Nabídka sportovně-užitkových modelů BMW je skutečně rozsáhlá a zahrnuje – s výjimkou těch nejmenších městských vozů – prakticky všechny velikostní kategorie. Základním stavebním kamenem je model X1, z něhož vychází druhá generace X2. Ta už není zcela samostatným modelem, ale spíše kupé verzí modelu X1. Převzaty byly i pohonné jednotky, včetně elektrické varianty s označením iX2.
Interiér a vnitřní prostor
Hned na úvod je třeba říci, že oproti předchozí generaci nová X2 – a tedy i iX2 – výrazně narostla. Na délku o 194 mm (celkem 4554 mm), na šířku o 21 mm a na výšku o 64 mm. Zvětšený rozvor (2692 mm) a širší rozchod kol přinášejí více prostoru pro pět cestujících i jejich zavazadla. Svažující se linie střechy začíná až u zadního sloupku C, takže prostor pro cestující omezuje jen minimálně.
Elektrická verze nabízí zavazadlový prostor objemu 525 až 1400 litrů, což je o něco méně než u spalovacích variant, ale v rámci kompaktní třídy jde stále o velmi solidní hodnotu. Škoda jen, že iX2 nenabízí alespoň malý frunk pod přední kapotou – třeba na uložení nabíjecích kabelů.
Všechny verze jsou vybaveny BMW Operačním systémem 9, jehož součástí je prohnutý displej a hlasové ovládání – to však zatím nepodporuje češtinu. Displej se skládá z 10,25palcového přístrojového štítu před řidičem a 10,7palcového dotykového displeje multimediálního systému s vestavěnou navigací. Nechybí bezdrátové rozhraní Apple CarPlay ani Android Auto. BMW navíc umožňuje dokupovat některé funkce formou předplatného.
Volitelně lze přidat rozšířenou realitu, která promítá obraz z reálného prostředí na displej a doplňuje ho o navigační informace – například o tom, kterým výjezdem se vydat. Palubní deska je jinak velmi jednoduchá a strohá, v duchu aktuálního designového jazyka BMW. Samostatný panel klimatizace zde nenajdete, ale na rozdíl od modelu X3 se designéři vyhnuli nevzhlednému plastovému panelu ve dveřích. Pochvalu si zaslouží volant i celkové zpracování interiéru.
Pohony a technika
BMW iX2 je k dispozici ve dvou elektrických variantách. Základní verze eDrive20 má pohon předních kol a jediný elektromotor s výkonem 150 kW. Trakční akumulátor o kapacitě 64,8 kWh umožňuje dojezd až 478 kilometrů.
Druhou možností je verze xDrive30 s pohonem všech kol, která disponuje dvěma elektromotory o celkovém výkonu 230 kW a točivém momentu 494 Nm. I zde je použit akumulátor s kapacitou 64,8 kWh, která podle metodiky WLTP zajišťuje dojezd až 449 kilometrů. V městském provozu může být reálný dojezd ještě vyšší.
Obě varianty podporují stejný způsob nabíjení. Při využití stejnosměrného proudu je možné nabíjet výkonem až 130 kW, což umožňuje doplnit energii z 10 na 80 % za pouhých 29 minut. Standardní střídavé nabíjení má výkon 11 kW – plné nabití trvá přibližně 6,5 hodiny. Na přání lze zvolit třífázové nabíjení výkonem 22 kW, které zkracuje dobu nabíjení na 3 hodiny a 45 minut.
Zajímavostí je možnost ovládání vozu jedním pedálem. Díky propojení s navigací vůz například sám zpomalí při příjezdu ke kruhovému objezdu.
Stejně jako u jiných modelů BMW nechybí ani u iX2 bohatá nabídka technologických vychytávek. Volitelná výbava zahrnuje samočinné parkování, adaptivní LED světlomety, asistenta řízení a jízdy v pruhu, aktivní tempomat s funkcí Stop & Go, aktivní navigaci, varování při opuštění vozu, BMW Head-Up Displej a 360stupňovou kameru. Stávající funkce lze navíc vylepšovat pomocí vzdálených aktualizací softwaru, které umožňují přidání nových funkcí i po zakoupení vozu.
Technické údaje BMW iX2
Nejlevnější elektrická verze – eDrive20 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s elektrickým buzením, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) | 150 |
Největší točivý moment (Nm) | 250 |
Převodovka | Samočinná |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 8,6 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
15,3-16,9 |
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) | 11/130 |
Kapacita akumulátoru celková/využitelná (kWh) | 66,5/64,8 |
Dojezd (km) | 478 |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4554/1845/1560 |
Rozvor (mm) | 2692 |
Zavazadlový prostor (l) | 525/1400 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1960/500 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 750/750 |
CENA: | |
1 121 900 Kč (včetně DPH) |