9 října, 2025

Jeep Avenger

Menší Jeep v nabídce ještě nikdy nebyl. Když americká automobilka před třemi lety ukázala model Avenger, měl pokrýt hlavně v Evropě velmi populární segment. To se povedlo, z malého SUV je s přehledem nejpopulárnější model značky, třebaže se vyrábí v Polsku a technicky je stejný jako další malá SUV Stellantisu.

Interiér a vnitřní prostor

Novináři dokonce považovali malý Jeep za natolik povedený a důležitý, že jej v roce 2023 zvolili za Evropské auto roku. A nutno říct, že minimálně designéři odvedli skutečně špičkovou práci. Avenger vypadá jako skutečný příbuzný modelů Grand Cherokee nebo Wagoneer, především díky masce se sedmi vertikálními lamelami. Šik je i volitelná dvoubarevná karoserie nebo plastové obložení podběhů a prahů.

Interiér samotný je povedený a originální zároveň, i když často využívá známé prvky ostatních modelů Stellantisu. Na první pohled zaujme především volně stojící 10,25palcová obrazovka multimediálního systému, která je standardní součástí všech výbavových stupňů. Volitelně je možné systém dovybavit i navigací. Displej je v zorném poli řidiče – a designově je shodný se sesterskou Alfou Romeo Junior.

Přístrojová deska je vždy digitální, automobilkám se už ani pro základní verze svých modelů nevyplatí dělat analogové ukazatele. Displej je nicméně v základu přece jen menší, má sedm palců, vyšší výbavy nabízejí 10,25palcovou obrazovku. Orientace je ale přehledná a ani designově nejde o nepovedené řešení. Avenger pak potěší i staromilce několika fyzickými tlačítky, hlavně pro ovládání teploty a hlasitosti.

Materiály a zpracování jsou na úrovni, jakou byste od malého a relativně levného SUV koncernu Stellantis čekali. Interiér celkově působí bytelně a s lakovanými prvky na palubní desce i hodnotně.

S délkou 4084 mm, rozvorem 2557 mm a šířkou 1776 mm Avenger rozhodně netrhá rekordy v prostornosti, na druhou stranu ale nezaostává za konkurencí a průměrem třídy. Pohodlně převeze čtyři dospělé cestující. I když je vzadu pro kolena jen průměrný prostor, sedáky jsou příjemně vysoko nad podlahou, což zvyšuje komfort sezení a snižuje prostorové nároky pro nohy. Plusem je snadné manévrování po městě. Zavazadlový prostor má 380 litrů, pokud tedy zrovna nezvolíte verzi s pohonem všech kol.

Pohony a technika

Základní motorizaci tvoří zážehový přeplňovaný tříválec objemu 1,2 litru. Pro příznivce jednoduchosti dokonce bez elektrifikace a s ručním řazením o šesti stupních. Takový motor má 74 kW, ale jeho spotřeba se v kombinovaném režimu blíží šesti litrům.

A proto bude patrně zajímavější volnou mildhybrid, který stejnou dvanáctistovku kombinuje s pomocným 21kW elektromotorem a malým 48V akumulátorem. Dohromady má 81 kW, především ale v technických datech svítí spotřeba do pěti litrů. Elektromotor pomáhá hlavně ve městě, kde se rozjíždí na elektřinu. Navíc mildhybrid má samočinné dvouspojkové řazení.

Stejný motor lze mít i s pohonem všech kol a označením 4xe. Mechanice ale odzvonilo, tady čtyřkolku obstarává elektromotor na zadní nápravě s výkonem dalších 21 kW podobně jako má elektromotor vpředu u klasického mildhybridu. Kromě toho posílila i zážehová jednotka, takže celkově má Avenger 4xe 107 kW. Díky voliči jízdních režimů je možné zapnout i trvalou čtyřkolku. I zde je samozřejmostí samočinná převodovka.

Elektrická verze se nabízí s výkonem 115 kW a s akumulátorem o využitelné kapacitě 51 kWh. Na jedno nabití toto SUV ujede až 400 kilometrů.

Podobně jako třeba Fiat 600 nebo Alfa Junior nemá Avenger elektronické pomocníky z dražších a luxusnějších modelů, nicméně pořád nabídne vše, co by řidič mohl normálně potřebovat. Adaptivní tempomat, sledování mrtvých úhlů, automatické stěrače a světla nebo parkovací snímače.

Technické údaje Jeep Avenger

  Nejlevnější zážehová verze – 1.2 Turbo Longitude
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1199
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 74 při 5500
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 205 při 1750
Převodovka šestistupňová, ručně řazená
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4084/1776/1536
Rozvor (mm) 2557
Zavazadlový prostor (l) 380/1277
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1255/425
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1200/—
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 184
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 10,6
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
5,7-5,9
Emise CO2 (g/km) 129-132
CENA:
  539 900 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit