9 října, 2025

Peugeot 5008

Peugeot vstupuje do nové éry s modelem E-5008, který má ambici stát se referencí mezi sedmimístnými SUV segmentu C. S využitím prodloužené verze platformy STLA Medium od koncernu Stellantis, s výrobou i akumulátory z Francie a se zaměřením na čistě elektrický pohon ukazuje nový 5008, že i prostorné rodinné SUV může kombinovat atraktivní design, funkční modulárnost a efektivní elektrifikaci bez ústupků v oblasti komfortu nebo praktičnosti.

Peugeot 5008 v nové generaci sází na výraznou siluetu, čisté plochy a zredukované množství ozdobných prvků. Namísto chromu pracuje s kontrastními lakovanými plochami a geometrickými koly o velikosti až 20″. Charakteristickým prvkem čelní partie je černý horizontální pás plynule navazující na LED světlomety. GT verze přidává špičkovou technologii Pixel LED a dvoubarevné lakování.

Interiér a vnitřní prostor

Interiér 5008 se opírá o koncepci Panoramic i-Cockpit, která propojuje dvě základní složky architektury – přístrojový panel a centrální displej – do jednoho zakřiveného 21palcového panoramatického panelu. Ten je orientován směrem k řidiči a zasazen do palubní desky tak, aby nabídl co nejlepší čitelnost. Levá část zobrazuje provozní a jízdní informace, pravá slouží infotainmentu a ovládání komfortních funkcí.

Dotykové ovladače i-Toggles umístěné pod hlavní obrazovkou jsou plně konfigurovatelné – uživatel si může nastavit zkratky pro deset oblíbených funkcí včetně navigace, volání, klimatizace nebo mediálního přehrávače. Stejně jako dříve je i nový model vybaven kompaktním volantem, jehož tvar a ergonomie byly upraveny pro lepší výhled na přístroje. Tlačítka s haptickou odezvou reagují přesně a bez prodlev.

Nechybí ani hlasové ovládání, které je rozšířeno o integraci systému ChatGPT, čímž posouvá interakci mezi vozidlem a posádkou na novou úroveň. Pravidelné aktualizace softwaru probíhají bezdrátově přes internet.

Základní výbavový stupeň Allure nabízí rozhraní Peugeot i-Connect s bezdrátovým zrcadlením přes Apple CarPlay a Android Auto. Vrcholné GT přidává rozšířený systém i-Connect Advanced s navigací TomTom a plánovačem tras. Interiérovou atmosféru podtrhuje ambientní osvětlení, kvalitní odhlučnění a volitelná panoramatická střecha.

Nová sedadla navazují na ergonomické trendy – byla certifikována organizací AGR a kombinují komfortní pěnovou výplň s kvalitním čalouněním. Vyšší verze nabídne masážní funkce a adaptivní boční vedení s elektrickým dofukováním. Vyhřívání se navíc týká nejen předních, ale i zadních míst.

Druhá řada tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40, přičemž opěradla jsou sklápěcí v pěti úhlech (dělení 40/20/40). Přístup do třetí řady usnadňuje systém Easy Access – sklopením a posunutím druhé řady vzniká komfortní průchod dozadu. Samotná třetí řada pak nabízí plnohodnotná místa se samostatnými opěradly, vyššími sedáky a dostatečným prostorem pro hlavu.

Všestrannost kabiny doplňuje velkorysý zavazadlový prostor – 748 litrů v pětimístné konfiguraci, 259 litrů při plném sedmimístném obsazení a až 1 815 litrů po sklopení všech sedadel. Výsledkem je dokonale rovná podlaha a snadný přístup přes elektricky ovládané víko (standard u verze GT).

Sedmimístnou verzi nabízel i předchozí model 5008. Ten se ale v čistě elektrické variantě neprodával. Sedmimístných elektromobilů je ale jako šafránu. Peugeot 5008 tak jde ve variabilitě ještě dál a nabízí stejné možnosti variací, pro spalovací i elektrickou verzi, tedy sedmimístné uspořádání se dvěma samostatnými sedadly ve druhé řadě.

 Pohony a technika

Nový Peugeot 5008 byl od počátku konstruován jako elektromobil, a tak se jeho konstrukce tomu maximálně přizpůsobila. Nejlevnější verzi pohání jeden synchronní elektromotor s permanentními magnety naladěná na 157 kW a s akumulátorem o využitelné kapacitě 73 kWh pro dojezd 497 km. Alternativou je výkonnější 170kW provedení vybavené 96,9kWh akumulátorem schopné ujet 648 km.

Ve druhé polovině tohoto roku se Peugeot 5008 vůbec poprvé objeví také s pohonem všech kol. Za příplatek tak dostanete druhý elektromotor pohánějící zadní nápravu, a tím stoupne celkový výkon na 240 kW. Tato elektrická verze bude ale nabízena pouze s menším akumulátorem (73 kWh). Zástavbu většího akumulátoru znemožňuje systém pohonu zadních kol, který ukrajuje z prostoru pod vozidlem.

Vyznavači fosilních paliv mají jedinou možnost – objednat 5008 se základním hybridem 145 e-DCS se 48V mildhybridní technikou. Tříválcová dvanáctistovka disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 230 Nm. Při akceleraci a rozjezdech jí pomáhá elektromotor o výkonu 16 kW umístěný ve skříni šestistupňové samočinné převodovky. Energii čerpá z 0,89kWh akumulátoru.

Tříválcová dvanáctistovka má po nedávné modernizaci nyní rozvodový řetěz, u něhož výrobce povinnou výměnu nepředepisuje. Oproti předchozí verzi s rozvodovým řemenem je navíc spolehlivější. Zajímavostí je mimořádně nízká spotřeba benzinu. Dle metodiky WLTP výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km a ve skutečnosti se k ní lze přiblížit. Zmíněné spotřebě odpovídají i emise CO2 na úrovni 130 g/km.

Díky příznivé ceně (865 000 Kč s DPH) i úspornému motoru a rozumným nákladům na servis nabízí atraktivní náklady na pořízení i provoz (TCO). Škoda jen že v nabídce nejsou i další spalovací motorizace, protože přeplňovaná tříválcová dvanáctistovka o výkonu 100 kW má s naloženým automobilem více práce. Tříválec naráží na své limity i při tahání těžších přívěsů, kdy zvládne jen 1000 kg. Mimochodem stejnou hmotnost zvládají také elektrické verze. O něco lépe je na tom plug-in hybrid, za který lze připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 1300 kg. To je ale v dané kategorii větších SUV stále podprůměrná hodnota.

Peugeot 5008 nabízí i prostřední plug-in hybridní variantu, která se cenově blíží základnímu elektromobilu. Vychází z benzinové šestnáctistovky s výkonem 110 kW a točivým momentem 300 Nm. Spolu s elektromotorem poskytuje soustava výkon 143 kW přenášených na přední kola. Díky baterii s kapacitou 17,8 kWh ujede na elektřinu 78 km.

Servisní intervaly jsou u všech motorizací včetně elektrických nataveny po 25 000 km. Zásadní rozdíl je ale v ceně. Zatímco u elektrické verze vyjde jedna servisní prohlídka na 3960 korun (po ujetí 200 000 km jsou celkové náklady 35 620 Kč), u verzí se spalovacím motorem jsou náklady na servis trojnásobně vyšší. Jedna prohlídka vyjde v průměru na 11 800 Kč. Po ujetí 200 000 km tak zákazník zaplatí 94 240 Kč.

Technické údaje Peugeot 5008

  Nejlevnější zážehová verze – Hybrid 145 e-DCS6
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec + elektromotor
Zdvihový objem (cm3) 1199
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 100 při 5500 + 15,6
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 230 při 1750 + 51
Převodovka šestistupňová, samočinná
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4791/1895/1694
Rozvor (mm) 2901
Zavazadlový prostor (l) 259/748/1815
HMOTNOSTI:
Provozní/užitečná hmotnost (kg) 1700/630
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1000/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 198
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 11,3
Spotřeba paliva
(kombinovaná) (l/100 km)
5,6
Emise CO2 (g/km) 128
CENA:
  865 000 Kč (včetně DPH)
Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit