5 října, 2022

Volkswagen Arteon Shooting Brake

Arteon je po výrazné modernizaci. A to po až takové, že se rozšířil o další karosářskou verzi. O příchodu kombi s názvem Shooting Brake se mimochodem spekulovalo už v roce 2017, kdy elegantní Arteon fastback nahradil Passata CC.

Pojem Shooting Brake vznikl před desítkami let pro luxusní kombi využívané lovci k převozu na hony včetně jejich střelecké výbavy. V moderní automobilové terminologii se pojem shooting brake už nepoužívá pro lovecká auta, ale pro křížence mezi kupé a kombíkem. Nejnovějším přírůstkem tohoto specifického druhu na českých silnicích je Volkswagen Arteon Shooting Brake.

V České republice je Arteon úspěšný vůz, ročně se ho zde prodá zhruba 500 kusů, což je nějaká čtvrtina prodejů masovějšího Passatu. Klíčem k úspěchu musí být jeho design, protože ostatní techniku víceméně sdílí s Passatem. Pohledná je už výchozí liftbacková varianta, ale ta kombíková je snad ještě povedenější. Nejpovedenější je Arteon Shooting Brake při pohledu zboku – obrovský rozvor, elegantní linie střechy, celkově přikrčená silueta… to vše se zkrátka velmi povedlo. Při otevření dveří pak ještě vyniknou bezrámová okna.

Snaha nabídnout auto větší a luxusnější než passat Volkswagen nejprve neúspěšně zhmotnil v limuzíně Phaeton, později přišel s o poznání žádanějším modelem CC. Oba typy skončily bez náhrady a německá automobilka to zkusila potření – znovu a jinak. Arteon se stal prodejně úspěšným modelem a nové, praktičtější kombi prodeje ještě více podpoří.

Interiér a vnitřní prostor

Svažující se střecha absolutně neomezuje prostor pro cestující. Jak pro nohy, tak hlavu mají i více narostlí lidé místa dost. Proti liftbacku narostl zavazadlový prostor o symbolické 2 litry na 565 litrů. Nechybí praktické doplňky jako háčky na tašky nebo elektrické ovládání pátých dveří.  

Interiér se proti první generaci Arteonu zdigitalizoval. Většina věcí se ovládá přes centrální obrazovku, samostatný dotykový displej má klimatizace. Všechno je tam, kde má být, i použité materiály odpovídají ceně.

Manažera na dlouhých cestách by mohl potěšit tzv. Travel Assist, balík asistenčních systémů pro poloautomatickou jízdu. Ten kombinuje asistent pro jízdu v pruzích, adaptivní tempomat a systém pro čtení dopravních značek. To vše spolupracuje navíc ještě s navigací. Řidič zadá cíl cesty a na tempomatu nastaví rychlost. Auto ji pak udržuje jako u klasického adaptivního tempomatu, ale místo toho, aby vůz brzdil, jen když dojede jiné auto, zpomaluje na povolené limity třeba při vjezdu do obce, sjezdu z dálnice nebo před většími zatáčkami.

Motory a technologie

Výběr pohonných agregátů je velmi široký – od benzinu přes diesel až po plug-in hybrid. Jeho součástí jsou zážehové jednotky 1.5 TSI (110 kW/150 k) nebo 2.0 TSI (140 kW/190 k, 206 kW/280 k nebo 235 kW/320 k) a turbodiesely 2.0 TDI (110 kW/150 k a 147 kW/200 k). Novinkou je plug-in hybridní pohon 1.4 TSI PHEV o výkonu 115 kW/156 k. V závislosti na zvoleném motoru zajišťuje přenos hnací síly 6stupňová manuálně řazená převodovka nebo 7stupňová automatická převodovka DSG. Alternativou pohonu předních kol je vyspělý pohon všech kol 4Motion.

I na klikaté silnici můžete s vozem jezdit opravdu velmi rychle. Podvozek sice není zbytečně tvrdý, ale v zatáčkách se auto téměř nenaklání a chování je velmi čitelné. Pohon všech kol ještě přidává na jistotě třeba na mokrém či zasněženém povrchu. Perfektní jsou i adaptivní tlumiče s několika možnostmi nastavení.

Technické údaje Volkswagen Arteon Shooting Brake 

  Nejlevnější zážehová verze Nejlevnější vznětová verze
  1.5 TSI 2.0 TDI
MOTOR, PŘEVODOVKA:
Druh a uspořádání motoru Řadový čtyřválcový zážehový motor Řadový čtyřválcový vznětový motor 
Zdvihový objem (cm3) 1498 1968
Největší výkon (kW)  110 110
Největší točivý moment (Nm) při otáčkách (1/min) výrobce neuvádí výrobce neuvádí
Převodovka manuální 6stupňová manuální 6stupňová
ROZMĚRY:
Vnější rozměry (délka/šířka/výška) (mm) 4866 / 2127 / 1447 4866 / 2127 / 1447
Rozvor (mm) 2840 2840
Zavazadlový prostor (l) 565 565
HMOTNOSTI:
Provozní hmotnost (kg) 2080 2200
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu (kg) x/750 x/750
VÝKONY:
Největší rychlost (km/h) 217 218
Zrychlení z 0 na 100 km/h za (s) výrobce neuvádí výrobce neuvádí
Spotřeba paliva
(město/mimo město/kombinovaná)  (l/100 km)
6,4/4,8/5,4 5,7 /3,8/ 4,5
Emise CO2 (g/km) výrobce neuvádí výrobce neuvádí
CENA:
  897 900 Kč (včetně DPH) 937 900 Kč (včetně DPH)

Fotogalerie

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit