Čekání na nový Renault 5 E-Tech nám připadalo jako věčnost, přitom automobilka jej zvládla za tři, místo obvyklých čtyř let. Celkově se jedná o nadčasový vůz, a to jak technikou, tak designem. Navíc s ním přichází masivní marketingová podpora v podobě celé řady značkových doplňků. V butiku najdeme oblečení, sportovní náčiní, elekroniku, modely a zábavné produkty pro děti. Zkrátka, pětka aktuálně hýbe světem.
Jako první vůz značky využívá nový základ AmpR Small odvozený z platformy CMF-B. Jeho velikostní flexibilita v budoucnu pomůže ušetřit náklady na vývoj i výrobu. S délkou 3,92 m a rozvorem 2,54 m se novinka řadí mezi modely Twingo a Clio.
Zvenku zůstává 5 E-Tech designově věrná konceptu z roku 2021. Základní proporce s krátkými převisy zůstávají zachovány. Změnil se centrální výkroj v předním nárazníku a grafika hlavních světel, zatímco na kapotě zůstal náznak sání po vzoru předchůdce ze sedmdesátých let. Dnes slouží jako ukazatel stavu nabití akumulátoru. Dalšími změnami oproti konceptu jsou větší a kulatější zpětná zrcátka, vystouplé kliky dveří, tvary zadního nárazníku s difuzorem a černá lišta spojující vertikální zadní světla. U studie byla podsvícená. Paleta laků zahrnuje pět odstínů, přičemž hlavní roli hrají zelená a žlutá Pop.
Interiér a vnitřní prostor
Interiér je neméně stylový. Na pressových fotografiích kombinuje šedou a žlutou barvu, ale celkem nabídne 128 různých kombinací. Zajímavostí je použití recyklované džínoviny na sedadlech a výplních dveří. Palubní deska je natočená na řidiče a oba displeje jsou usazené vysoko, co nejblíže zornému poli řidiče. Digitální přístrojový štít má v závislosti na výbavě uhlopříčku 7 nebo 10 palců. Přehlédnout nelze nový volant a páku řazení vpravo na sloupku.
Multimediální zařízení OpenR Link má také 10 palců a díky sytému Google nabídne přes 50 aplikací. Soustátí je i avatar Reno schopný vést diskuzi a odpovědět na dvě stovky hovorově zadaných dotazů. Integrovaná navigace navrhne trasu v závislosti na počasí, profilu i dopravě. Případně můžete využít platformu telefonu přes Apple CarPlay a Android Auto. Navzdory digitalizaci zůstala lišta s tlačítky pod výdechy ventilace. Palubní deska před spolujezdcem má u linie Iconic zajímavé vizuální zpracování s vertikálními pruhy a po celé šířce ji zdobí červený pruh s osvětleným logem. Z praktického hlediska potěší úložné prostory o celkovém objemu 19 litrů. Zavazadelník pak nabídne minimálně 277 litrů litrů.
Pohodlí na cestách zajišťuje mimořádné odhlučnění. Seznam standardní výbavy je velmi rozsáhlý. Za zmínku stojí tepelné čerpadlo a dlouhý seznam standardní jízdní podpory převzaté z Meganu E-Tech. Najdete v ní hlídání jízdy v pruhu, asistent pro couvání, sledování bdělosti řidiče, bezpečné opuštění vozidla a systémy autonomního řízení 2. úrovně. Přednastavené jízdní profily se volí tlačítkem na volantu.
Pohony a technika
Český trh vynechává nejslabší verzi s elektromotorem o výkonu 70 kW, místo toho startuje rovnou na výkonu 90 kW s točivým momentem 225 Nm. Ten je spojený se 40kWh akumulátorem pro dojezd 312 km. Alternativou je výkonnější 110kW verze dodávaná s větší 52kWh akumulátorem, na který Renault ujede solidních 410 km. Zajímavostí je schopnost táhnout přívěs do hmotnosti 500 kg.
Standardem je 11kW palubní nabíječka, která menší akumulátor nabije za 3 hodiny, silnější za 4. Velký akumulátor zvládne i DC stanici s výkonem 100 kW, menší jen 80 kW. V obou případech ale stačí půl hodina pro dobití z 15 na 80 procent. Nabíječka u 90 a 110kW vozu umožňuje napájet externí příslušenství.
Bonusem jsou kvalitní jízdní vlastnosti. V případě pětky se bavíme o strmém řízení, precizně naladěném podvozku s víceprvkovou zadní nápravou a 18palcových kolech obutých do pneumatik 195/55. Nezapomínejme, že 5 E-Tech je součástí také nabídky ostřejších verzí Alpine. Smluvní záruka je stanovená na 5 let nebo 100 000 km a na akumulátor poskytuje značka 8 let nebo 160 000 km.
Technické údaje Renault 5 E-Tech
Nejlevnější elektrická verze – 120 k urban range | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Synchronní elektromotor, pohon předních kol |
Největší výkon (kW) | 90 |
Největší točivý moment (Nm) | 225 |
Převodovka | jednostupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 3922/1774/1498 |
Rozvor (mm) | 2540 |
Zavazadlový prostor (l) | 277/959 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1372-1412/453-493 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 500/500 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 150 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 9 |
Spotřeba energie (kombinovaná) (kWh/100 km) |
14,5 |
Nabíjecí výkon AC/DC (kW) | 11/80 |
Kapacita akumulátoru (kWh) | 40 |
Dojezd (km) | 312 |
CENA: | |
675 000 Kč (včetně DPH) |