GLE dlouhodobě patří mezi nejprodávanější modely Mercedesu v Česku, navzdory skutečnosti, že jde o velké luxusní SUV. Tento model oslavil premiéru na podzim 2018, nicméně před dvěma lety prošel významným faceliftem, který mu pomohl srovnat krok s mladší konkurencí. Oproti ní má také v rukávu jeden zajímavý technologický trumf. Nabízí se jako plug-in hybrid se zážehovým i vznětovým motorem, což je unikum.
Interiér a vnitřní prostor
Jak už jsme zmínili v úvodu, GLE je luxusní SUV, a tomu odpovídá i velikost a vnitřní prostor. Do auta s délkou 4924 mm bez problémů posadíte celou pětičlennou rodinu, a to i díky šířce blížící se dvěma metrům. Jako bonus je tu zavazadlový prostor, u plug-in hybridu díky prostorově náročnější technice trochu omezený na 490 litrů. Pořád ale s pravidelným tvarem ložné plochy a také rovnou podlahou, když sklopíte opěradla. Kvůli pohonu ale plug-in hybrid nemůže mít sedm sedadel.
Palubní deska, to je typický mercedes se vším, co k tomu patří. Dvě sdružené obrazovky, čtyři centrální výdechy ventilace nebo kolébkové přepínače na palubní desce. K tomu kvalitní materiály v podobě kůže (ta je umělá, ale za příplatek se dodává i přírodní useň či rovnou kůže Nappa), hliníku nebo měkčených plastů. A kdo chce, může mít klidně palubní desku vykládanou dřevem, černým klavírním lakem nebo rovnou karbonem z nabídky AMG. Fantazii spíše než automobilka bude brzdit peněženka kupujícího.
S interiérem Mercedesu GLE si lze skutečně vyhrát do nejmenších detailů, třeba jen volant nabízí značka ve třech různých provedeních. Rozhodně plusem je standardní navigace s rozšířenou realitou, což znamená, že auto umí promítnout živý obraz okolí na displej infotainmentu a na něm zobrazovat grafickou navigaci a dopravní informace. Pomáhá to třeba při výběru správné odbočky. Za příplatek umí auto dokonce nabídnout i off-road navigátor, tedy pomocníka pro terénní jízdu. Standardem je pak pro pohodlnější jízdu právě v terénu pro plug-in hybrid i průhledná kapota.
Pohony a technika
Na trhu obecně ubývá vznětových aut, takže o to je vznětový plug-in hybrid vzácnější a neobvyklejší volba. Mercedes samozřejmě nabízí i jeho zážehovou variantu s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem. Dvoulitrový čtyřválec má také vznětový plug-in hybrid, samotný spalovací motor nabízí 145 kW. Elektromotor má dalších 115 kW, takže dohromady 2,7tunové SUV uvádí do chodu vpředu 245 kW a 750 Nm.
Nečekaně velký je akumulátor s využitelnou kapacitou 25,28kWh . Doba sice pokročila, nicméně pořád je to mezi hybridy do zásuvky nadprůměrná hodnota. To podporuje i elektrický dojezd, který je na jedno nabití podle automobilky až 106 kilometrů. V kombinovaném režimu si dle testovacího cyklu WLTP řekne GLE o 2,3 litry nafty na 100 km a 19,6 kWh na 100 km. To nejsou špatné hodnoty.
Akumulátor navíc nabízí možnost DC nabíjení výkonem až 60 kW. Je samozřejmě otázka, jak moc této možnosti majitelů využívají, a kolik z nich spíše ocení 11kW AC nabíjení (ani to není u všech plug-in hybridů standardem), nicméně ta možnost tu je a rychlonabíjením lze z 10 na 80 procent kapacity doputovat za 29 minut.
Nebyl by to navíc Mercedes, kdyby nenabídl mimo jiné možnost vzduchového odpružení, byť to není úplně levná záležitost. Příplatkový seznam je mimořádně dlouhý a mimo jiné nabízí průhlednou kapotu, zadní boční airbagy nebo laminovaná skla propouštějící méně hluku.
Standardně pak auto nabízí sníženou světlou výšku, ocelové pružiny, sledování mrtvých úhlů nebo 360stupňovou kameru.
Technické údaje Mercedes-Benz GLE
Nejlevnější vznětový PHEV – GLE 350 de 4Matic | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Vznětový přeplňovaný čtyřválec + elektromotor, pohon všech kol |
Zdvihový objem (cm3) | 1993 |
Největší výkon (kW) | 243 |
Největší točivý moment (Nm) | 750 |
Převodovka | devítistupňová, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4924/1947/1795 |
Rozvor (mm) | 2995 |
Zavazadlový prostor (l) | 490 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 2710/580 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2700/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 210 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 6,9 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km + kWh/100 km) |
2,3 + 19,6 |
Emise CO2 (g/km) | 60 |
CENA: | |
2 155 010 Kč (včetně DPH) |