9 října, 2025

Audi A6 e-tron

Audi představuje nové elektrické Audi A6 e-tron s mimořádně vyspělým systémem pohonu, dvěma akumulátory a lákovou cenou. Sportback e-tron startuje od 1 676 900 korun, kombi je o 42 000 korun dražší.

Předzvěst proměny modelové řady střední třídy z dílny Audi byla představena již v roce 2021 na autosalonu v Šanghaji formou koncepční studie A6 e-tron. A6 e-tron se stává prvním čistě elektrickým zástupcem této modelové řady, nabízeným ve dvou karosářských verzích, a současně druhým modelem postaveným na modulární platformě PPE (Premium Platform Electric).

Všechny modely Audi A6 e-tron nabízené na českém trhu mají standardně rozšířenou sériovou výbavu paketem Tech a prodlouženou tovární záruku na 4 roky (nebo do ujetí 120 tisíc km). Paket Tech zahrnuje LED světlomety plus, ostřikovače světlometů, zadní světla LED Pro, asistent dálkových světel, 360° kamery a osvětlené zadní logo Audi. Zadní kola základní verze A6 e-tron pohání elektromotor o výkonu 210 kW (240 kW s funkcí Launch Control pro rozjezd s maximální akcelerací) napájený akumulátorovou baterií o kapacitě 83 kWh, která postačuje k ujetí vzdálenosti 627 km (Sportback), resp. 598 km (Avant) na jedno nabití. Dražší verze pak disponují akumulátorem 100 kWh. Základní verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 6 sekund a cestujícím nabízí typické jízdní vlastnosti značky Audi ve spojení s vysokou úrovní komfortu a bezpečnosti. Pomyslná vstupenka do prémiové elektromobility vyšší střední třídy stojí 1 659 900 Kč, pokud se zákazník rozhodne pro Sportback, resp. 1 701 900 Kč v případě ještě prostornějšího kombi Avant.

Na výběr jsou linie výbavy – standardní „basic“, sportovní „S line“ a vrcholné „S“ – lišících se zejména designovými prvky exteriéru. Nabídka osmi odstínů laku zahrnuje mimo jiné šedou Magnetic bez metalízy, metalické barvy Glacier, Typhoon či Mythos Black, a také dva modré odstíny Plasma a Malpelo. Varianta S line a model S navíc přidávají šedou Daytona s perleťovým efektem a béžovou Siam jako exkluzivní volby.

Aerodynamika sehrává u A6 e-tron klíčovou roli. Verze Sportback dosahuje součinitele odporu vzduchu cx = 0,21, což z ní činí jeden z nejlépe aerodynamicky optimalizovaných vozů značky, i celého koncernu Volkswagen. I praktičtěji laděný Avant se cx = 0,24 patří k absolutní špičce svého segmentu.

Interiér a vnitřní prostor

Audi A6 e-tron přináší komplexně digitalizovaný interiér, v němž klíčovou roli hraje trojice OLED displejů. Zakřivený panoramatický panel tvoří 11,9″ obrazovka digitálního přístrojového štítu Audi virtual cockpit, středový 14,5″ dotykový MMI displej a doplňkový 10,9″ displej pro spolujezdce. Tato sestava nejen esteticky dominuje přístrojové desce, ale zároveň nabízí intuitivní ovládání a funkce na míru oběma cestujícím vpředu.

Audi integruje tzv. aktivní diskrétní režim, který dokáže usměrnit viditelnost obsahu obrazovky spolujezdce. Inteligentní řídicí jednotka podle rychlosti a obsazení sedadla určuje, zda se obraz šíří směrově, nebo difúzně – tedy pro všechny.

Zásadní technologickou novinkou je druhá generace head-up displeje s rozšířenou realitou, jež zobrazuje informace jako rychlost, navigační pokyny nebo dopravní značky přímo v zorném poli řidiče na velké, skloněné ploše promítané na čelní sklo.

Interiér je doplněn digitálním světelným pásem táhnoucím se mezi vnějšími zpětnými zrcátky, který je propojen s interaktivním LED systémem u paty čelního skla. Ostatní prvky jsko zrcátka, zamykání i osvětlení se ovládají z dotykovým panelem na dveřích řidiče.

Ve standardní nebo volitelné výbavě nechybí čtyřzónová klimatizace s funkcí ionizace, parfémování a monitoringu kvality vzduchu. Vrcholem komfortu je panoramatická skleněná střecha s elektrochromatickým ovládáním průsvitnosti. Uživatel si může vybrat mezi čtyřmi stupni zatemnění, přičemž střecha efektivně omezuje průnik tepla.

V oblasti konektivity nasazuje A6 e-tron systém Android Automotive OS, s možností aktualizací OTA a plnou integrací aplikací třetích stran přes Audi Application Store. K dispozici budou mimo jiné aplikace z kategorií hudba, video, navigace, hry či zprávy – a to nezávisle na propojení s mobilním telefonem.

Hlasové ovládání hraje klíčovou roli. Asistent Audi assistant disponuje schopností učení, dokáže reagovat na běžné požadavky týkající se funkcí vozu, navigace či počasí. V případě obecných dotazů si systém vypomáhá jazykovým modelem ChatGPT, ale bez sdílení dat vozidla. Veškeré interakce jsou navíc ihned po zpracování mazány.

Zábavní stránku završuje audiosystém Bang & Olufsen s 20 reproduktory, včetně těch integrovaných do hlavových opěrek. Výkon zesilovače dosahuje 830 W a spolu s dynamickým interakčním osvětlením přispívá k imerzivnímu zážitku z jízdy.

Pohony a technika

A6 e-tron využívá nově vyvinutou akumulátorovou sadu na platformě PPE, tvořenou 12 moduly a 180 články. Celková kapacita činí 100 kWh (využitelných 94,9 kWh), což umožňuje dojezd přes 750 km dle WLTP. Zásadní výhodou je přítomnost 800V architektury, která umožňuje dobíjení výkonem až 270 kW. Na vhodné HPC stanici tak stačí pouhých deset minut k prodloužení dojezdu o 310 kilometrů. Dobití z 10 na 80 % kapacity trvá 21 minut. Standardem je také možnost střídavého nabíjení výkonem 11 kW, později bude k dispozici i 22kW varianta.

Zajímavostí je rozdělení akumulátorové sady do dvou 400V polovin, které lze nabíjet paralelně po 135 kW. Tepelný management přitom zajišťuje ideální provozní teplotu během celého procesu.

Rekuperační systém je dimenzován tak, aby pokrýval až 95 % běžných brzdných situací. Maximální rekuperační výkon činí 220 kW a intenzitu brzdění lze nastavovat ve dvou stupních pomocí páček na volantu.

Základní verze dosahuje výkonu 210 kW, akcelerace z 0 na 100 km/h zabere kolem 6 sekund a maximální rychlost je omezena na 210 km/h. Verze S6 e-tron přináší výkon 370 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost 240 km/h. I přes vyšší dynamiku činí dojezd 635 km.

Model S6 e-tron je standardně vybaven pohonem všech kol s preferencí zadní nápravy. Na přání lze vůz doplnit o adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči, které mění charakteristiku nastavení v závislosti na rychlosti i zvoleném jízdním režimu.

Asistenční výbava zahrnuje mimo jiné adaptivního asistenta řízení plus s funkcí podpory v kolonách, zadní kameru, parkovací senzory s vizualizací překážek, rozpoznávání značek a adaptivní tempomat. Vozidlo využívá ke své orientaci také mapové podklady ve vysokém rozlišení a cloudová data sdílená mezi vozidly.

Technické údaje Audi A6 Avant e-tron

  Nejlevnější elektrická verze – A6 Avant e-tron 
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Synchronní elektromotor, s permanentním magnetem, pohon zadních kol
Největší výkon (kW) 210
Největší točivý moment (Nm) 435
Převodovka Samočinná
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 210
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 6
Spotřeba energie
(kombinovaná) (kWh/100 km)
11,35
Nabíjecí výkon AC/DC 22/270
Kapacity baterie (kWh) 83
Dojezd (km) 592
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4928/1923/1526
Rozvor (mm) 2950
Zavazadlový prostor (l) 502
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 2212/473
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 2100/750
CENA:
   1 718 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit