5 října, 2022

Peugeot 2008

Nová generace modelu Peugeot 2008 je pro francouzkou automobilku možná důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát. Jde totiž o jeden z jejích vůbec nejprodávanějších modelů a pokud zůstaneme na českém trhu, vévodí model 2008 svému segmentu. I proto si vývojáři nechali na druhé generaci patřičně záležet a měnilo se vlastně úplně všechno. Od designu a zpracování interiéru, až po novou platformu a místo výroby.

Novinka mezigeneračně výrazně narostla. Oproti předchůdci je auto o 140 mm delší a o 20 mm nižší. O 60 mm na současných 2605 mm narostl i rozvor a postaral se tak o více místa uvnitř vozu. S délkou 4,3 metru je „dvaticíceosmička“ pouze o 150 mm kratší než větší sourozenec 3008. Designově se novinka zařazuje do rodiny nových Peugeotů, pro které je typická přední maska s charakteristickým podpisem se třemi LED „drápy“. Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče, propracovanou kapotou a potkávacími světly umístěnými pod světlomety.

Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl, který vypovídá o technické zručnosti při lisování jednotlivých dílů. Linie karoserie pak zajišťuje celkovou soudržnost a jednotnost designu. Robustní vzhled navíc zdůrazňují i kola o velkém průměru a posun značky k luxusnějším kategoriím potvrzuje i elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT.

Interiér a vnitřní prostor

Novinkou v interiéru je virtuální 3D i-Cockpit, který slavil premiéru v modelu 208. Jde vlastně o vylepšený digitální přístrojový štít, který má navíc plastické 3D zobrazení některých údajů. Dosahuje se toho kombinací dvou displejů a částečného odrazu v zrcadle. Přestože jde vlastně o optický klam, nové pojetí je vysoce funkční a vypadá velmi dobře. Peugeot navíc tvrdí, že tímto zdůrazněním důležitých údajů se zvýší reaktivita řidiče přibližně o půl vteřiny. Centrální dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů.

Díky prostornosti na zadních sedadlech je nové SUV Peugeot 2008 i patřičně univerzální. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž prostorný zavazadlový prostor o objemu 434 l, a to u všech verzí včetně té elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.

Motory a technologie

Nový Peugeot 2008 je postaven na modulární platformě nejnovější generace, která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozu může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“. Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control napomáhající při jízdě ze svahu.

K dispozici jsou tříválcové benzínové pohonné jednotky s objemem 1,2 l s výkony 74, 96 a 114 kW a diesel 1.5 BlueHDi s výkony 75 a 96 kW. Nejsilnější benzinové provedení je vyhrazeno pouze verzi GT a vždy spolupracuje s automatickou osmistupňovou převodovkou. Pro všechny ostatní motorické varianty lze volit i šestistupňový manuál. Čistě elektrický model e-2008 nabízí elektromotor s výkonem rovných 100 kW a 50 kWh baterii umožňující dojezd až 300 km dle metodiky WLTP.

Technické údaje Peugeot 2008

  Nejlevnější zážehová verze – 1.2 PureTech 100 Nejlevnější vznětová verze – 1.5 BlueHDi 100

MOTOR, PŘEVODOVKA:

Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 1199 1499
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 74 při 5500 75 při 3500
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 205 při 1750 250 při 1750
Převodovka šestitistupňová, ručně řazená šestistupňová, ručně řazená

ROZMĚRY:

Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4300/1770/1530 4300/1770/1530
Rozvor (mm) 2605 2605
Zavazadlový prostor (l) 434 434

HMOTNOSTI:

Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1263/447 1280/451
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1200/630 1200/640

VÝKONY:

Největší rychlost (km/h) 185 195
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 10,9 9,3
Spotřeba paliva
(město/mimo město/kombinovaná)  (l/100 km)
5,5/4,0/4,6 4,2/3,5/3,8
Emise CO2 (g/km) 105 100

CENA:

  460 000 Kč (včetně DPH) 500 000 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit