9 října, 2025

Peugeot 3008

Peugeot 3008 je prvním modelem využívající zcela novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis. Ta mu otevírá nové možnosti z hlediska techniky, pohonů i jízdních asistentů. S novou generací mění 3008 i tvar karoserie, kdy dříve tradiční SUV dostává zkosenou záď typu fastback. Vůz profituje z domácí výroby ve francouzské továrně Sochaux.

Peugeot si dává záležet na designu u všech svých modelů a u 3008 to platí dvojnásob. Na první pohled zaujme výrazná příď s typickým lvím podpisem, ačkoliv tvar světel prošel celkovou obměnou a spojuje je černá lišta s nápisem Peugeot. Pod ní se nachází bezrámová maska s novým logem. Výsledkem aerodynamické optimalizace je koeficient Cx 0,28.

Peugeot 3008 se dodává v šesti lacích karoserie, černě lakovanými zpětnými zrcátky a detaily v šedém odstínu, který z ekologického hlediska nahradil chrom. Verze GT mají automaticky střechu a spodní lem karoserie v černém laku. Futuristický dojem umocňují kola s geometrickým vzorem a průměry 19 až 20 palců.

Interiér a vnitřní prostor

Rozměrově je 3008 jeden z nejkompaktnějších automobilů segmentu C, přesto nabízí velmi prostorný interiér ve stylu i-Cockpit. Ten reprezentuje panoramatická obrazovka rozměru 21 palců mírně zakřivená směrem k řidiči. Tvoří ji dva desetipalcové displeje. Levý zobrazuje veškerá jízdní data, navigaci a informuje o činnosti jízdních asistentů. Pravá dotyková obrazovka poskytuje přístup ke všem prvkům infotainmentu v personalizovaném a přehledném prostředí. Snadno si nastavíte klimatizaci, spárování s telefonem, audio i chytrou navigaci s plánovačem tras.

Pod sestavou obrazovek se nachází černá lišta sdružující výdechy ventilace, volič převodovky a dotykový panel zkratkových personalizovatelných ovladačů i-Toggles poskytujících přístup k deseti nevyužívanějším funkcím. Díky tomuto zjednodušení má středový tunel čistou podobu s pěticí tlačítek ovládání klimatizace. Ta neustále kontroluje kvalitu vzduchu a informuje o ni na středovém displeji. Za příplatek můžete mít i aktivní čistění vzduchu.

Z ergonomického hlediska je třeba zmínit nový volant s přirozeněji umístěnými tlačítky. Pak tu jsou ergonomicky tvarovaná sedadla čalouněná ekologickou látkou. Tu lze případně vyměnit za kůži Nappa nebo alcantaru. Sedadla mají certifikát AGR a ve verzi GT jsou vybavena vyhříváním, masážní funkcí a poprvé i přizpůsobitelnými bočnicemi. Příjemnou atmosféru navozuje náladové osvětlení a audiosystém Focal.

Každodenní užívání rovněž zpříjemní 17 odkládacích prostor o celkovém objemu 34 litrů. Jedná se například o snadno přístupné bezdrátové nabíjení telefonu ve středové konzole, chladicí prostor pod středovou loketní opěrkou, držák na brýle na stropní konzole, držáky na nápoje a schránka před sedadlem spolujezdce apod. Navzdory splývavé zádi mají všechny verze zavazadlový prostor o objemu 520 litrů.

Pohony a technika

Nová platforma STLA Medium s modifikovanými nápravami nabízí ideální řešení pro hybrid, plug-in hybrid i plně elektrickou verzi. Základem je hybrid založený na zážehovém tříválci o objemu 1.2 litru o výkonu 100 kW a točivém momentu 230 Nm. Pomáhá mu 15,6kW elektromotor přidávající dalších 51 Nm. Akumulátor má kapacitu 8,9 kWh. Díky chytrému řízení pohonu si hybrid vystačí s 5,5 litry paliva na 100 kilometrů.

Nově nabídku rozšiřuje plug-in hybrid využívající čtyřválec 1,6 litru o výkonu 110 kW a točivém momentu 300 Nm. Doplňuje ho 92kW elektromotor s točivým momentem 118 Nm. Celá soustava pak nabízí 143 kW směřujících na přední kola. Díky 17,8kWh akumulátoru ujede vůz v elektrickém režimu 85 km. Standardní palubní nabíječka má výkon 3,7 kW, na přání může mít až 11 kW. Nabíjení 7,4kW wallboxem trvá 3 hodiny.

Rozšířila se i nabídka elektrických verzí. Ty jsou dvě. Základní model využívá elektromotor o výkonu 157 kW a 73kWh akumulátor pro dojezd 526 km. Alternativou je provedení se 170 kW a větším 96,9kWh akumulátorem, který navyšuje dojezd na 698 km. Palubní nabíječka má výkon 11 kW, zároveň vůz zvládne nabíjení na 160kW DC stanici. V takovém případě trvá nabití z 20 na 80 % půl hodiny. Peugeot poskytuje záruku 8 let nebo 160 000 km.

Z asistenčních systémů řidiče podpoří aktivní protikolizní asistent rozpoznávající chodce a cyklisty, hlídání jízdního pruhu a možností poloautomatické změny, sledování dopravních značek s doporučenou úpravou rychlosti, monitoring bdělosti řidiče a mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a asistent rozjezdu do kopce. Jízdu na nezpevněném povrchu usnadni kontrola trakce s režimy pro sníh, bláto a písek.

S Peugeotem 3008 lze komunikovat i na dálku. Přes chytrý telefon zjistíte jeho polohu, ovládáte zámky, světla i klakson, nastavíte teplotu i proces nabíjení a máte přehled i o servisních prohlídkách.

Technické údaje Peugeot 3008

  Nejlevnější zážehová verze – Hybrid 145 e-DCS6
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec + elektromotor, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1199
Největší výkon splaovacího/elektrckého motoru 100  + 15,6
Největší točivý moment spalovacího/elektrického motoru 230 + 51
Převodovka šestistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4542/1895/1641
Rozvor (mm) 2739
Zavazadlový prostor (l) 520/1480
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1648/432
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1200/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 201
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 10,2
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
5,4
Emise CO2 (g/km) 121
CENA:
  749 000 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit