Neohrožená prodejní jednička Subaru v Česku a zároveň před desítkami let zakladatel segmentu terénních kombi. Outback patří ke stálicím po celém světě a na českém trhu se momentálně prodává jeho šestá generace. Soudě dle novinky představené na jaře dost možná poslední, která nabídne klasické ztvárnění modelu Outback jako zvýšeného kombi. Kromě toho má opět i všechny ingredience, které od Subaru očekáváte.
Interiér a vnitřní prostor
Subaru i u Outback nadále pokračuje v neustálých drobných úpravách stávajícího provedení. Než se na trh dostane úplně nová sedmá generace představená letos na jaře. Možná i proto se auto s přehledem loni stalo nejprodávanějším modelem značky v Česku. Přestože vnější design se už od představení v roce 2019 prakticky nezměnil.
Ale do kabiny Japonci investují a snaží se, aby držela krok s konkurencí. Všechny verze bez rozdílu mají 11,6palcový vertikální displej, u něhož snad vadí jen lesklé černé plochy, které se rychle ušpiní. Zase ale nechybí fyzická tlačítka pro úpravu teploty klimatizace a hlasitosti rádia, stejně jako třeba pro odmrazování čelního skla. Zkrátka aby nebylo nutné je třeba v chladném ránu složitě hledat. Nechybí rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Před řidičem nicméně nadále zůstávají klasické analogové ukazatele, oproti minulosti má Outback i větší čelní sklo, takže je z něj lépe vidět, a Subaru kontinuálně upravuje kvalitu zpracování i použitých materiálů.
Silnou stránkou vozu je praktičnost a variabilita daná mimo jiné karoserií typu kombi. Outback má na délku 4870 mm a mezi nápravami 2745 mm. Po nedávných změnách třeba ve vzdálenosti mezi předními a zadními sedadly nebo vzdálenosti předních sedadel od sebe to znamená skutečně velkorysé využití vnitřního prostoru. Zavazadlový prostor má 561 litrů, po sklopení zadních opěradel dokonce 1822 litrů. Nechybí ani elektrické víko kufru, snímač pro bezklíčové otevření je skryt ve znaku automobilky.
Pohony a technika
Pod kapotou na rozdíl od jiných modelů Subaru není mildhybrid, ale čistě zážehový čtyřválec objemu 2,5 litru s protiběžnými písty a bez přeplňování. Má maximální výkon 124 kW a točivý moment 252 Nm, aby však splnil emisní normy, až 90 procent dílů bylo loni upraveno.
Motor je spojený standardně s převodovkou Lineartronic, tedy samočinným řazením s plynule měnitelným převodem. Poháněná jsou samozřejmě všechna kola, Outback má jako všechna Subaru systém Symmetrical AWD s aktivním vektorováním točivého momentu. Na stokilometrovou rychlost se dostane Outback za 10,2 vteřiny a řekne si v průměru o 8,6 l/100 km.
Samozřejmě součástí jsou výborné předpoklady pro jízdu v terénu. Světlá výška je 213 mm, přední nájezdový úhel 19,7 stupně a zadní nájezdový úhel 22,6 stupně. K tomu nechybí volič jízdních režimů, a když už je auto na silnici, tak schopnost utáhnout až dvoutunový přívěs.
Subaru pro aktuální provedení používá označení „nejbezpečnější Outback všech dob“, na čemž má samozřejmě hlavní podíl poslední generace systému EyeSight. Dohromady má auto momentálně jedenáct bezpečnostních funkcí, při poslední modernizaci loni přibyl třeba vylepšený adaptivní tempomat s funkcí udržování uprostřed jízdního pruhu, asistent nouzového udržování v jízdním pruhu, asistent zabraňující vybočení z jízdního pruhu, který rozpoznává také dělicí čáru a neoznačenou krajnici nebo vylepšený přednárazový systém, který brzdí i při odbočování a umí detekovat chodce vpravo i vlevo. Auto také umí automaticky zabrzdit při detekci překážky při couvání.
Technické údaje Subaru Outback
Nejlevnější zážehová verze – FB25 Active | |
MOTOR, PŘEVODOVKA: | |
Druh a uspořádání motoru | Zážehový atmosférický čtyřválec, pohon všech kol |
Zdvihový objem (cm3) | 2498 |
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) | 124 při 5000-5800 |
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) | 252 při 3800 |
Převodovka | s plynule měnitelným převodem, samočinná |
ROZMĚRY: | |
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) | 4870/1875/1675 |
Rozvor (mm) | 2745 |
Zavazadlový prostor (l) | 561/1822 |
HMOTNOSTI: | |
Provozní/užitečná hmotnost (kg) | 1718/481 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) | 2000/750 |
VÝKONY: | |
Největší rychlost (km/h) | 193 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) | 10,2 |
Spotřeba paliva (kombinovaná) (l/100 km) |
8,6 |
Emise CO2 (g/km) | 193 |
CENA: | |
1 130 000 Kč (včetně DPH) |