Spojení Fiatu a PSA v konglomerát Stellantis se do nabídky na trhu promítlo v mnoha ohledech. Někde se sdílí jen platformy, užitkové vozy ale mezi sebou jednotlivé značky sdílejí jen s drobnými změnami. Tak na svět mohla přijít i třetí generace Fiatu Doblo, který našel základ v Citroënu Berlingo a Peugeotu Partner, respektive jeho osobní verzi Rifter.
Interiér a vnitřní prostor
Že je Fiat Doblo příbuzný s dalšími modely prozrazuje už na první pohled vnější design. Přední část je docela svébytná, vzadu jsou rozdíly patrné jen minimálně. A příliš na tom nezměnil ani nedávný decentní facelift. Ještě více je příbuznost patrná v interiéru, kde si Fiat bere více z Citroënu Berlingo nebo Opelu Combo než Peugeotu. Proč? Protože nemá i-cockpit, ale klasický volant s přístrojovým štítem. Ten je v základu analogový, za příplatek ale umí Doblo nabídnout i desetipalcový displej.
Stejnou úhlopříčku má i dotyková obrazovka na středové konzoli, která je ale také příplatková. Ostatně s digitální přístrojovou deskou mohou vytvořit jeden celek. Nechybí možnost vestavěné navigace nebo zrcadlení chytrého telefonu. V základu má doblo klasické rádio a místo obrazovky držák na chytrý telefon. Inu, i to někdy stačí a navigace v mobilu nakonec bývá často nejčastěji využívanou položkou. Ergonomicky jistě potěší vyvýšený středový tunel, kde se nachází i volič převodovky. U ručního řazení je to klasická páka, samočinné řazení má moderní kolébkový přepínač. Chybět nesmí samozřejmě ani řada odkládacích prostor.
Podobně jako sourozenci, i Fiat nabízí v Česku dvě varianty karoserie. Základní má délku 4406 mm, rozvor je pak 2785 mm. Prodloužená verze Maxi se chlubí délkou 4756 mm a rozvorem náprav nataženým na 2975 mm. Delší verze umí také jako jediná nabídnout sedm míst k sezení, a to za příplatek 28 000 korun. Standardem jsou pro obě verze posuvné dveře vpravo i vlevo. Chybět nemůže ani exkurze do zavazadlového prostoru, který má v základu 775 litrů u krátké a 1050 litrů u delší karoserie. Po sklopení sedadel vznikne objem 3000, respektive 3500 litrů. Se sedmimístným uspořádáním pak pro zavazadla zbývá 209 litrů.
Motory a technika
Nečekejte žádné převratné změny oproti sourozencům. Doblo se nabízí s jedním zážehovým a dvěma vznětovými agregáty. Zážehový tříválec má objem 1,2 litru, výkon 81 kW a je spojený se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.
S přeplňovaným čtyřválcem BlueHDI umí doblo jezdit za 5,3 l/100 km ve slabší nebo 5,5 l/100 km v silnější variantě. První jmenovaná má výkon 75 kW a pojí se standardně se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Nepřekvapí, že se zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,4 sekundy jde o jasně nejméně temperamentní variantu v nabídce. Silnější verze s 96 kW je naopak tou nejrychlejší, když rychlost 100 km/h pokoří za 10,4 sekundy. Stejně jako u spotřeby je přitom jedno, jestli je jednotka spojená se šestistupňovým ručně řazeným, anebo osmistupňovým samočinným ústrojím.
Stejně jako jsou sjednocené motory či vzhled, není mnoho odlišností ani ve technologické výbavě. O soustavě displejů vpředu už byla řeč, doplnit můžeme také fakt, že základní verze vozí nouzové brzdění nebo pomocníka pro jízdu v pruhu. Mezi příplatky nechybí ani sledování mrtvého úhlu, případně také systém Grip Control, což je upravená kontrola trakce s použitím pro různé druhy terénu. Klasický pohon všech kol to ale nenahradí.
Technické údaje Fiat Dobló
| Nejlevnější zážehová verze – Fiat Doblo Panorama 1.2 Turbo | Nejlevnější vznětová verze – Fiat Doblo Panorama 1.5 BlueHDI | |
| MOTOR, PŘEVODOVKA: | ||
| Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol | Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol |
| Zdvihový objem (cm3) | 1199 | 1499 |
| Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 81 při 5500 | 75 při 3500 |
| Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 205 při 1750 | 250 při 1750 |
| Převodovka | šestistupňová, ručně řazená | šestistupňová, ručně řazená |
| ROZMĚRY: | ||
| Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4406/1848/1812 | 4406/1848/1812 |
| Rozvor (mm) | 2785 | 2785 |
| Zavazadlový prostor (l) | 775/3000 | 775/3000 |
| HMOTNOSTI: | ||
| Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1441/609 | 1505/615 |
| Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1150/700 | 1300750 |
| VÝKONY: | ||
| Největší rychlost (km/h) | 173 | 171 |
| Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 11,7 | 13,4 |
| Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,4-6,5 | 5,3-5,4 |
| Emise CO2 (g/km) | 148-151 | 144-147 |
| CENA: | ||
| 609 900 (včetně DPH) | 654 900 Kč (včetně DPH) | |











