9 října, 2025

Audi A5

Audi má za sebou turbulentní období, které se výrazně promítlo do její modelové nabídky. Řada A4 je minulostí – nahradila ji A5, a to jen kvůli původnímu záměru vyhradit sudá čísla elektromobilům a lichá spalovacím modelům. Nakonec se ale ukázalo, že A5 bude jediným modelem, kterého se toto rozhodnutí dotkne, protože Audi mezitím tuto strategii opustilo. Každopádně A5 je nově k dispozici nejen jako sedan, ale tradičně také jako kombi Avant – a stále se spalovacími motory.

Interiér a vnitřní prostor

Přestože nese nové označení, Audi A5 zůstává klasickým zástupcem střední třídy a konkurentem vozů jako BMW řady 3 nebo Mercedes-Benz třídy C. Rozměrově patří k největším ve své kategorii – na délku měří 4829 mm a rozvor náprav činí 2897 mm. Díky tomu je vzadu opravdu štědrý prostor pro kolena. Dobře je na tom i v oblasti ramen a nad hlavou, i když někomu může vadit nižší posed při nastupování. Oproti SUV je totiž A5 Avant výrazně nižší a její linie střechy je poměrně plochá.

Objem zavazadlového prostoru závisí na typu pohonu. Základní benzinová verze nabízí 476 až 1424 litrů, zatímco naftový mildhybrid má kapacitu 448 až 1396 litrů.

Palubní deska odpovídá současnému stylu Audi – moderní, technologicky vyspělá a vizuálně čistá. Dominují jí dvě OLED obrazovky. Před řidičem se nachází digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 11,9 palce, uprostřed palubní desky pak dotykový displej infotainmentu s úhlopříčkou 14,5 palce. Potěší, že už základní výbava zahrnuje navigaci i třízónovou automatickou klimatizaci – což u předchozí A4 nebylo samozřejmostí.

Displeje jsou přehledné, výborně čitelné a navíc elegantně zakřivené. Volitelně lze přidat i obrazovku pro spolujezdce, který přes ni může ovládat například navigaci. Někomu může vadit, že klimatizace se nastavuje výhradně přes displej. Naopak volič automatické převodovky zůstává klasicky na středovém tunelu, nikoliv pod volantem jako u některých konkurentů. Sedadla jsou pohodlná, v nižších výbavách čalouněná látkou.

Pohony a technika

Jak už bylo naznačeno, motorová paleta zůstává silnou stránkou Audi A5. Nabídka je pestrá a uspokojí široké spektrum zákazníků – v Ingolstadtu totiž na rozdíl od mnoha jiných značek stále počítají i se vznětovými motory. Pravda, v nabídce zůstal už jen jeden – a doby, kdy šlo o šestiválec, jsou pryč. Aktuálně jde o mildhybridní dvoulitrový čtyřválec s výkonem 150 kW, dostupný s pohonem předních nebo všech kol. Standardně je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou – jinou už A5 nenabízí. Výhodou tohoto agregátu je nízká spotřeba kolem pěti litrů, u verze s pohonem všech kol o něco vyšší.

Benzinové varianty jsou rovněž výhradně čtyřválcové dvoulitry. Slabší verze má výkon 110 kW a pohon předních kol, silnější nabízí 150 kW a možnost volby mezi předním pohonem nebo systémem quattro.

Jediným šestiválcem v nabídce zůstává sportovní S5 Avant s třílitrovým benzinovým motorem o výkonu 270 kW, který zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. I tento motor je spojen se samočinnou převodovkou. Na opačném konci spektra stojí plug-in hybrid, vždy s pohonem všech kol, který kombinuje benzinový čtyřválec s elektromotorem. Díky velkému akumulátoru zvládne až 100 kilometrů čistě na elektřinu.

Audi A5 vyniká i po technologické stránce. Například díky digitálním OLED zadním svítilnám. Každý panel obsahuje 60 segmentů, což umožňuje komunikaci Car-to-X a přispívá k vyšší bezpečnosti – například pomocí tzv. komunikačního světla. Jde o příplatkovou výbavu. Na přání lze získat také podvozek s adaptivními tlumiči, který umožňuje široké nastavení jízdního komfortu a sportovnosti. Nechybí ani bohatá výbava asistenčních systémů – od sledování mrtvého úhlu přes automatické parkování až po 360stupňovou kameru.

Technické údaje Audi A5 Avant

  Nejlevnější zážehová verze –  TFSI 110 kW Nejlevnější vznětová verze – TDI 150 kW
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních  kol Vznětový 48V mildhybridní přeplňovaný čtyřválec, pohon předních  kol
Zdvihový objem (cm3) 1984 1968
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 110 při 3900-6000 150 při 3800-4200
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 280 při 1400-3600 400 při 1750-3250
Převodovka samočinná, sedmistupňová dvouspojková samočinná, sedmistupňová dvouspojková
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4829/1860/1424 4829/1860/1424
Rozvor (mm) 2897 2897
Zavazadlový prostor (l) 476/1424 448/1396
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1785/530 1910/520
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1500/750 1700/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 214 240
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 9,8 7,7
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
6,8-7,0 4,9-5,2
Emise CO2 (g/km) 154-160 129-136
CENA:
  1 215 900 Kč (včetně DPH) 1 422 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit