ve čtyřech směrech elektricky seřiditelnou bederní opěrkou. Ve výbavě Active zaujmou sedadla s kontrastním modrým prošíváním.

Na delších cestách přijdou vhod držáky na kelímky, velké množství odkládacích přihrádek a nabíjecích konektorů. Z komfortních prvků lze zmínit dvouzónovou klimatizaci nebo panoramatické střešní okno zajišťující příjemné prosvětlení kabiny.

Nové Tourneo Connect má na palubní desce dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,25 až 10 palců. Po vzoru Volkswagenu zde nenajdete téměř žádná fyzická tlačítka. Rozhraní telefonu, navigace, i hudby jsou integrována do multimediálního zařízení. Na dotykové liště pod ním je možné nastavit hlasitost audia a teplotu klimatizace. Přechod na digitalizaci stvrzuje i programovatelný (čtyři grafická schémata) přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce.

Vozy s desetipalcovou dotykovou obrazovkou jsou vybaveny rovněž modemem FordPass Connect, který zajišťuje online připojení a na něj navázané funkce navigace s dopravními informacemi v reálném čase. Prostřednictvím mobilní aplikace FordPass nebo FordPass Pro mohou zákazníci komunikovat se svým Tourneem Connect na dálku a zjistit stav světel, oken i dveří. Na dálku lze ovládat zámky dveří, zjistit aktuální polohu, stav paliva nebo zobrazit informace o technickém stavu a blížícím se servisu.

Motory a technologie

Při výběru motorů se Ford zaměřil pouze na dvojici nejžádanějších variant. Konkrétně jde o zážehovou patnáctistovku EcoBoost dosahující výkonu 84 kW a točivého momentu 220 Nm. Alternativou je vznětový dvoulitr EcoBlue laděný na 90 kW s 320 Nm točivého momentu. V obou případech si lze vybrat mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem. Vznětový motor poprvé nabídne i pohon všech kol.

Nové Tourneo Connect nabízí 19 asistenčních systémů. Jde o zásadní krok směrem k autonomizaci. Například aktivní parkovací asistent označí vhodné místo a s minimálním zapojením řidiče do něj zajede. U verze s automatickou převodovkou lze objednat adaptivní tempomat s funkcí aktivního udržování v jízdním pruhu. Asistent pro couvání s přívěsem podpoří nezkušené. Jízdu v noci zpříjemní příplatkové adaptivní hlavní světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel měnící tvar i jas podle prostředí.  

Vedle pokročilých asistenčních technologií může být Tourneo Connect vybaveno mnoha komfortními funkcemi typu vyhřívaného čelního okna, stěračů s dešťovým senzorem či vyhřívaných zpětných zrcátek.

Technické údaje Ford Tourneo Connect

  Nejlevnější zážehová verze – 1.5 EcoBoost, L1 Nejlevnější vznětová verze – 2.0 EcoBlue, L1 
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1498 1968
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 84 při 45000-6000 90 při 2750-5500
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 220 při 1750-3000 320 při 1600-2500
Převodovka šestistupňová, ručně řazená šestistupňová, ručně řazená
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4501/1931/1833 4501/1931/1833
Rozvor (mm) 2755 2755
Zavazadlový prostor (l) 1213 1213
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1544/606 1615/605
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1400/750 1500/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 181 187
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 11,9 11,1
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
6,4-6,5 4,9-5,0
Emise CO2 (g/km) 145-148 128-130
CENA:
  725 153 Kč (včetně DPH) 778 393 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit