Čínských automobilek na českém trhu rapidně přibývá a kromě velkých státních kolosů to zkoušejí i menší start-upy. Mezi nimi určitě vyčnívá Leapmotor, který se skupinou Stellantis vytvořil společný podnik. Na český trh vstupuje se dvěma modely, přičemž zejména malý elektromobil T03 působí alespoň na papíře mimořádně zajímavě. Už jen proto, že patří mezi vůbec nejlevnější elektromobily na trhu.
Interiér a vnitřní prostor
Městských elektromobilů na českém trhu v poslední době rapidně přibylo, málokterý však nabízí tak atraktivní cenu jako právě Leapmotor T03. Ten působí trochu atypicky — je poměrně úzký (jen 1,65 metru), zároveň však vysoký 1,58 metru a dlouhý 3,6 metru. Design může na první pohled připomínat některá známá auta, nicméně na rozdíl od některých čínských modelů nejde o bezbřehou kopii.
Vnější rozměry se logicky promítají i do prostoru uvnitř. T03 je primárně čtyřmístný, což u městského auta dává dokonalý smysl — zadní prostřední místo by stejně bylo jen nouzové. Rozvor 2400 mm nenechává nikoho na pochybách, že hlavním rivalem bude Dacia Spring. Ostatně i cenou od 470 tisíc korun se na ni výrazně dotahuje. Zavazadlový prostor má slušný objem 210 litrů, po sklopení sedadel dokonce až 880 litrů.
Palubní deska působí na první pohled jednoduše, ale přehledně. Dominantou je 10,1palcový displej multimediálního systému, který je součástí základní výbavy. Zapomeňte na „holobyty“ ve stylu nejlevnější Dacie Spring. Leapmotor láká mimo jiné na online navigaci a aktualizace na dálku.
Před řidičem se nachází osmipalcový displej namísto klasických přístrojů. Co zamrzí, je absence fyzických ovladačů — vše se nastavuje přes displej, případně pomocí několika tlačítek na volantu. Volič převodovky je mimochodem umístěn vpravo pod volantem.
Pohony a technika
Nabídka modelu T03 je veskrze jednoduchá: k dispozici je jediná verze s pohonem předních kol a elektromotorem vpředu. I proto T03 nemá frunk, tedy úložný prostor pod přední kapotou.
Elektromotor má výkon 70 kW, a je třeba si na rovinu říct, že trhač asfaltu to není. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 12,7 sekundy což ale není až tak špatné a s maximální rychlostí 130 km/h nebude zdržovat ani na dálnici.
Akumulátor má kapacitu 37,5 kWh a papírově stačí na slušný dojezd 265 kilometrů. Spring má menší akumulátor i kratší dojezd. Kamenem úrazu může být pro někoho nabíjení: střídavým proudem maximálně 6,6 kW, stejnosměrným pak 48 kW. Z 30 na 80 procent se tak pětidveřový hatchback nabije za 36 minut.
Technologická výbava levného čínského elektroauta je velmi slušná. Standardní sada asistentů zahrnuje deset prvků včetně adaptivního tempomatu, sledování mrtvého úhlu nebo asistenta pro udržování v jízdním pruhu. Vzhledem k tomu, že výbava je pevně daná, musíte se spokojit s tím, co nabízí jediná dostupná verze T03. Zamrzí absence tepelného čerpadla, naopak překvapí přítomnost střešního okna o ploše 107 cm². Standardem je záruka na tři roky nebo 120 tisíc kilometrů.
Technické údaje Leapmotor T03
Nejlevnější elektrická verze – T03 | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) | 70 |
Největší točivý moment (Nm) | 158 |
Převodovka | Samočinná |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 130 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 12,7 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
16,3 |
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) | 6,6/48 |
Kapacita akumulátoru celková/využitelná (kWh) | 37,5/35,6 |
Dojezd (km) | 265 |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 3620/1652/1577 |
Rozvor (mm) | 2400 |
Zavazadlový prostor (l) | 210/880 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1250/225 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | neudáváno |
CENA: | |
470 000 Kč (včetně DPH) |