Hyundai Inster je nejmenším elektromobilem značky. Ačkoliv byl vyvinut v Koreji a vyrábí se v továrně v Asanu, plně odpovídá nárokům evropských zákazníků z hlediska bezpečnostní i technické výbavy. Rozměry a parametry ho řadí na pomezí segmentů A a B, kde má ambici stát se novým referenčním modelem. Při zachování kompaktní velikosti nabízí Hyundai Inster díky promyšlené konstrukci nadprůměrný dojezd, mimořádnou obratnost a řadu vyspělých funkcí běžných ve vyšších segmentech.
Konstrukčně model vychází z jihokorejské verze minivozu Casper, přičemž pro Evropu prošel výraznou úpravou exteriéru. Designově je vůz charakteristický svislými LED denními světly a světelným páskem přes celou příď. Specifickým detailem je struktura optiky složená z malých pixelů – stejný motiv nalezneme i na nově tvarovaných zadních svítilnách. Inster zaujme zvýšenou světlou výškou a robustními nárazníky, díky nimž připomíná miniaturu SUV. Zákazníci si mohou volit mezi standardní a dvoubarevnou karoserií, čímž je možné posílit vizuální atraktivitu vozu.
Inster v nabídce značky Hyundai zaplňuje prostor pod modelem i10, s nímž ale technicky nesouvisí. Při délce 3825 mm, šířce 1610 mm a výšce 1575 mm poskytuje vůz solidní prostor pro posádku i zavazadla. Rozvor náprav činí 2580 mm. Podvozek je navržen pro maximální obratnost v městském provozu, přičemž si vůz zachovává dostatečný komfort i na méně kvalitních površích.
Hyundai při vývoji modelu cílil především na dostupnost, funkčnost a univerzální využitelnost. Výsledkem je mimo jiné použití nových úsporných elektromotorů s nízkými nároky na prostor, vysokou účinností a schopností rekuperace energie ve více stupních.
Interiér a vnitřní prostor
Interiér působí vzdušně a jednoduše, ale přitom nabízí solidní výbavu. Vpředu se nachází dvojice displejů o velikosti 10,25″, které slouží jako digitální přístrojový štít a hlavní dotykové rozhraní infotainmentu. Nechybí bezdrátové připojení Apple CarPlay a Android Auto, přístup k online službám ani možnost aktualizace přes internet. Palubní deska má horizontální členění a ve výbavě najdeme také LED ambientní osvětlení či indukční nabíječku mobilních telefonů. Potěší i klasické otočné ovladače pro klimatizaci.
Z praktického hlediska stojí za zmínku zcela rovná podlaha vzadu, posuvná zadní lavice a možnost sklápění opěradel v poměru 50:50. Zavazadlový prostor má základní objem 280 litrů, po sklopení zadních sedadel naroste na 351 litrů.
Pohony a technika
Hyundai Inster bude v Evropě dostupný se dvěma variantami elektromotoru. Základní verze má výkon 71,1 kW (97 k) a je napájena lithium-železo-fosfátovou baterií s kapacitou 42 kWh. Dojezd dle WLTP činí 327 kilometrů. Verze Long Range používá elektromotor o výkonu 84,5 kW (115 k) a větším akumulátorem s kapacitou 49 kWh, což umožňuje dojezd až 355 kilometrů. V rámci reálného testu dosáhl inster dokonce dojezdu 370 km při průměrné spotřebě 10,9 kWh/100 km.
V rámci redakčního testu jsme jezdili po okresní silnici za 12,8 kWh/100 km, v kombinovaném režimu jsme dosáhli spotřeby 15,9 kWh/100 km, čím se inster zařadil mezi vůbec nejúspornější elektromobily.
Nabíjení probíhá prostřednictvím palubní nabíječky o výkonu 11 kW, případně na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 200 kW. Z 10 na 80 % kapacity se vůz dokáže dobít za 30 minut. Model rovněž nabízí obousměrné nabíjení (V2L), které umožňuje napájet externí zařízení včetně elektrokol nebo notebooků.
K výbavě patří široká škála bezpečnostních a asistenčních systémů včetně asistenta pro vedení v jízdním pruhu, adaptivního tempomatu, sledování mrtvého úhlu, autonomního brzdění s detekcí chodců a cyklistů či 360stupňového kamerového systému.
Záruky a servisní balíčky
Záruka na Hyundai Inster odpovídá standardům značky: základní krytí 5 let bez omezení kilometrů a osmiletá záruka na akumulátor (do 160 000 km). Součástí je také silniční asistence a možnost dokoupit zvýhodněné servisní balíčky.
Technické údaje: Hyundai Inster
Nejlevnější elektrická verze – ECO 42 kWh | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | synchronní motor s permanentním magnetem, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) | 71 |
Největší točivý moment (Nm) | 147 |
Převodovka | jednostupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 3825/1610/1575 |
Rozvor (mm) | 2580 |
Zavazadlový prostor (l) | 280/1059 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1380-1468 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | – |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 140 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 11,7 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
14,3 |
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) | 11/200 |
Kapacita baterie (kWh) | 42 |
Dojezd (km) | 473 |
CENA: | |
599 990 Kč včetně DPH |