5 října, 2022

Peugeot e-208

Nová generace modelu Peugeot 208 od začátku sází nejen na svůj výjimečný design, ale i na fakt, že platforma CMP poslední generace zvládne pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Zákazník si tak od začátku může vybrat mezi benzinovým, dieselovým, anebo i čistě elektrickým modelem. Ten nese v případě Peugeotu označení e-208 a bezpochyb i jeho přítomnost stála za letošním ziskem důležitého ocenění v podobě titulu Auto roku 2020. Svou roli při získání ocenění hrál i inovativní a atraktivní design, využití nejmodernějších technologií a inovátorský přístup při zpracování interiéru. Takového přístupu značky si rychle všimli i zákazníci a nový Peugeot 208 si od jeho uvedení na evropský trh v říjnu 2019 objednalo během prvních šesti měsíců téměř 110 000 zákazníků. Celých 15 % z nich si navíc zvolilo právě od počátku dostupnou verzi s elektrickým pohonem.

Že Peugeot u nové generace dvěstěosmičky vsadil v první řadě na výrazný vzhled musí být každému jasné už na první pohled. Zejména přední maska je dynamická, se třemi „drápy“ denního LED svícení na každé straně, z nichž jeden je vždy prodloužen až do spodní části nárazníku. I zadní partie jsou podobně výrazně provedené a zpracované jako u modelů 3008, 5008 nebo 508 s typickým černým pásem sahajícím přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojujícím světla tvořená signifikantními drápy. Elektrickou verzi lze oproti té standardní rozpoznat posle masky chladiče ve stejném odstínu karoserie a nepřehlédnutelný je navíc i podpis e-208 vzadu a písmeno „e“ na zadních blatnících. Zajímavým detailem jsou též dichroitické znaky lva, které tak mění barvu podle úhlu pohledu.

Nový Peugeot e-208 nabízí hned tři režimy řízení. Prvním je mód eko optimalizovaný pro dosažení maximálního dojezdu. Druhý stupeň Normal s optimalizovaným komfortem je vhodný pro každodenní ježdění a varianta nastavení Sport cílí na výkon a výjimečný zážitek z jízdy. V tomto režimu poskytuje motor maximální výkon i točivý moment a umožní sáhnout na maximální rychlost 150 km/h  a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s.

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie. Úroveň jedna řidič volí  pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem; druhý stupeň rekuperace pak pro brzdění řízené pedálem akcelerace.

Interiér a vnitřní prostor

Stejně svébytná jako zvenku je nová generace dvěstěosmičky i v interiéru. Peugeot se stále drží svého řešení palubní desky zvaného i-cocpit, kdy jsou budíky umístěny nikoli tradičně v průhledu volantu, ale až nad ní. I čistě elektrická verze nabízí moderní přístrojovou desku Peugeot i-Cockpit® 3D zobrazující informace ve dvou úrovních. Odlišností od elektrické a standardní verze není mnoho a souvisejí především s ovládáním pohonu a s informacemi o hospodaření s energií.

Stejně jako běžné spalovací verze, i elektrická dvěstěosmička nabídne v zavazadlovém prostoru solidní objem 309 litrů, který je možné sklopením opěradel zadních sedadel zvětšit až na 1163 litrů. Zbytek útrob vozu je velmi kvalitně zpracovaný a pojetí interiéru celkově domyšlené. Nedostatkem místa pak nebude strádat ani dvojice pasažérů usazených na zadní lavici.

Motory a technologie

Nový Peugeot 208 je postaven na platformě CMP poslední generace, která je určená pro segmenty B a C a doplňuje tak platformu EMP2. Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Proto v nabídce modelu 208 nalezneme jak benzinové a dieselové motory, tak právě i elektrický pohon.

Tomu slouží elektromotor s výkonem rovných 100 kW a akumulátor s kapacitou 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 340 km podle protokolu WLTP  a 450 km dle měření metodiky NEDC. Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Řešení dobíjení jsou flexibilní a přizpůsobené každodennímu používání. Jsou možné tři způsoby – přes klasickou domácí zásuvku nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku Green Up Legrand pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem. Druhou variantou je použití Wall Boxu, kdy lze úplného nabití dosáhnout za 5 hodin a 15 minut v případě třífázového proudu  (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW). Třetí možností je využití veřejné rychlodobíjecí stanice, kdy regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % už během 30 minut.

Technické údaje Peugeot e-208

  Nejlevnější elektrická verze

MOTOR, PŘEVODOVKA:

Druh a uspořádání motoru Elektrický motor, pohon předních kol
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 100 při 3673-10000
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 260 při 300-3673
Převodovka automatická

ROZMĚRY:

Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4055/1745/1430
Rozvor (mm) 2540
Zavazadlový prostor (l) 309

HMOTNOSTI:

Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) x
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) x

VÝKONY:

Největší rychlost (km/h) 150
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 8,3
Spotřeba energie
(město/mimo město/kombinovaná)  (kWh/100 km)
17,6
Emise CO2 (g/km) 0

CENA:

  880 000 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit