29 září, 2022

Opel Grandland

Opel Grandland, ještě s písmenem X v názvu, které loni zmizelo, se poprvé ukázal už v roce 2017, kdy se z něj stala náhrada nejen SUV Antara, ale také MPV Zafira. Jednalo se o jedno z prvních aut, které Opel postavil v kooperaci s koncernem PSA na jeho technice, Grandland je tak blízkým příbuzným mimo jiné Peugeotu 3008. V loňském roce auto prodělalo modernizaci, která především pozměnila vnější vzhled.

Interiér a vnitřní prostor

Loňská modernizace přiblížila Grandland dalším moderním opelům, především pak provedením přední části zvané Opel Vizor. To znamená, že světla a maska tvoří opticky jeden celek, který je užší než samostatná maska u provedení před modernizací. Změnil se i design předních světlometů, vzadu přišla ke slovu upravená optika skupinových reflektorů.

Také kabina se výrazněji přiblížila trendu současných modelů německého výrobce, které reprezentují především Corsa, Astra a Mokka. Digitální budíky a dotykovou obrazovkou multimediálního systému tak vizuálně tvoří jeden celek. Obojí je mimochodem v základní výbavě, obě obrazovky pak mají úhlopříčku sedm palců, která ale může u budíků vylézt na 12 palců a u multimediálního systému na 10 palců. Úpravou prošel i zbytek středového panelu, nechybí třeba volič převodovky známý i z některých modelů Peugeot.

Velikostně se Grandland hlásí jasně k autům jako Škoda Karoq, Hyundai Tucson nebo Kia Sportage. Délka atakuje 4,5 metru, rozvor náprav pak má 2675 mm. Není to rozhodně málo a potvrzuje to i dostatek prostoru. Zavazadlový prostor má v základu 514 a po sklopení sedadle 1625 litrů, opět tedy nejde o vyloženě malé auto. K co největšímu pohodlí na delších cestách pak přispívají příplatkové sedačky s ortopedickým certifikátem.

Motory a technologie

Pod kapotou není prakticky žádné velké překvapení. Základ tvoří benzinová tříválcová dvanáctistovka s přeplňováním o výkonu 96 kW. Ta se nabízí se šestistupňovou ručně řazenou, nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou. Při vyšších kilometrových nájezdech pak může zaujmout vznětový čtyřválec 1.5 CDTI o výkonu 96 kW, ovšem výhradně se samočinnou převodovkou. Na pohon všech kol u běžných spalovacích verzí zapomeňte, Grandland se sice tváří dobrodružně, ale čtyřkolku nikdy nedostal. Částečně ji nahrazuje upravená kontrola trakce s pěti jízdními režimy, která se za deset tisíc korun dodává pro dvě nejvyšší výbavy.

Jiné je to v plug-in hybridní variantě, která se nabízí ve dvou verzích. Slabší s jedním elektromotorem má celkem 165 kW, silnější se dvěma elektromotory a tedy i pohonem všech kol nabízí výkon 221 kW. Oba vozy mají osmistupňovou samočinnou převodovku, 13,2kWh akumulátor a elektrický dojezd 65 kilometrů (dle metodiky WLTP). Průměrná spotřeba se pohybuje do 1,8 l/100 km a emise se povedly stlačit na 40 gramů na ujetý kilometr. Nabíjení je pak možné nejvyšším výkonem 7,4 kW. Cena se ale šplhá přes hranici milionu korun.

Hlavním tahákem mezi technologiemi je určitě noční vidění, které je v tomto segmentu spíše vzácností a dodává se jen k nejvyšší výbavě a za příplatek 25 tisíc korun. Dále Grandlnad nabízí třeba adaptivní tempovat, ovšem výhradně se samočinnou převodovkou, bezklíčkové odemykání pátých dveří nebo 360stupňovou parkovací kameru. Něco má ve standardu až nejvyšší výbava, za něco je třeba si i u ní připlatit. Za zmínku stojí také maticové diodové světlomety IntelliLux Pixel, které dokáží svítit pořád dálkově a vykrývat protijedoucí vozidla. Také ta jsou standardem jen nejvyššího výbavového stupně, pro ten prostřední se ale dodávají za příplatek 27 tisíc korun v kombinaci s mlhovkami.

Technické údaje Opel Grandland

  Nejlevnější zážehová verze –  1.2 Turbo  Nejlevnější vznětová verze –   1.5 CDTI AT8 
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1199 1499
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 96 při 5500 96 při 3750
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 230 při 1750 300 při 1750
Převodovka šestistupňová, ručně řazená osmistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4477/1906/1609 4477/1906/1609
Rozvor (mm) 2675 2675
Zavazadlový prostor (l) 514/1652 514/1652
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1431/469 1523/477
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1400/685 1300/730
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 188 195
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 10,1 11,5
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
5,9-7,1 4,9-5,9
Emise CO2 (g/km) 133-161 128-154
CENA:
  709 990 Kč (včetně DPH) 799 990 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit