29 září, 2022

SEAT Leon Sportstourer

SEAT stále těží z výrazného pokroku, který udělal v roce 2020 s představením čtvrté generace leonu. Facelift je naplánován až na příští rok. K dispozici je neobvykle široká paleta motorů na benzin, naftu, zemní plyn. Nechybí ani hybridy nebo verze 4×4.

Leon byl vždy hlavním pilířem produktové řady španělské značky a etalonem ve svém segmentu, což potvrzuje více než 2,2 milionu prodaných vozů tří předchozích generací. Současná generace přináší moderní úroveň konektivity, hospodárnosti, dynamiky a bezpečnosti. Nic se nezměnilo ani na tom, že kompaktní hatchback doplňuje praktické kombi Sportstourer, jež si oblíbily zejména fleety.

Hlavní pozornost při udržení si vysokých prodejů byla zaměřena na hospodárnost, k níž přispívají nejvyspělejší systémy pohonu zahrnující motory na benzin, naftu a stlačený zemní plyn, ale také techniku částečně hybridního a externě nabíjitelného hybridního pohonu.

Příď vozu pak zaujme výraznějšími rysy, k nimž přispívá silnější prostorové propojení mezi maskou chladiče a předními světlomety. Světlomety LED jsou posunuty více dozadu, čímž vzniká dojem obočí a pronikavějšího pohledu. Záď zaujme pruhem svítilen LED v celé šířce vozidla.

Interiér a vnitřní prostor

Leon prezentuje designérský styl, který je charakteristický pro všechny vozy současné modelové řady. Technickým základem je platforma MQB Evo. V pětidveřové verzi měří leon na délku 4368 mm a je tak o 86 mm delší nežli předchůdce. V porovnání s minulou generací se varianta kombi prodloužila o 93 mm a o 50 mm povyrostl i rozvor. Z toho je zřejmé, že se konstruktéři při vývoji hodně zaměřili na prostornost vozu a uvnitř auta je to znát.

Dostatek místa naleznou jak cestující na zadní sedačce, a to zejména v prostoru před koleny, tak se Leon Sportstourer pochlapil i prostorem v zavazadlovém prostoru. Ten nabobtnal rovnou na rekordních 620 litrů, což značí nárůst o třicet litrů. A to už je objem, který se řadí na vrchol třídy a vlastně se dotáhl i na Octavii Combi, na kterou ztrácí nicotných 23 litrů. Pozitivním zjištěním navíc je, že Leon ST má jak nízkou nakládací hranu, tak vysoké vyklápění víka a zavazadlový prostor navíc pojme i rezervní kolo – byť v jeho dojezdové verzi. Příjemná je i možnost uložení horní roletky pod dno podlahy.

Srdcem systému konektivity je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit, který kombinuje konfigurovatelný 10,25“ displej s vysokým rozlišením a displej informačního a zábavního systému. Standardní systém Media má 8,25“ displej kompatibilní s chytrými telefony, zatímco 10“ displej navigačního systému nabízí trojrozměrný režim zobrazování mapových podkladů, funkci síťové propojené navigace a technologii Retina. Interakci uživatele s vozidlem usnadňují funkce hlasového ovládání hovorovým jazykem a rozpoznávání gest.

Také bezpečnost je neodmyslitelným fundamentem zcela nového modelu SEAT Leon. Jeho výbava proto zahrnuje nejvyspělejší asistenční systémy, včetně předvídavého adaptivního tempomatu ACC, asistenta pro stav nouze (Emergency Assist) a asistenta Travel Assist, jenž poskytuje ještě vyšší úroveň automatizované jízdy. Čtvrtá generace modelu SEAT Leon je díky tomu nejbezpečnějším vozem, který kdy španělská značka vyrobila.

Motory a technologie

Čtvrtá generace kompaktního modelu může být poháněna motory na benzin (TSI), naftu (TDI) nebo stlačený zemní plyn (TGI). Alternativou jsou částečně hybridní (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní pohony (eHybrid). Všechny zážehové motory jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Zákazníci mají na výběr varianty s výkonem v rozsahu od 81 kW do 150 kW. V modelu Leon nalézají uplatnění tříválce 1.0 TSI a větší čtyřválcové motory 1.5 litru. Na vrcholu nabídky stojí překvapivě hybridní přeplňovaná jednotka 1.4 TSI e-Hybrid DSG s výkonem 150 kW a s dvouspojkovou převodovkou.

Částečně hybridní pohon s napětím 48 V (eTSI) je spojený s motory 1.0 TSI 81 kW a 1.5 eTSI 110 kW; obě jednotky jsou nabízeny výhradně s převodovkou DSG. V případě plug-in hybridu zážehový motor 1.4 TSI kombinován s elektromotorem, sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovkou DSG. Řidič má k dispozici nejvyšší výkon 150 kW. S výhradně elektrickým pohonem ujede dle metodiky WLTP 60 km.

Technické údaje SEAT Leon Sportstourer

  Nejlevnější zážehová verze  – 1.0 TSI 81 kW Nejlevnější vznětová verze  – 2.0 TDI 85 kW
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 999 1968
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 81 85
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 175 při 1600-3000 300 při 1600-2500
Převodovka šestistupňová, ručně řazená sedmistupňová, automatická
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4642/1799/1437 4642/1799/1437
Rozvor (mm) 2868 2868
Zavazadlový prostor (l) 620 620
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1252/658 1377/653
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1500/- 1800/-
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 184 200
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 11,2 10,2
Spotřeba paliva
(město/mimo město/kombinovaná)  (l/100 km)
5,9/4,3/4,9 5,1/3,3/4,0
Emise CO2 (g/km) 112 105
CENA:
  544 900 Kč (včetně DPH) 684 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

 

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit