9 října, 2025

Citroën C4

Ačkoliv by se po uvedení modelů C3 a C3 Aircross mohlo zdát, že Citroën je činorodý hlavně ve světě malých aut, má ve své nabídce i klasický kompaktní hatchback. Ten se tradičně jmenuje C4 — jde už o třetí generaci tohoto jména — a přináší typické atributy francouzského dvojitého šípu. Tím spíše po nedávné modernizaci, která jeho vzhled ještě zatraktivnila.

Interiér a vnitřní prostor

Omlazenou podobu Citroënu C4, poznáte velmi snadno: díky nové přední části. Všechno začíná už u nové podoby loga dvojitého šípu, které se napříč modelovou řadou používá už nějaký čas. Úplně nová jsou hlavní diodové světlomety, které už netvoří písmeno X, ale působí mnohem futurističtěji. Tím pádem je jiná i tenká maska. Vzadu najdeme nové svítilny spojené černým pásem, úpravami prošly také designy litých kol.

Interiér nadále sází na jeden hlavní atribut: komfort. V hlavní roli jsou nová sedadla, standardně dostupná od prostřední výbavy. Komfort sezení u nich zvyšuje o 15 mm silnější pěna. Na povrchu je texturovaná vrstva, zatímco uprostřed sedadla se nachází tužší pěna, která poskytuje příjemnější zážitek z jízdy i na delší vzdálenosti. Ruku v ruce s tím jdou ve všech verzích standardní tlumiče s hydraulickými dorazy.

Upravená palubní deska je viditelná až v nejvyšší výbavě se sedmipalcovým displejem, který je jinak dostupný za příplatek. Doplněna je o desetipalcovou dotykovou obrazovku uprostřed, kterou mají všechny výbavy, ale opět jen ta nejvyšší (nebo za příplatek) nabízí kvalitnější HD displej s vestavěnou online navigací. Celou soustavu může doplnit barevný head-up displej. Nadále potěší, že klimatizace má samostatný ovládací panel s fyzickými tlačítky — ty najdeme i na volantu.

Kromě komfortu si C4 získala zákazníky i vnitřním prostorem. Při rozvoru 2670 mm má totiž vůz před koleny cestujících vzadu 198 mm, což v daném segmentu patří k nadprůměrné hodnotě. Také v oblasti ramen je místa dostatek, a tak nejhůře na tom bude posádka pravděpodobně co se týče prostoru nad hlavou. Nad zadními sedáky naměříme 91 cm, což vystačí postavám vysokým do 180 cm, což ale stále není špatné. Může za to svažující se střecha, která dodává autu stylovost, ale mírně omezuje jeho praktičnost. Přesto se i osoby vysoké 180 cm dozadu bez problémů poskládají. Zavazadlový prostor má slušných 380 litrů, po sklopení sedadel až 1250 litrů.

Pohony a technika

Dávno jsou pryč časy, kdy C4 nabízela vznětové motory — dnes si musí vystačit se zážehovými agregáty. Na druhou stranu se kromě mild-hybridní technologie může nadále spolehnout i na klasický neelektrifikovaný zážehový přeplňovaný tříválec. Ten má objem 1,2 litru a výkon 96 kW. Spojen je výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou,

Oba zážehové mild-hybridy jsou vybaveny šestistupňovou samočinnou převodovkou s dvojicí spojek. Základem je opět přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru, doplněný o elektromotor s výkonem 21 kW, který zajišťuje pohon při nízkých požadavcích na točivý moment a při nízkých rychlostech. Pomáhá také spalovacímu motoru při rozjezdu a dobíjí akumulátor rekuperací při zpomalování. Systém doplňuje 48V řemenový startér pro rychlé nastartování spalovacího motoru a 48V lithium-iontový akumulátor s kapacitou 432 Wh, umístěný pod levým předním sedadlem.

Slabší verze Hybrid 110 má celkový výkon 81 kW, zatímco Hybrid 145 disponuje výkonem 107 kW. Hlavní výhodou pohonu je podle Citroënu úspornější jízda díky snížení spotřeby paliva a emisí CO₂ přibližně o 20 %. Ve městě zvládne vůz až polovinu jízdy čistě na elektřinu. Průměrná spotřeba obou verzí se podle metodiky WLTP drží pod pětilitrovou hranicí.

Po modernizaci je C4 vybavena až dvaceti asistenčními systémy, které využívají senzory a kamery ke zvýšení bezpečnosti na silnici. V závislosti na výbavě má vůz standardně či za příplatek pomocníka pro jízdu na dálnici, který kombinuje adaptivní tempomat a varování před opuštěním jízdního pruhu, dále varování před čelní srážkou, sledování mrtvého úhlu, upozornění na neúmyslné opuštění jízdního pruhu, varování před rizikem ospalosti, systém sledování pozornosti řidiče či například 360stupňovou kameru.

Technické údaje Citroën C4

  Nejlevnější zážehová verze – Hybrid 110 Automatic You
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový 48V mildhybridní přeplňovaný tříválec, pohon předních  kol
Zdvihový objem (cm3) 1199
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 81 při 5500
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 205 při 1750
Převodovka samočinná, šestistupňová dvouspojková
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4350/1800/1525
Rozvor (mm) 2670
Zavazadlový prostor (l) 380/1250
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1403/402
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1000/700
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 191
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 10,6
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
4,8
Emise CO2 (g/km) 108
CENA:
  614 000 Kč (včetně DPH)

Galerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit