Nové plug-in hybridní Mitsubishi Outlander lze označit za revoluční podobně jako jeho předchůdce. Japonci si i více věří. Na svůj technický skvost nabízejí až osmiletou záruku nebo 160 000 kilometrů. Záruka se přitom vztahuje na celé vozidlo! A při absolvování pravidelných servisních prohlídek je k dispozici patnáctiletá asistenční služba Mitsubishi.
Outlander částečně těží ze spolupráce s Renaultem, respektive Nissanem. Nový outlander totiž stojí na platformě CMF-C/D, kterou využívá například Nissan X-Trail či Renaulty Rafale a Espace. Pohonný systém si ovšem Mitsubishi vyvinulo vlastní. Nová generace vychází z předchůdce, který se řadu let honosil titulem nejprodávanějšího plug-inu v Evropě. A díky tomu, jak nový systém pohonu funguje, má outlander šanci sesadit z tohoto trůnu Volvo XC60.
Interiér a vnitřní prostor
Kabina byla navržena s důrazem na komfort a prémiovou výbavu. Interiér disponuje kvalitními materiály, ergonomickým rozvržením a důrazem na intuitivní ovládání. Příjemnou atmosféru navozuje příplatkové panoramatické střešní okno o délce 928 mm a šířce 702 mm.
Řidič má před sebou přístrojový štít s uhlopříčkou 12,3 palce se dvěma režimy grafiky s informacemi o navigaci, audiu a tocích energie. Centrem multimediální zábavy je stejně velký infotainment s online navigací TomTom, bezdrátovým zrcadlením chytrých telefonů a aplikací API Google Places pro vyhledávání zajímavých míst v okolí. Vzhledem k předpokladu aktivního spojení s chytrým telefonem jsou zde 15W nabíjecí plochy.
Outlander láká na první pohled také kvalitním dílenským zpracováním a vytříbenými materiály včetně koženého čalounění s kontrastním prošíváním. Přední sedadla mohou být vyhřívaná i chlazená, zadní pak jen vyhřívaná. Na druhou stranu se chlubí vysokými opěradly dělenými v poměru 40:20:40. V pětimístné konfiguraci nabízí novinka zavazadlový prostor o objemu 495 až 1404 litrů. K dispozici je třetí řada sedadel vhodná zejména pro děti.
V segmentu vyniká ozvučením ve stylu koncertní síně. Na ozvučení interiéru totiž Mitsubishi spolupracovalo s legendární společností Yamaha. A výsledek opravdu stojí za poslech. Outlander je standardně vybaven verzí Dynamic Sound Yamaha Premium, který využívá pokročilé technologie jako například digitální procesor (DSP) a osm speciálně navržených reproduktorů. Poslech je křišťálově čistý se zvýrazněním výšek i basů. Pro ještě náročnější posluchače je součástí nejvyšší výbavy mimořádný systém Dynamic Sound Yamaha Ultimate s 12 reproduktory, subwooferem a digitálním zesilovačem.
Pohony a technika
Zásadní inovací nové generace Outlanderu PHEV je přepracovaný plug-in hybridní pohon. Zážehový atmosférický čtyřválec objemu 2,4 litru má proti předchůdci systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu, který stoupl o 11 kW. Účinnost spalovacího motoru se zvýšila o 5 %.
Atmosférický čtyřválec o výkonu 100 kW pracuje v kombinaci s dvěma elektromotory. Přední nabízí 85 kW (225 Nm) a je doplněn generátorem. Zadní je naladěn na 100 kW a 195 Nm. Celkový systémový výkon činí 225 kW (450 Nm), což mezigeneračně představuje 40% nárůst.
Generátor je napevno spojen se spalovacím motorem, který pohání diferenciál přední nápravy přes redukční převod a třetí spojku. Ta umožňuje jeho odpojení v elektrickém jízdním režimu. Paralelně k němu je uložen trakční elektromotor, jenž je s diferenciálem přední nápravy spojený přímo přes reduktor, a tedy není možné jej od předních kol odpojit. Podobně zadní elektromotor rovněž využívá reduktor pro spojení pastorku rotoru se zadním diferenciálem.
V praxi pak systém pohonu překvapí výkonem, kdy 2,1 tuny těžký outlander rozpohybuje na 100 km/h za 7,9 s, a nápadně nízkou spotřebou, která se při jízdě s vybitým akumulátorem pohybuje lehce nad 7 l/100 km. Výsledná spotřeba ale bude záležet na chuti řidiče akumulátor dobíjet. Kapacita akumulátoru se téměř zdvojnásobila (22,7 kWh), a tak je možné na elektřinu ujet lehce přes 80 km.
Řidič může volit mezi třemi jízdními režimy. V čistě elektrickém režimu jsou poháněna všechna kola pomocí elektromotorů, nejvyšší rychlost je 135 km/h. Po překročení této rychlosti se spíná spalovací motor. V sériovém režimu jsou také poháněna všechna kola, ale spalovací motor v tomto případě slouží jako generátor elektrické energie. V paralelním režimu jsou pak poháněna všechna kola pomocí elektromotorů, ale ve vyšších rychlostech je síla čtyřválce MIVEC posílána na přední kola přímo. Plug-in Hybrid Outlander PHEV tedy disponuje permanentním elektrickým pohonem všech kol, což je ryze atypické řešení.
Při vývoji pohonu všech kol S-AWC automobilka čerpala poznatky z rally sportu. Vzhledem k nahrazení kardanového spojení elektromotorem na zadní nápravě umí soustava rychleji reagovat na dávkování trakce. Snad jedinou nevýhodou je omezení nejvyšší rychlosti na 170 km/h.
Nabíjení 22,7kWh akumulátoru je možné nejen z domácí zásuvky nebo wallboxu, ale také prostřednictvím rychlodobíjecího DC konektoru, který doplní kapacitu z 0 na 80 % za méně než půl hodiny. K dispozici je i funkce V2L (vehicle-to-load), která umožňuje využití baterie jako externího zdroje elektrické energie.
Outlander PHEV disponuje špičkovou bezpečnostní výbavou. Kromě povinných asistentů nechybí například pokročilá asistence při jízdě v koloně a funkce automatického parkování. Technologie MI-PILOT propojuje adaptivní tempomat s asistentem jízdy v pruzích a aktivně tak řídí vůz na dálnicích.
Mitsubishi se v souvislosti s novým outlanderem rozhodlo zavést unikátní tovární záruku, která se vymyká běžným standardům trhu. Zákazníci získávají pětiletou základní záruku s možností jejího bezplatného prodloužení až na osm let nebo 160 000 km, pokud budou dodrženy podmínky pravidelného servisu u autorizovaného partnera. Záruka se automaticky obnovuje každých 12 měsíců při splnění podmínek, což podtrhuje důvěru značky ve vlastní produkt a poskytuje zákazníkům dlouhodobý klid a jistotu.
Technické údaje Mitsubishi Outlander
Nejlevnějšíé verze: PHEV 4×4 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový přeplňovaný čtyřválec, dva elektromotory pohánějí všechna kola. |
Zdvihový objem (cm3) | 2360 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 225 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 450 |
Převodovka | jednostupňová samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4720/1862/1746 |
Rozvor (mm) | 2740 |
Zavazadlový prostor (l) | 495/1404 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2145/435 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 1600/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 7,9 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
0,8 |
Emise CO2 (g/km) | 19 |
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) | 3,7/50 |
Kapacita baterie (kWh | 22,7 |
Dojezd v el. Režimu (km) | 86 |
CENA: | |
1 287 950 Kč |