22 října, 2024

Předávání cen ankety FLEET DERBY – FLOTILA ROKU

Anketa FLEET DERBY – FLOTILA ROKU zocelena překonáním nástrah z předešlého ročníku vyrazila opět hledat ty nejlepší flotilové vozy. Nejenže opět našla všechny, ale zároveň přispěla k překonání rekordu účasti na největším setkání fleetových manažerů.

Velká galerie z předávání všech ocenění na našem Facebooku

Úskalí a omezení loňského roku změnily ledacos, ale jistota v podobě únorového vyhlášení nejlepších flotilových vozů a produktů zůstala nedotčena. I přes koronavirová opatření se podařilo osmý ročník ankety FLEET DERBY – FLOTILA ROKU uskutečnit v plném rozsahu i kvalitě.
Jedinou vadou na kráse bylo zrušení slavnostního vyhlášení, takže jsme ocenění nejúspěšnějších vozů předali zástupcům automobilek osobně.

I když je základní koncept ankety každý rok stejný, dynamický vývoj automobilového průmyslu se vždy postará o značný příliv automobilových novinek. Ty loni přinesly i celou řadu elektrifikovaných pohonů a tak kategorie ekologických vozů byla historicky nejpočetnější.

Kia Ceed SW – absolutní vítěz ankety pro rok 2022

Je to vůbec poprvé, co automobilka Kia vyhrála hlavní cenu v anketě FLEET DERBY – FLOTILA ROKU. Trh je sice silně orientovaný na segment SUV, ale rodina Ceed si stabilně drží pozici nejžádanějšího modelu s 5154 kusy dodanými loni na český trh. Porota nejčastěji chválila vysokou užitnou hodnotu verze SW spojenou s velmi dobrou výbavou v dané cenové relaci. Pavel Hrubeš jej v provedení kombi nazval „ideálním vozem pro obchoďáky“ a nebyl zdaleka jediný, komu se Ceed SW skvěle hodil do vozového parku.

Stranou nezůstaly ani pozitivní jízdní dojmy. Aby ne, když se podvozek současné generace Ceedu ladil specificky pro „české“ silnice. Třešničkou na dortu byl povedený design současné generace. Nutno dodat, že kromě pětidveřového hatchbacku a kombi si ceed můžete koupit i jako crossover XCeed a výkonný shootingbrake ProCeed GT.

Cenu za absolutního vítěze ankety převzal Martin Králíček (uprostřed).

Model Ceed je oblíbeným flotilovým autem a potvrdilo se to i v letošním výběru porotců. Karoserie kombi verze SW nabízí vysokou užitnou hodnotu, dobrý poměr cena/výkon, a je proto i častou volbou zaměstnanců, kteří mohou firemní auto používat k soukromým účelům,“ hodnotí Flotilové auto roku Michal Žďárský, šéfredaktor magazínu Flotila.

Kia u porotců bodovala především rozumnou pořizovací cenou začínající na 420 000 Kč, přívětivými TCO, sedmiletou zárukou a solidními zůstatkovými hodnotami,“ dodává Michal Busta, šéfredaktor časopisu Business Car.

Testovací den opět trhal rekordy

V loňském roce byl testovací den odborné poroty součástí největšího setkání flotilových manažerů v České republice – Srovnávací jízdy LeasePlan 2021. Bylo to již podruhé, co se spojily obě události v jeden den a opět statistiky předčily veškerá očekávání. Na 320 přítomných hostů mělo k dispozici 94 automobilových novinek, s nimiž překonali hranici 650 realizovaných zápůjček. Toto číslo navíc nezahrnovalo aktivity na polygonu bezpečné jízdy a výlety terénem. Vyvrcholením programu byly lety vrtulníkem pro několik vylosovaných šťastlivců.

Škoda Enyaq iV – Flotilové elektroauto roku 2022

Kvůli stoupající popularitě elektromobilů letos poprvé zařazujeme mezi absolutní vítěze ankety, o kterém rozhoduje odborná porota, také kategorii Flotilové elektroauto roku 2022.

Cenu za nejlepší flotilové elektroauto převzal Michal Nykl.

Škoda Enyaq je prvním čistě elektrickým SUV značky a již od zahájení prodejů bylo jasné, že se automobilka trefila českým zákazníkům do vkusu. Novinka byla loni zdaleka nejprodávanějším elektromobilem na domácím trhu, kdy si ji pořídilo 728 zákazníků. Přestože je Enyaq iV elektromobilem
s nadčasovým designem, uvnitř si dala značka velký pozor na zachování intuitivní a precizně zpracované ergonomie.


Díky tomu je uživatelsky přívětivý i k lidem dosud nepolíbeným elektromobilitou. Nedávno také Škoda představila jeho výkonnou verzi Enyaq Coupe RS s dynamicky střiženou zádí. Ta asi nebude trhat fleetové prodeje, ale pro samotné majitele firem je to minimálně zajímavá alternativa.

Z odevzdaných hlasovacích lístků bylo zřejmé, že si čeští odborníci plně uvědomují nevyhnutelné přijetí alternativních pohonů do firemních flotil. Veřejností často zmiňované negativum v podobě vyšší ceny porota obhájila odpovídající užitnou hodnotou. Enyaq iV bodoval také z hlediska nadčasového designu, jízdních vlastností a velmi slušného dojezdu.

Enyaq mezi flotilovými elektromobily zvítězil přesvědčivě, odbornou porotu ale zaujal i Hyundai Ioniq, který skončil na druhém místě.
Porotci často ve svých zdůvodněních uváděli i podobné vlastnosti obou rivalů, především šlo o dojezd, výkon, užitné vlastnosti i TCO,
dodává Michal Busta.

Enyaq iV do Boleslavi přivezl i dílčí vítězství v internetovém hlasování mezi ekologickými vozy. To jen dokládá, že kladné ohlasy spolu s porotou sdílí i široká veřejnost.

Komplexní přístup odborné poroty

Při svém hodnocení zohledňuje odborná porota technickou vyspělost vozu,
produkci emisí, zůstatkové hodnoty, celkové náklady na provoz (TCO), vhodnost pro firemní autoparky, užitnou hodnotu, cenu a řadu dalších parametrů. Oporou jí byly podrobné tabulky s náklady na servis a opotřebené díly po ujetí 90 000 a 150 000 kilometrů. Ty poskytují reálnou
představu o ekonomické stránce provozu. Letos odborná porota vybírala i nejlepší produkty a služby. Odevzdané hlasovací lístky jsou veřejně dostupné na stránkách ankety, čímž se vylučuje možná manipulace s výsledky.

Vzhledem k masivní elektrifikaci a rozmachu nejrůznějších hybridních technologií je vzájemné srovnávání nominovaných vozů náročnější a vyžaduje zvážení více aspektů, než tomu bylo v předchozích letech. Znatelně také narůstá počet elektromobilů, které dnes vyrábí téměř
každá automobilka. Díky tomu má kategorie věnovaná bateriovým elektromobilům nebývale pestré zastoupení, a to i v rámci segmentů. O jeden titul mezi sebou soupeří malé městské vozy, crossovery, SUV a osobní i užitkové dodávky, což anketě dodává na atraktivitě.

S roční pauzou se do ankety vrátily oblíbené produkty a služby. Ty o svou přízeň bojovaly v kategoriích Finance a pojištění i Technologie a systémy pro správu flotil. Také zde se odrážel silný vliv elektromobility, které byla věnována třetina produktů a další s ní úzce souvisely.

Zapojení široké veřejnosti

Anketa FLEET DERBY – FLOTILA ROKU je otevřená také širšímu okruhu flotilových manažerů, kteří vybírají nominované automobily z pěti tříd. O ocenění bojují nominované modely v kategoriích Referentské vozy, Manažerské vozy, Vozy SUV a crossovery, Užitkové vozy do 3,5 tuny a v kategorii Ekologické vozy, do které náleží všechny modely s jakýmkoliv alternativním pohonem, ať už jde o vozy na CNG či LPG, hybridy či stále frekventovanější plug-in hybridy. Hlasování probíhalo na webových stránkách ankety a své kategorie opanovaly postupně modely Škoda Fabia,
Mercedes-Benz třídy C, Audi Q7, Mercedes- Benz eSprinter a Škoda Enyaq iV.

Do internetového hlasování se mohla zapojit široká veřejnost a během čtyř měsíců podpořit své oblíbené vozy v jednotlivých kategoriích. Zajímavostí je každým rokem rostoucí zájem a vyšší počty hlasujících.

Titul nejlepšího manažerského vozu putoval opět do Německa

Mercedes-Benz třídy C se obecně pyšní
vynikajícím dílenským zpracováním a důrazem na moderní technologie. Po
faceliftu se zvětšila už tak štědrá nabídka motorů o elektrifikované pohony včetně plug-in hybridů s dlouhým dojezdem v bezemisním režimu. K zisku prvenství mezi manažerskými vozy mu pomohly i nadprůměrně komfortní jízdní vlastnosti.

Mercedes-Benz třída C – vítěz kategorie Manažerské vozy

Nová třída C sdílí technický základ s loni uvedenou vlajkovou lodí třídy S a spolu s tím z vrcholného modelu značky přebírá i řadu progresivních prvků výbavy. Podstatnou změnou je opětovný růst karoserie na šířku i délku. Vůbec poprvé můžete mít třídu C i v provedení All-Terrain vhodném pro výlety mimo zpevněné cesty. Mercedes hýčká svoji posádku i vnitřním prostorem, zejména místo pro nohy a hlavu zadních pasažérů se mezigeneračně výrazně zvětšilo. Všechny motory dostaly mild hybridní technologii, což je v případě dieselů novinkou.

Druhé místo obsadilo Subaru Outback – miláček konzervativních vyznavačů velkoobjemových atmosférických motorů. Outback je jedním z posledních mohykánů nabízející nekompromisní pohon všech kol bez nutnosti elektrifikace pohonu. Na třetím místě se usadila fleetová stálice
v podobě Opelu Insignia. Ta roky vynikala bohatým vnitřním prostorem a nadmíru komfortními sedadly. Časy se ale mění a budoucnost tohoto modelu na trhu je nejistá.

Třetí prvenství Škody do sbírky

Z hlediska vozových parků patří k nejvýznamnějším kategorie referentských vozů. Důvod je prostý – jejich zastoupení ve fleetu je nejpočetnější. Třetí vítězství přivezla do Mladé Boleslavi nová Škoda Fabia.

Škoda Fabia – vítěz kategorie Referentské vozy

Čtvrtá generace Škody Fabia vsadila na jednoduchou politiku dvou výbav a litrových motorů. Ti náročnější mohou zvolit vrcholný čtyřválec 1.5 TSI. Bohužel kvůli emisním limitům přišla fabie o oblíbenou verzi kombi, která se ve fleetech těšila značné oblibě. Nová platforma umožnila do fabie instalovat řadu nových technologií, jako adaptivní tempomat, aktivní asistent změny jízdního pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek. Zcela přepracovaný interiér vyniká komfortem a příjemným dílenským zpracováním.

Ta loni nastoupila v povedené, třetí generaci ověnčené novými technologiemi a prvky výbavy, které zde slavily premiéru. A vůbec poprvé se budeme muset obejít bez provedení kombi. Evropské unii tím patří „velký dík“, ale očividně to na její pozici mít vliv nebude.

Hned za ní obsadil druhé místo Volkswagen Golf Variant. Jeho osmá generace posílila na velikosti interiéru prodloužením rozvoru o 66 mm. Nejenže umí vhodně reprezentovat, ale navíc zavazadlový prostor o objemu 611 litrů patří na špici segmentu. Jako třetí nejlepší zvolili účastníci
SEAT Leon Sportstourer. Ten se již od začátku pyšní zajímavým poměrem příznivé ceny, bohaté výbavy a jízdních vlastností.

Dominance velkých SUV

Letošní ročník v kategorii SUV vozů a crossoverů patřil velkým modelům. Už loni se na příčku nejvyšší dostal Mercedes- Benz s modelem GLB. Letos v rámci internetového hlasování nejvíce zaujala Audi Q7. Ta se těší nejen ze stabilní klientské základny, ale díky moderním technologiím patří na špici současné nabídky. A nejen to. Q7 je dlouhodobě neúspěšnější model značky. Není divu, když je často vybírána fleetovými správci pro vrcholné manažerské posty.

Audi Q7 – vítěz kategorie SUV vozy a crossovery

Audi Q7 prošlo nenápadným, ale technicky poměrně zásadním faceliftem. Nový model lze snadno poznat podle nové masky chladiče a světlometů, které za příplatek nabízejí i laserovou technologii s dosvitem až 500 metrů. Celá paleta pohonných jednotek dostala mild hybridní pohon, což významně posílilo jejich dynamiku i hospodárný provoz. K dispozici je i plug-in hybrid ve dvou úrovních s výkonem až 334 kW a 700 Nm točivého momentu. Manažeři s velkými rodinami ocení sedmimístné provedení.

Na druhém místě sklízel opět úspěch Peugeot 3008. Osvědčil se tak nejen jako ekologický automobil, ale prokazatelně je i schopným SUV. Peugeot obecně poslední roky tlačí na ekologickou mobilitu a strategie mu zjevně vychází. Model 3008 patří v Evropě k nejúspěšnějším SUV. Prodalo se přes 800 000 kusů a honosí se titulem Auto roku 2017. Třetím nejoblíbenějším SUV se stal největší zástupce od Fordu – sedmimístný explorer. S americky obrovským vnitřním prostorem dostanete také plug-in hybridní soustavu s výkonem 336 kW. To má nejen pozitivní vliv na spotřebu paliva, ale explorer je zároveň schopný ujet přes 40 km v čistě elektrickém režimu.

Nejlepší dodávka je elektrická!

I když letošní sestava nominací v kategorii užitkových vozů do 3,5 tuny nebyla nejpočetnější, kvalita kandidátů se postarala o silnou konkurenci. Internetové klání nakonec vyhrál Mercedes-Benz eSprinter a stal se první čistě elektrickou dodávkou, která si v anketě FLEET DERBY – FLOTILA ROKU odnáší prvenství. Také on se objevil ve vyplněných anketních lístcích poroty. Ta na něm ocenila velký objem nákladového prostoru a fakt, že svými technickými parametry je vhodnou alternativou pro rozvážkové služby nejen v centru města, ale také na periferiích.

Mercedes-Benz eSprinter – vítěz kategorie Užitkové vozy do celkové hmotnosti 3,5 tuny

Nízkoemisní a bezemisní zóny podpořily rozmach a význam velkokapacitních dodávek s elektrickým pohonem. Esprintera si můžete koupit se 35kWh nebo 47kWh akumulátorem, který však ubere z výšky nákladového prostoru 11 mm a sníží užitečné zatížení z 1045 na 891 kilogramů. Dojezd 120 a 168 kilometrů bezpečně pokrývá potřeby pracovního dne. Silnou stránkou esprinteru jsou široké možnosti personalizace uspořádání kabiny i jeho výbavy.

Loňský vítěz v podobě Volkswagenu Transporter tentokrát stačil pouze na
druhé místo. Šestá generace Transporteru prošla modernizací, která mu přinesla označení 6.1. Stálice segmentu láká například na přístrojovou desku Digital Cockpit či kartu e-SIM, která zajišťuje trvalé napojení vozu na internet. Trojici nejlepších uzavírá Renault Kangoo. Ten také přišel

s rozsáhlou modernizací, která zvýšila jeho užitnou hodnotu na zcela novou úroveň. Díky možnosti verze bez středového sloupku lze bokem nakládat nebývale dlouhé předměty.

Vítězné tažení Škody Enyaq iV pokračovalo

Letos se jasně ukázal příliv alternativních pohonů do modelové nabídky. Takový počet ekologických vozů anketa nepamatuje a rozhodování jistě nebylo jednoduché. V internetovém hlasování nejlépe obstála Škoda Enyaq iV, která si tím z letošního ročníku odnáší hned dvě významná ocenění.

Škoda Enyaq iV – vítěz kategorie Ekologické vozy

Kromě absolutního vítězství v kategorii Flotilové elektroauto roku 2022, o kterém rozhoduje odborná porota, získala Škoda Enyaq iV vítězství i v internetovém hlasování mezi ekologickými vozy. To jen dokládá úspěch enyaqu coby prvního čistě elektrického SUV značky.

Nedávno Škoda představila další derivát této modelové řady – Enyaq Coupé s dynamicky střiženou zádí. Za elegantní design se sice připlácí, nicméně je určena pro zákazníky, kteří se chtějí odlišit.

Hned za ní se umístilo BMW iX3, které svým decentním designem, velmi
dobrým dojezdem a vynikajícím dílenským zpracováním oslovilo i odbornou porotu. Trojici nejlepších „zelených“ automobilů doplnil Peugeot 3008. Ten je jako jeden z mála hybridních peugeotů nabízen s pohonem
všech kol. Po poslední modernizaci navíc dostal prakticky nepřehlédnutelný design a nové digitální technologie.

Nejlepší produkty a služby

Letošní ročník zahrnoval též hlasování odborné poroty v kategoriích určených flotilovým produktům a službám. V kategorii Finance a pojištění zvítězila služba Havarijní program společnosti Business Lease zvyšující
kontrolu nad náklady na škody souvisejícími s poškozením vozidel s možností jejich vývoj aktivně ovlivňovat.

Havarijní program společnosti Business Lease – vítěz kategorie Flotilová služba roku

Cenu převzal Tomáš Bursík a Michal Kovařík

Havarijní program zvyšuje kontrolu nad náklady na škody souvisejícími s poškozením vozidel a umožňuje jejich vývoj aktivně ovlivňovat. Součástí služby je kurz Defenzivní jízdy. Havarijní program je určen klientům společnosti Business Lease, kteří chtějí aktivně řídit náklady na svůj vozový park osobních a lehkých užitkových vozidel.

V kategorii Technologií a systémů pro správu flotil zvítězil produkt
domácí nabíjecí stanice Webasto.

Webasto PURE – vítěz kategorie Technologie a systémy pro správu flotil a vítěz kategorie Flotilový produkt roku

Nabíjecí stanice Webasto PURE je ideálním řešením pro ty, kdo požadují výkon a kvalitu za dobrou cenu. Zaparkujete auto v garáži, připojíte a o víc se nestaráte. Vybírat můžete ze dvou výkonových variant: 11 a 22 kW. Produkt v rámci nominace prezentoval základní a nejprodávanější typ nesoucí označení PURE.

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit