29 září, 2022

SEAT Leon Sportstourer

Seat loni uvedl zcela novou a v pořadí již čtvrtou generaci úspěšného modelu Leon. K dispozici je neobvykle široká paleta motorů na benzin, naftu, zemní plyn. Nechybí ani hybridy nebo verze 4×4.

Leon byl vždy hlavním pilířem produktové řady španělské značky a etalonem ve svém segmentu, což potvrzuje více než 2,2 milionu prodaných vozů tří předchozích generací. Nová generace dostala za úkol přinést novou úroveň konektivity, hospodárnosti, dynamiky a bezpečnosti. Záhy po hatchabcku na trh dorazila i praktičtější varianta kombi, s tradičním přídomkem Sportstourer.

Hlavní pozornost při vývoji zcela nového modelu byla zaměřena na hospodárnost, k níž přispívají nejvyspělejší systémy pohonu zahrnující motory na benzin, naftu a stlačený zemní plyn, ale také techniku částečně hybridního a externě nabíjitelného hybridního pohonu. Nový Leon je navíc prvním kompletně síťově propojeným modelem značky, který má zákazníkům zajistit spojení s jejich digitálními životy.

Interiér a vnitřní prostor

Nový Leon přebral designérský styl, který je charakteristický pro všechny vozy současné modelové řady. Technickým základem je platforma MQB Evo. V pětidveřové verzi měří leon na délku 4368 mm a je tak o 86 mm delší nežli předchldce. V porovnání s minulou generací se varianta kombi prodloužila o 93 mm a o 50 mm povyrostl i rozvor. Z toho je zřejmé, že se konstruktéři při vývoji novinky hodně zaměřili na prostornost vozu a uvnitř auta je to znát. Dostatek místa naleznou jak cestující na zadní sedačce, a to zejména v prostoru před koleny, tak se Leon Sportstourer pochlapil i prostorem v zavazadlovém prostoru. Ten nabobtnal rovnou na rekordních 620 litrů, což značí nárůst o hned třicítku litrů. A to už je objem, který se řadí na vrchol třídy a vlastně se dotáhl i na Octavii Combi, na kterou ztrácí nicotných 23 litrů. Pozitivním zjištěním navíc je, že Leon ST má jak nízkou nakládací hranu, tak vysoké vyklápění víka a kufr navíc pojme i rezervní kolo – byť v jeho dojezdové verzi. Příjemná je i možnost uložení horní roletky pod dno podlahy.

Příď vozu pak zaujme výraznějšími rysy, k nimž přispívá silnější prostorové propojení mezi maskou chladiče a předními světlomety. Světlomety LED jsou posunuty více dozadu, čímž vzniká dojem obočí a pronikavějšího pohledu. Záď zaujme pruhem svítilen LED v celé šířce vozidla. Velkou modernizací prošel i interiér samotný. Srdcem systému konektivity je digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit, který kombinuje konfigurovatelný 10,25“ displej s vysokým rozlišením a displej informačního a zábavního systému. Standardní systém Media má 8,25“ displej kompatibilní s chytrými telefony, zatímco 10“ displej navigačního systému nabízí trojrozměrný režim zobrazování mapových podkladů, funkci síťové propojené navigace a technologii Retina. Interakci uživatele s vozidlem usnadňují funkce hlasového ovládání hovorovým jazykem a rozpoznávání gest.

Také bezpečnost je neodmyslitelným fundamentem zcela nového modelu SEAT Leon. Jeho výbava proto zahrnuje nejvyspělejší asistenční systémy, včetně předvídavého adaptivního tempomatu ACC, asistenta pro stav nouze (Emergency Assist) a asistenta Travel Assist, jenž poskytuje ještě vyšší úroveň automatizované jízdy. Čtvrtá generace modelu SEAT Leon je díky tomu nejbezpečnějším vozem, který kdy španělská značka vyrobila.

Motory a technologie

Nová generace kompaktního modelu může být poháněna motory na benzin (TSI), naftu (TDI) nebo stlačený zemní plyn (TGI). Alternativou jsou částečně hybridní (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní pohony (eHybrid). Všechny zážehové motory jsou vybaveny přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním výfukovým turbodmychadlem. Zákazníci mají na výběr varianty s výkonem v rozsahu od 81 kW do 150 kW. V modelu Leon nalézají uplatnění tříválce 1.0 TSI a větší čtyřválcové motory 1,5 litru. Na vrcholu nabídky stojí překvapivě hybridní přeplňovaná jednotka 1.4 TSI e-Hybrid DSG s výkonem 150 kW a s dvouspojkovou převodovkou.

Novinkou je již zmíněný částečně hybridní pohon s napětím 48 V (eTSI), spojený s motory 1.0 TSI 81 kW a 1.5 eTSI 110 kW; obě jednotky jsou nabízeny výhradně s převodovkou DSG. V případě plug-in hybridu zážehový motor 1.4 TSI kombinován s elektromotorem, sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 13 kWh a šestistupňovou převodovkou DSG. Řidič má k dispozici nejvyšší výkon 150 kW. S výhradně elektrickým pohonem ujede cca 60 km dle cyklu WLTP.

Technické údaje SEAT Leon Spotrstourer

  Nejlevnější zážehová verze  Nejlevnější vznětová verze 
  1.0 TSI 81 kW 2.0 TDI 85 kW
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Zážehový přeplňovaný tříválec, pohon předních kol Vznětový přeplňovaný čtyřválec, pohon předních kol
Zdvihový objem (cm3) 999 1968
Největší výkon (kW) při otáčkách (1/min) 81 85
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) 175 při 1600-3000 300 při 1600-2500
Převodovka šestistupňová, ručně řazená sedmistupňová, automatická
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4642/1799/1437 4642/1799/1437
Rozvor (mm) 2868 2868
Zavazadlový prostor (l) 620 620
HMOTNOSTI:
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1332/568 1436/594
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) 1500/- 1800/-
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 184 200
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) 11,2 10,5
Spotřeba paliva
(město/mimo město/kombinovaná)  (l/100 km)
x/x/5,6 x/x/4,4
Emise CO2 (g/km) 128 115
CENA:
  519 900 Kč (včetně DPH) 609 900 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit