Je to část trhu, která je většinou automobilek doposud neprobádaná. Elektrifikace se totiž pracovnímu světu pick-upů doposud prakticky vyhýbala, a když už, většinou přinesla plně elektrický model. Ford se ale rozhodl pro syntézu elektrického a spalovacího světa, takže ranger vybavil plug-in hybridním pohonem. Prý je to pro zákazníky zatím nejvýhodnější řešení.
Interiér a vnitřní prostor
Dodávky a pick-upy, to jsou dvě kategorie aut, které ušly v posledních letech největší kus cesty směrem k pohodlí pro řidiče i celou posádku. A Ford Ranger byste si v aktuální generaci mohli klidně splést a nějakým rodinným off-roadem. Tak moc se jeho interiér proměnil, zvláště pak v některé z vyšších výbav.
Už jen dvanáctipalcový vertikální displej, který má plug-in hybrid už od základní verze vypadá jako vypůjčený rovnou z kugy nebo exploreru. Displej navíc umí promítat obraz z 360stupňové kamery a lze přes něj ovládat také prémiové audio s deseti reproduktory. O bezdrátové konektivitě Apple CarPlay a Andoird Auto nemluvě, stejně jako standardním navigačním systému.
Ačkoliv je to pracovní nástroj, výrazně se zlepšily použité plasty, před řidičem je vždy digitální přístrojový štít a sedadla podle výbavy mohou být klidně čalouněná kůží. Už ani u pick-upu neexistuje spojení „chudě vybavený“. A také design je oproti dřívějším zvyklostem mnohem více atraktivní a připomínající svět SUV.
Ranger je vždy k mání ve verzi s dvojitou kabinou, to znamená pět místa k sezení při délce 5370 mm a rozvoru náprav 3270 mm. Korba má na délku 1544 mm a mezi podběhy šířku 1224 mm.
Pohony a technika
Plug-in hybrid využívá kombinaci 2,3litrového zážehového motoru Ford EcoBoost s elektromotorem. Tato verze tak nabídne vyšší točivý moment než jakýkoli jiný ranger včetně raptoru. Zajímají-li vás konkrétní čísla, jde o 697 Nm a 205 kW. Zároveň pohon umožňuje jízdu v čistě elektrickém režimu do vzdálenosti 43 km a elektromotor samotný má 75 kW. Díky akumulátoru se o deset litrů zmenšila palivová nádrž.
Dnes ve světle jiných plug-in hybridů nejde o oslnivé číslo, nicméně pro spoustu firem bude i tak stěžejní, protože se budou moc i s pracovním autem pohybovat bezproblémově po centrech velkých měst, kde často vládnou nízkoemisní zóny. Přitom kombinace zážehového a elektrického motor s trakčním akumulátorem nakonec nepřináší ani zásadní kompromisy v užitných vlastnostech.
Nosnost se odlišuje podle výbavy, maximálně je ale na 989 kilogramech (je to o kousek nižší hodnota než mají spalovací verze, ale rozdíly nejsou kdovíjak propastné) a pick-up podobně jako čistě spalovací verze utáhne brzděné přívěsy o celkové hmotnosti až 3,5 tuny. A do zásuvek na korbě zapojíte veškeré potřebné spotřebiče.
Plug-in hybrid má standardně desetistupňovou samočinnou převodovku a rovněž přiřaditelný pohon všech kol (manuálně volený s možností volby stálého pohonu všech kol pro použití na silnici), dvoustupňovou rozvodovku a uzávěrku zadního diferenciálu. Světlá výška 229 mm je stejná jako u dalších verzí, stejně tak nájezdový úhel 28 stupňů vpředu a 25,6 stupně vzadu.
Že se pick-upy přibližují osobním autům platí i v otázce technologické. Dostat můžete třeba Matrix LED světla, zmíněnou 360stupňovou kameru či sledování mrtvých úhlů. Některé verze mohou mít v masce přídavná LED světla nebo příslušenství, například naviják nebo přídavné světlomety, vše ovládané z kabiny. Standardem je také sada asistentů podobně jako u osobních aut.
Technické údaje Ford Ranger PHEV
Nejlevnější verze: 2.3 EcoBoost PHEV e-4WD XLT | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec + elektromotor, pohon všech kol |
Zdvihový objem (cm3) | 2261 |
Největší výkon (kW) | 205 + 75 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 697 při 2500 |
Převodovka | desetistupňová samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 5370/1910/1884 |
Rozvor (mm) | 3270 |
Zavazadlový prostor (l) | neudáváno |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2511/989 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 3500/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9,2 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
6,2-6,4 |
Emise CO2 (g/km) | 143-145 |
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) | 3,5/— |
Kapacita baterie (kWh | 11,8 |
Dojezd v el. Režimu (km) | 43 |
CENA: | |
1 203 000 (bez DPH) |